{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
596 visninger | Oprettet:

Keven A
Keven A
Tilmeldt:
24. aug 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14

Problem med opsætning/kabu {{forumTopicSubject}}

Hej!

Står i et mindre/større problem..
Der sidder pt. 47.6 cylinder på min brors nyindkøbte jog. Så sidder der yderligere 21 mm. Dellorto kabu på. Den dør og vil ikke starte. Holder jeg for luften så kan den starte igen.

Hvad vil i anbefale? Overvejer kraftig at smide en 19 mm på og så tage den derfra med indstilling. Hvad er jeres erfaringer? Kan jeg godt bare dyse den ned og så stadig få det optimale ud af scooteren inklusiv benzinen. smiley alle gode råd bliver taget med olie på fingrene!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem med opsætning/kabu
  • #1   24. aug 2015 21mm passer fint til 47.6..

  • Keven A
    Keven A Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #2   24. aug 2015

    profilbillede
  • Keven A
    Keven A Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #3   24. aug 2015 Okay! Tak. Hvad er det for en skrue der mangler der?

  • #4   24. aug 2015 For mig ligner det hullet, til den manuelle choker ;).


  • #5   24. aug 2015 Det er den manuelle choker ja..
    Og det er klart den ikke kan køre hvis den er defekt/mangler.. smiley

    Men den ser generelt lidt hærget ud den karburator der.. Og flot studs forrsten smiley


  • Keven A
    Keven A Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #6   24. aug 2015 Hvis jeg dog bare vidste hvad du mente med studs. Så kunne jeg helt sikkert grine af din joke ?? Jeg kender kun til det mest basale! ?? kan jeg bare smide en ny choker på? Og hvad med studs? Bare en ny af den også? smiley

  • Keven A
    Keven A Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #7   24. aug 2015 "??" Er smileyer. Hehe smiley

  • Keven A
    Keven A Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #8   24. aug 2015 Aaah, den der holde kabu fast til bloggen ??

  • #9   24. aug 2015 Præcis.. Den med den sjove farve smiley
    Men er den tæt så skal du ikke skifte den smiley

    Ja, du kan købe en ny choker til den..


  • #10   25. aug 2015 Hmmm nu kan jeg ik helt set det, men er det en studs som stikker ud i bunden af billedet??. Hvor har du tilsluttet vacumslangen, er den på studsen eller bruger du manuel benzinhane??.

  • Keven A
    Keven A Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #11   25. aug 2015

    profilbillede
  • Keven A
    Keven A Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #12   25. aug 2015

    profilbillede
  • Keven A
    Keven A Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #13   25. aug 2015

    profilbillede
  • Keven A
    Keven A Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #14   25. aug 2015

    profilbillede
  • Keven A
    Keven A Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #15   25. aug 2015 Når man renser en kabu.. Skal jeg så bare skille den helt ad og skylle den igennem med varmt vand? smiley

  • #16   25. aug 2015 den er helt særligt lilla den studs smiley

  • #17   25. aug 2015 Fin men stiv pensel, med rensebenzin eller petroleum..
    Blæs dyser osv igennem med trykluft fra begge sider..


  • Keven A
    Keven A Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #18   25. aug 2015 Okay tak! I karburatoren hvor den manuelle choker skulle sidde, fik vi en lille blyklods ud, det ligner det er meningen den skal holde en wire.. (Som ved gashåndtag)Kan de passe at den manuelle choker har siddet oppe ved styret? Eller er det bare meningen der sidder en lille wire til ventilen man drejer på? smiley er helt på bar bund.

  • #19   25. aug 2015 Hvis du selv blander olie og benzin selv, så skal du huske og blænde studsen af ( lille tynd i "messing" ).


  • Keven A
    Keven A Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #20   25. aug 2015 Det forstod jeg ikke lige, men jeg må forhøre mig ved en kammerat hvad det er smiley medmindre du kan forklare det med et billede smiley

  • #21   25. aug 2015 Keven A. Dette er intet ondt ment overhovedet, med få fat i en som har forstand på det og se hvad han / hun gør eller være med til og hjælpe dig.

    Jeg har selv måtte betale en del dyre lærepenge, istedet for og få hjælp af en som kunne stå ved min side og se / forklare.


  • #22   25. aug 2015 normalt går wiren op til styret ja.
    nogen gange sidder der bare en dut oven på og så kan man hæve/sænke chokeren hvis man kan få fingrene derind..

    det uwe skr8ver i #19 er at der jo skal blandes olie i benzinen til en 2taktmotor.

    blander du selv olie i benzinen, i stedet for at have en lille tank med olie på scooteren, som karburqtoren suger ind ved hjælp af en lille tynd messing dut til olieslangen fra olietannen pp scooteren, så skal du huske at lukke for den lille dut på karburatoren hvor der normalt suges olie ind.


  • #23   25. aug 2015 Nu har jeg ikke læst det hele, men red karburatoren hvis du kan. DellOrto karburatorer er rigtig gode. Du kan købe en ny choker her hvis den stadig mangler.

    http://speedline.dk/da/scooter/traekchoker-s-do-09538-64/

    Du kan også få en med kabel hvis det foretrækkes.


  • Keven A
    Keven A Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #24   26. aug 2015 Okay tusind tak for hjælpen! Det er sgu fedt i gider! smiley
    Mht. Hjælp så skulle det gerne komme her en af dagene! smiley

    Vi gør hvad vi kan for at redde den, men når tålmodighed ikke er det man har mest af så bliver det overvejet mange ting smiley godt det er min brors og godt han har tålmodighed! smiley

    Okay, kan det ikke passe at det er der den gummihætte/skrue sidder på? Den Lange sorte. Ellers så får jeg lige en kammerat til at kigge på det. Kan den suge falsk luft igennem der måske? smiley


  • #25   26. aug 2015 Kender godt til det med, at tålmodigheden nogle gang er lav smiley .

    Hvis det er oliestudsen som du spørger til ......kan det ikke passe at det er der den gummihætte/skrue sidder på? Den Lange sorte........., så er svaret nej det er det ik. Det en den lille tynde studs som du kan se på det sidste billed, der stikker ud ca. midt lidt under mellem benzin og den sorte slangen som er afblænder..


  • Keven A
    Keven A Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #26   26. aug 2015 Okay tusind tak for hjælpen! smiley det var det jeg mente! smiley
    Hvordan ser jeg om det er en AS eller FS? Der er ikke ledningsnet på.
    Jeg er blevet lidt i tvivl smiley


Kommentér på:
Problem med opsætning/kabu

Annonce