{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
672 visninger | Oprettet:

50cc sportskit noget værd?? {{forumTopicSubject}}

min lillebror har sat mig til at tune Hans rx50 men han har haft 70cc på før og så meget vil han ikke igen så ville høre herinde om et 50cc sporstskit overhovedet giver noget i forhold til et 50cc standard??
Han mål er en 80-90 kmt med godt optræk
pt er den standard udover pillet begrænsninger og går ca 70-75kmt
men han vil gerne have lidt mere træk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  50cc sportskit noget værd??
  • #1   28. aug 2015 Hvorfor er det han ikke vil have 70cc? Det giver jo meget mere for pengene, der er ikke de store prisforskelle på 50cc og 70cc. Personligt ville jeg tage DR Racing/TP 73,5cc, det er guf smiley

    TP 50cc koster 950 kr, DR Racing 73.5cc koster 999 kr.


  • #2   28. aug 2015 Han synes 70cc var lidt for meget og det må han jo om.spørgsmålet er mere om.det overhovedet giver noget med et 50cc sportskit

  • #3   28. aug 2015 Jeg har en ven med DR Racing 50cc, det gav lidt mere bundtræk og måske 5-8 km/t på toppen. Spørgsmålet er om det er det værd kontra pris. Det må din ven jo så selv tænke over.


    Til samme pris (50 kr mere) kan man få DR Racing 73,5cc, og det vil give SÅ meget mere.


  • #4   28. aug 2015 Selvfølgelig giver det noget at smide sports cylinder på, også selvom det kun er 50cc.

    Men personligt ville jeg hellere bruge min tid på at indstille på original/standard cylinder så længe det ikke fejler noget, end at bruge penge på et andet cylinder.


  • #5   28. aug 2015 standard cylinderen er ved at være slidt så derfor skal den snart udskiftes.
    prisforskellen bliver nu større i forhold til et 70cc for ved et 70cc skal vi ud og have større karburator og studs hvorimod 50cc sportskit skulle kunne køre helt fint med det originale 14mm setup.
    men vi giver det et forsøg det lyder til det giver lidt mere bund træk som.er han primær ønske


  • #6   28. aug 2015 j.jensen Hvad ville du indstille?
    Den har fin forbrænding og korrekt dyse umildbart kan jeg ikke lige se andet at justere ind


  • #7   28. aug 2015 70cc kan sagtens køre med 14mm, nogen kører 70cc med 12mm.
    Men der er intet galt i at investere i en 50cc, hvis det er det han vil smiley


  • #8   28. aug 2015 Og hvem pokker har fortalt dig du skal skifte din karburator og studs for at køre med sports 70cc?.
    Det er ganske korrekt at der nok kan hentes en lille smule ved skifte, men den kan snildt køre med det originale.

    Personligt ville jeg hellere smide 70cc sport på eller bare en ny standard cylinder end jeg ville bruge mine penge på et 50cc sport.
    Jeg tror ikke du får den ønskede effekt med et 50cc sport.

    Havde ikke lige fået læst det var en gear maskine, men du kan jo lege med forskellige tandhjul smiley


  • #9   28. aug 2015 Det er jo det, man skal ikke forvente for meget af 50cc sport.
    Jeg vil anbefale DR Racing 73.5cc. Men hvis han vil give det samme for MEGET mindre ydelse, så må han jo gøre det.


  • #10   28. aug 2015 Der står bare under de fleste 70cc at der anbefales større karburator så det gik jeg ud fra var nødvendigt.
    kan nu få et 50cc sport fra polini til 473kr incl Porto så meget dyere end org er det skam ikke og da det er hans valg jeg havde personlig smidt 80cc på som på min egen:-)
    Der er leget med både gearing og diverse andet tror den går så.godt som.den nu kan standard


  • #11   28. aug 2015 Det anbefales at det kører med en større karburator. Alt det de siger, er at den kører BEDST med en større karburator. Der står intet om at den ikke kan køre med 14mm.

  • #12   28. aug 2015 hvis man kan.køre et 70cc uden at skifte den org karburator vil man så også kunne køre et 80cc jeg har nemlig fået et 80cc sæt til min egen og ville egentlig helst være fri for at skifte karburator men giver den nuværende benzin/køling nok til cylindret

  • #13   28. aug 2015 Der vil jeg helt klart mene at du skal højere op. Det kommer ikke til at køre optimalt.
    Hvad er det for en cylinder? Malossi MHR eller andet der yder mindre?


  • #14   28. aug 2015 polini 80cc sport

  • #15   28. aug 2015 Det er næsten en skam at bruge 14mm til den cylinder. Du bliver meget gladere for den med 19/21mm, det giver bedre optræk og bedre indre købing. Den skal da have noget at æde af, sådan en cylinder smiley

  • #16   28. aug 2015 Ja det var også min tanke er bare glad for den lille 14mm fladspjæl den er sku så nem at have med at gøre:D

    men så må der jo ruge min 21mm dellorto på


  • #17   28. aug 2015 Ja, gør du det smiley husk at tilkøre den mindst 200 km og indstille den rigtigt, så har du en rigtig fin cylinder.

Kommentér på:
50cc sportskit noget værd??

Annonce