{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.160 visninger | Oprettet:

Tommy  S
Tommy S
Tilmeldt:
7. aug 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

VGA Versus {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg er den (u)heldige ejer af en næsten ny VGA Versus, 45 scooter, 4-takter. På grund af en elendig CDI, kører den vildt ujævnt. Kan nogen her fortælle om den CDI kan "modificeres" så den ikke er begrænset mere, eller skal der en ny ubegrænset CDI i den.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VGA Versus
  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #1   8. aug 2015 Hvis det kun sker når du køre topfart så prøv og slip gassen lidt så du køre lidt under topfart.

    Du kan tage nogle billederne af stikkene ved CDI og CDI boksen så kan jeg se om jeg kan finde ud af noget.


  • Tommy  S
    Tommy S Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   8. aug 2015 Her et billede af CDIèn

    profilbillede
  • Tommy  S
    Tommy S Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   8. aug 2015 Og et mere. Kan der skæres en ledning, for at fjerne begrænsningen.

    profilbillede
  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #4   8. aug 2015 På den røde ledning sidder der et stik så du kan tage den af.
    Du kan prøve og tage den at og se forskellen.

    Prøv og find ud af hvor ledningen går hen.
    Den går nok ind i variatordækslet.
    Så der sidder nok en pickup derinde ved koblingsklokken.


  • #5   8. aug 2015 Ja tror os det er den røde der er sammelet med en hvid.

  • Tommy  S
    Tommy S Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   9. aug 2015 Jeg kan kun sige, at i begge fik ret smiley Ingen ujævn motorgang mere. Men nu skal jeg vist passe på gashåndtaget i stedet for. En afprøvning viste 70 km/t, og jeg lod den ikke engang rende helt ud. Og Politiet har det jo med at synes det er forkert at køre så hurtigt på en 45 scooter. Men tak for stor hjælp alligevel smiley

  • #7   9. aug 2015 Bare sæt en kontakt på gemt et sted

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #8   9. aug 2015 Du kan prøve at kigge om den er begrænset i variatoren med en ring mellem de forreste remskiver.
    Fordi den har nok ikke godt af at køre med de ekstra omdrejningen hvis du giver fuld gas med begrænset variator.

    Hvis der er en ring kunne du også prøve at fjerne ringen og sætte ledningen tilbage så kan det være topfarten er lidt langsommere men at du stadig kan køre 45 km/t uden at den køre ujævnt.


  • #9   16. mar 2016 Skal den ikk have en større dyse efter man har pillet begrænsningen til cdi/pickup? Overvejer selv og gøre det på min versus 4t:)

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #10   17. mar 2016 Næ det med ledningen gør kun at motoren kan køre med højere omdrejninger. Det ændre ikke noget med benzin/luft.

  • #11   18. mar 2016 http://www.scooter-center.com/en/product/LV7470
    Passer den her udstødning på en vga versus 4takter ?


Kommentér på:
VGA Versus

Annonce