{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tunnvariator med elstart
  • #1   30. aug 2015 Den må heller ikke komme helt ned og røre den..
    Hvad er det for en du har monteret?

    Gætter på du har glemt en skive, eller ikke har shimmet den op?


  • #2   30. aug 2015 Der sidder standart i nu. Men tror der er noget galt ja, for det sidder ikke som det skal.

    Har aldrig selv shimmet variator, hvordan er det lige proceduren går?


  • #3   30. aug 2015 Se evt min video jeg har lagt ind med den. Beskylder enten kobling eller variator

  • #4   30. aug 2015 Har en polini rem liggende der er samme bredde, men lidt længere. Vil det køre??

  • #5   30. aug 2015 Remmen skal have samme længde som den originale smiley

  • #6   30. aug 2015 Har bare hørt den vil tage flere omdrejninger med længere? smiley Er det smallere istedet?

  • #7   30. aug 2015 #5 smiley

  • #8   30. aug 2015 ??

  • #9   30. aug 2015 Som jeg skrev i #5..
    Remmen skal have samme længde og bredte som den originale.. smiley


  • #10   30. aug 2015 Okay smiley

  • #11   30. aug 2015 Bliver den længere eller smallere, vil du bare få samme symptomer som med en gammel slidt rem, og det ønsker du ikke smiley

  • #12   30. aug 2015 er det den video fra den 27. august? hjælp m indstilling af hot?


    Den går i for højt gear for tidligt.
    Hvis der sidder standard trykfjeder i så er de 6gramsruller nok for tunge.

    er det den parmakit vario fra protuna? smiley
    Sådan en købte jeg. så måtte vælge mellem at ofre kickstarter, elstarter eller gå tilbage til nedslidt std vario.

    jeg tog elstart væk og jeg har absolut ikke fortrudt det.
    Den er meget nemmere at kickstarte uden starterkoblingen på krumtappen synes jeg.
    synes også jeg kan mærke at den hurtigere og mere præcist skifter omdrejningstal.

    anyway. De fleste varioer som ikke er overrange varioer fylder det samme på krumtappen som en std vario gør.

    thansens racing vario, malossi sport, polini speedcontrol, novascoot osv osv.
    .....så vidt jeg ved.. taler ikke af erfaring smiley


  • #13   30. aug 2015 Ja, det er den video. Det hele er standart derind. Har lige sat malossi 7 gram ruller i, det hjalp. Tager rigeligt med vendinger på toppen, det er fint. Satte en Skive ind bag den bøsning variator sidder på, det hjalp. Mangler en smule i bunden, der beskylder jeg kobling.

    Hvad giver det at sætte en tun variator i?? Har også sat polini variator i, men er det den der gjorde forskellen?


  • #14   30. aug 2015 Det er Variatoren der bestemmer hvordan scooteren skifter gear.. Også derfor den bliver kaldt milliongear..

    Hvis scooteren får flere kræfter, kan man ændre hældningen og rullebanerne i Variatoren, for at få gearne til at passe bedre til de ekstra kræfter..

    Der er flere guides herinde til at justere vario systemet. Så det vil jeg ikke komme ind på her..

    Forresten.. Det hele er ikke standart.. smiley
    Standart er en fane/flag der bruges af riddere til hest smiley


  • #15   30. aug 2015 en tun variator vejer tit lidt mindre, og rullerne har tit optimerede spor at rulle i.

    "på toppen" betyder rullernes vægt ikke rigtig noget.

    rullernes vægt betyder hvor mange omdrejninger motoren kører med når man accelerer. især fra 10-50 kmt.

    har mam for tunge ruller i så forsøger rullerne at få en op i gear ved lave omdrejninger.
    det er det jeg ser hører ske i din video.

    hvis det bare er fordi du giver halv gas op til 45 kmt og så langsomt giver den mere, så er det måske bare mig smiley

    hvis du lægger lettere ruller i, så vil du opleve at motoren kan accelerere kraftigere med et højere omdrejningstal.

    det der sker i din video er vist at rullerne er så tunge at scooteren går i højeste gear før 40 kmt, og så må du accelerre i takt med at motoren får arbejdet sig op i omdrejninger.



    Jeg må sige, jeg var glad for at jeg havde "for tunge ruller i" i en periode hvor jeg kørte gennem kbh hver dag.

    Men nu har jeg ruller i så den kan tage max omdr ved alle hastigheder og Bare skyde en af sted.
    Men kører stadig gerne gennem kbh på den.
    Med lidt øvelse kan man godt tøjle omdrejningstallet mens man kører forbi polisen.
    Men det er selvfølgelig helt særligt nemt at den bare ikke Vil accelere hurtigere end politiet tillader, før mam alligevel kører mere end politiet tillader smiley


  • #16   30. aug 2015 synes faktisk det er virkelig fedt at tulle af sted med en flok cyklister, og så lige pludselig give et BÅÅ så alle cyklister er ved at køre ind i hinanden i panik smiley

    jeg kører med std luftfilter så den siger ikke båÅP. Bare "båååÅÅÅÅ" smiley

    Det bliver lidt mere ligesom at køre med gear, når man sådan kan bruge varioen til fulde.


Kommentér på:
Tunnvariator med elstart

Annonce