{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
798 visninger | Oprettet:

taget andengang på en tunet knallert {{forumTopicSubject}}

Hey jeg er lige blive stoppet på min rieju rs2 her for et par uger siden og blev målt til at køre for stærkt.
men loven siger at hvis jeg så kører anden gang på en knallert inden for 3 år så tager de den. men er det så lige meget hvad det er for en scooter/knallert jeg køre på der er ulovlig eller er det kun min rieju? (for vil bare ikke ud og køre lovlig smiley )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  taget andengang på en tunet knallert
  • #1   27. aug 2015 Det er dig straffen følger.. Ikke din scooter..
    Låner du en scooter, er det den du mister..


  • #2   27. aug 2015 øv :(.. overvejede nemlig bare og at skifte stel på min rieju smiley

  • #3   27. aug 2015 Du har 4 muligheder..

    Kør lovligt.

    Stik af.

    Accepter du mister din maskine.

    Eller få dig en bil/MC..



  • #4   27. aug 2015 det er der noget om.. det er nemlig bare surt at blive stoppet allerede 3. dag jeg har den fede maskine smiley

  • #5   27. aug 2015 men tak for svar smiley

  • #6   27. aug 2015 Tjah.. Det er altid surt, men det burde ikke komme som en overraskelse smiley

  • #8   27. aug 2015 Det er fuldstændig ligegyldigt om det så var din bedstefars ulovlige scooter du havde lånt og blev stoppet på, de tager den stadig smiley men ja surt er det da, og som Ralle så fint ridser op for dig, så har du de 4 nævnte muligheder, har personligt selv valgt mulighed nr. 2 når jeg køre på min Rieju smiley

  • #9   27. aug 2015 Man vælger vel altid nr 2 hvis muligheden er der smiley

  • #10   27. aug 2015 True that smiley

  • #11   28. aug 2015 Den holder så ikke helt for politiet kan ikke tage noget der ikke er dit..

    De kan dog tage den med for så at udlevere til ejer.. Sammen med en bøde på 1500.-
    Samme gælder hvis der er pant i scooteren (Sjældent med 30er.. Sker af og til med 45er) så tager de scooteren med forså at udlevere den til panthaver


  • #13   28. aug 2015 Naahh der er så ikke helt rigtig fartbøder i bil bliver sendt til den der ejer bilen men ejeren er ikke forpligtiget til at betale hvis han/Hun kan angive at en anden er føren af bilen og på den måde bliver bøden videre sendt til føren og ikke ejer


  • #14   28. aug 2015 Det er helt korrekt at hvis der er pant i scooteren, så kan panthaver kræve den udleveret, men alle situationer ud over det kan de altså godt tage scooteren og beholde den smiley ellers ville man jo så bare kunne have en aftale med en ven, og hver gang man blev fanget, så bare sige, jammen det min vens også vennen siger ja det min til politiet når de spørger og får den udleveret. Sådan spiller klaveret altså ikke smiley bliver man taget 2. Gang med "pikken i postkassen", så ryger scooteren desvære også hvis det en du har lånt smiley de er faktisk begyndt at gøre det samme med spritbilister, køre man med over 2.0 promille så ryger bilen første gang, og det også hvis man har lånt ens forældres eller vens osv. :S

  • #15   28. aug 2015 Kan panthaver Ikke være ens far, og så få den tilbage på den måde??

  • #16   28. aug 2015 Sæt den i din fars navn, hvis du bliver stoppet har du stjålet den. Det koster god nok 14 dage første gang, men du mister ikke din maskine smiley

  • #17   28. aug 2015 Gør det da i hvertfald ikke

  • #18   28. aug 2015 R.Knudsen hvad snakker du om ? For at blive taget for at tyveri af en scooter, skal den sjovt nok være meldt stjålet ! smiley

  • #19   28. aug 2015 Men jo Søren, i princippet burde det godt kunne lade sig gøre smiley det er dog lidt besværligt, da du både skal "købe" scooteren af din far på afbetaling, og derved også tinglyse gælden, tror ihvertfald det er sådan hvis det skulle gøres smiley

  • #20   28. aug 2015 Ja og du får ikke 14 dage. Jeg er blevet taget i en "stjålet" bil før da jeg ikke havde kørekort (mistet) og jeg fok da bare en bøde og mine dame fik nøglerne igen

  • #21   28. aug 2015 Så har din dame ikke meldt dig, eller også har du fået betinget dom.



  • #22   28. aug 2015 Bertil, det skal den jo ikke hvis nøglerne er snuppet...

    Kan meget vel være man ikke får fængsel første gang, da det er brugstyveri.

    Men JO den kan sagtens være stjålen uden at være meldt.. Tænk lige lidt selv.


  • #23   28. aug 2015 Bertil, skulle det laves med afbetaling skal han ikke gøre det i hans eget navn jo.. Politiet er sku ligeglade med om han afbetaler stadig, bare det er hans.

  • #24   28. aug 2015 Fik en bøde på 5000 ikke andet, og kørte mens jeg havde fra kendt retten til at køre

  • #25   28. aug 2015 R.Knudsen kan sandelig høre det er studenterhuen der trykker smiley du vil altså påstå at hvis jeg lånte mine forældres bil og bliver stoppet af politiet, så bliver jeg pludselig dømt for tyveri af den :?

    Og reglerne for pant i køretøjer kender du vist heller ikke rigtig så meget til ! Når man køber fx en bil på afbetalingen, bliver der i de fleste tilfælde lavet et pantebrev, det betyder at gælden er registreret i et system dvs. Den er tinglyst. ejeren af bilen, altså køberen af bilen står stadig som ejer og bruger og alt det, men hvis køberen misligeholder gælden og ikke betaler kan kreditor altså sælger kræve bilen retur. Hvis den bliver beslaglagt af politiet, har sælger mistet sin garanti for at få de lånte penge retur, og kan derfor kræve det beslaglagte køretøj udleveret af politiet. Bemærk at det SKAL være sælger (kreditor) som kræver den udleveret og IKKE køberen.

    Er det skåret nok ud i pap nu, eller skal vi tage den en ekstra gang for prins Knud ?!


  • #26   28. aug 2015 Bertil.

    Ja, hvis du bliver stoppet uden kortet og fortæller du har nuppet bilnøglerne, (pga du ikke vil miste bilen for at ha kørt i den)

    Så bliver man dømt for tyveri hvis den retmæssige ejer vælger at anmelde det.



  • #27   28. aug 2015 Læs i avisen hvor mange der har mistet deres køretøjer som dårligt har set første afdrag..

  • #28   28. aug 2015 Ja HVIS ejeren melder en smiley

  • #29   28. aug 2015 Ja så bliver man selvfølgelig dømt smiley men det du skriver i dit oplæg er, at hvis man bruger en scooter der står i sin fars navn, så bliver man dømt for at stjæle den smiley der er ingen der har snakket om at skulle tage nøglerne og køre en tur UDEN at have fået lov, og selv der bliver man ikke dømt, medmindre ejeren selv vælger at melde det som brugstyveri smiley

    Men ja du har ret i at ejeren mister sit køretøj når det bliver konfiskeret, men det laver stadig ikke om på det faktum, at hvis sælgeren har tinglyst gælden (altså registreret den), kan sælgeren stadig kræve køretøjet udleveret uanset om den så er blevet konfiskeret af politiet smiley


  • #30   28. aug 2015 Det var også måden at gøre det på for ikke at miste den jo??


    Ang tinglyst gæld har jeg ikke kendskab til, så det kan jeg ikke gøre mig klog på.

    Men har dog set i mange tilfælde (både nyheder, samt venner og bekendte) miste køretøjer som er på afbetaling, helt nye biler osv


  • #31   28. aug 2015 Du har ret et godt stykke af vejen, det er helt korrekt at man kan miste køretøjer, da det er panthaver der bestemmer, om bilen skal gå tilbage eller han vælger beholde den selv eller noget helt 3. smiley men husk på at når fx bilen bliver beslaglagt, overgår ejerskabet til staten, så der ejer køberen af bilen ikke bilen mere, hvis der så er tinglyst gæld i, kan sælgeren eller dvs. Ham der har lånt pengene ud fx banken kræve bilen udleveret. Så er det altså sælgeren der igen ejer bilen, dog hænger køberen der fik beslaglagt bilen stadig på gælden :F

    Hvad sælgeren så vælger at gøre med bilen må han så selv om, han kan både levere den tilbage til køberen, beholde den selv, eller sælger den videre smiley

    Det der var hele ideen ved det var så følgende.
    Man "køber" i dette tilfælde scooteren af sin far på afbetaling, dvs. I aftaler måske at der bliver betalt 10 kr om måneden, og vælger at tinglyse gælden (registre den) så indregistre man knallerten i lad os sige sønnens navn mens faren er registreret som panthaver, når man så bliver stoppet 2. Gang bliver den taget, faren går så ned på politigården og siger han har tinglyst gæld i, og kræver knallerten udleveret. Knallerten giver faren bare tilbage til sønnen og de køre videre med samme nummer endu en gang smiley om det så går under svindel, skal jeg ikke kunne sige, men i princippet burde det virke smiley


  • #32   28. aug 2015 1. gang man bliver taget på/i et brugs stjålet køretøj får man bare bøde .. Mener den er på 1500.-

    Først 3. gang står en på spjældtur ~30 dage

    Bertil .. Den med at finde ud af ejer er let for politiet .. Altså kan man ikke bare sige det er en kammerats

    Er det en 30er fra før 2006 så skal de se forsikrings policen.. Navnet derpå vil blive betegnet som ejer.. Dette stykke papir skal du have med uanset om du låner eller ejer scooteren..

    Er den efter 2006 er der nummerplade på og en reg attest .. Sjovt nok så står der ejer på såen reg attest....... Og politiet har adgang til CMR hvor disse oplysninger står.. De kan findes på bla reg nummer og stel nummer .. Ja faktisk kan de finde frem til køretøjet via ejers CPR nummer ..


Kommentér på:
taget andengang på en tunet knallert

Annonce