{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.946 visninger | Oprettet:

Stage6 Sport Pro indstilling {{forumTopicSubject}}

Hej SG.

Jeg har en PGO PMX med TP Black Trophy, 11k og 17.5mm DellOrto.
Den har så mistet en del effekt og har skiftet stempel + stempelringe og tjekket indsugning, cylle, tap, vario osv osv uden held. Så jeg har besluttet mig for at købe en ny cylinder.

Har overvejet bl.a Stage6 Streetrace, Malossi Sport, R-Setup Blue top og Stage6 Sport Pro. Men hvad kræver sådan en Stage6 Sport Pro af indstilling? Tænker squish og sådan, og ikke dyse. Er den ligeså nem at indstille som en 70cc støbejerns sport cylinder? Det der tiltaler mig er nok at det er alu og ikke skal køres til, og noget mere power.

Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stage6 Sport Pro indstilling
  • #1   24. apr 2015 pro sport er en god og stærk omdrejningsvillig alu sports cylinder som yder godt og squis en er vis 0.7 men tjek det lige her på sg ellers står det i manualen der medfølger jeg havde nok valgt 21mm og et luftfilter med noget gennemgang i samt en max stor dyse og god stram tryk og lette ruller for at få alle hk ud af den

  • #2   24. apr 2015 5g ruller, malossi gul trykfjeder og 17.5mm. Det nok til mit behov smiley behøver ikke være noget supervildt. Den eneste grund til at jeg overvejer S6 SP er at det er alu. Ellers er en støbejerns cylle også helt fint til mig.

  • #3   24. apr 2015 Men der følger vel pakninger med til S6SP så man kan justere squish? Hvis ikke, hvor kan man købe pakninger specielt til dette formål?

  • #5   24. apr 2015 en alu cylinder med en hård nikasil belægning og kun en stempel ring er lavet til ræs og mange omdregninger og skal have et nyt stempel en gang i mellem så kører det som nyt igen det gør en støb cyllekit ikke så har det tabt pusten det er jo også det han skriver er sket på linie to i starten af indlæget men så ja ja det er jo også bare min vurdering

  • #6   24. apr 2015 der er jo også polini corsa selvføldig det er støb og den skulle også yde godt hvis det er

  • #7   24. apr 2015 Jeg har 13 km til den nærmeste by, og kører 80 km/t på en lige landevej/motortrafikvej hele vejen. Jeg gider nok ikke at skifte stempel jævnligt når næsten alle skjolde skal af.

    Så er meget i tvivl, men hælder nok mere til støbejern smiley Er der nogen af de 4 støbejerns cylindere er er bedre end det andre?


  • #9   24. apr 2015 Okay, tak for input. Har fået at vide at jeg skal bruge delsyntetisk olie og ikke Castrol Racing 2t olie som jeg bruger nu? Kan det passe?

  • #11   24. apr 2015 Du modsiger dig selv, eller også har du læst mit spørgsmål forkert.
    Bruger Castrol Racing nu, men har fået at vide at jeg skal bruge en anden olie til 70cc sport som f.eks Motul delsyntetisk.


  • #15   24. apr 2015 Holder mig til Castrol Racing, har 3 uåbnede dunke smiley
    Men det ser ud til at det stortset er lige meget hvilket af de 4 støbejerns cylindere jeg vælger? Stage6 Streetrace burde også være fint? smiley


  • #18   24. apr 2015 Okay, det jo hellere ikke så dyrt, så køber bare en af dem du anbefaler smiley

  • #20   24. apr 2015 Så er min beslutning i hvert fald taget, tusind tak smiley
    Selvom det er lidt træls at det skal køres til, så er det nok det bedste til hverdagsbrug.


  • #22   24. apr 2015 Ja, da jeg tilkørte min, blev jeg nogengange nødt til at køre hjem, for jeg har ikke tålmodighed til at køre med 1/3 gas så længe af gangen smiley så tog jeg lige en pause.

  • #24   24. apr 2015 Tak tak.
    Ang. dyse på en TP Black Trophy. Jeg har 82 dyse i nu, 2% olie, 1½ gange ud på luftskruen med BR8HS tændrør, og den er sort.

    Når man skifter tændrør (8 eller 9 varmetal, begge) er den halv sort halv brun på hver sin side af tændrøret, og et par dage efter er den helt sort. Er 82 dyse ikke lille, eller kan jeg komme længere ned når tændrøret er sort?


  • #26   24. apr 2015 DellOrto 17,5mm med standard luftfilter med Polini Air skum og 11k udstødning.
    Har bare ikke rigtig turde at komme længere ned smiley men tændrør siger at dysen er for stor.


  • #28   24. apr 2015 Ja, den mister da også lidt effekt ved at køre med for stor dyse, gør den ikke?

  • #31   24. apr 2015 I midten, med dyse 85 kører den bedst med mager blanding/clipsen øverst på nålen

  • #33   24. apr 2015 Stadig sort smiley

    Skal man skifte tændrør under indstilling hver gang tændrøret er sort? Jeg har prøvet at rense tændrør med en tør håndklæde og stålbørste, men den forbliver sort.

    Bliver den brunagtig selv, når dysen er tilpas? Har efterhånden købt 3 tændrør fordi de andre var sorte smiley


  • #35   24. apr 2015 Nå, i hvert fald er der kommet dyse 80 i nu. Med 82 dyse hakker den lidt når man giver fuld gas fra tomgang. Troede det var luftskruen der skulle justeres. Men for stor dyse måske.

    Ellers kunne den godt køre med fuld gas med dyse 82, den gad bare ikke accelere med fuld gas fra tomgang.


  • #37   24. apr 2015 Så du siger den skal have federe blanding når den kun vil accelere ordentligt først med halvgas også fuldgas ved de 30 km/t?

  • #39   24. apr 2015 Kørte en lille tur, tomgang i 2 min og så første 300m halvgas for at varme den op. Den hakker stadig lidt når man giver fuldgas fra tomgang. Må teste videre i morgen smiley

  • #41   24. apr 2015 Hvad mener du med at den skal have fuld gas i kort tid?
    Den er stadig sort smiley


  • #42   24. apr 2015 Men kan nok ikke forvente for meget af den, før jeg skifter cylinder.

  • #44   24. apr 2015 Med fuld gas i kort tid mener du, at jeg kun må give fuld gas meget kort under acceleration og så ikke give fuld gas mere før jeg kommer op på 60-70 km/t? Jeg er ikke helt med.

  • #46   24. apr 2015 Nå jeg vidste ikke du snakkede om tændrørets farve, for det sagde du intet om. Du sagde kun "den skal have fuld gas kort tid". Derfor forstod jeg ikke helt hvad du mente smiley

    Men ja, den får altid fuld gas nogle km når jeg har skiftet dyse.


  • #48   25. apr 2015 Jeg har selv haft kørt med pro sport til hverdag, og der valgte jeg at skifte stempelring første gang da jeg havde rundet 23xx km, og der var stadig massere af træk i, men det var bare min egen vedligeholdelses standard der synes det skulle skiftes.

    Men alu kræver en smule mere vedligeholdelse som hverdags cylinder, og personligt ville jeg nok ikke vælge en alu cylinder til hverdag igen.

    Jeg har gode erfaringer med både polini sport, dr racing evolution og tp trophy (som nu hedder black trophy) og min onkel har kørt med polini corsa til hverdag på hans big max, så alle nævnte kan jeg anbefale til hverdag.
    Bare husk at køre cylinderen rigtig til.

    Hvis du havde kørt med standard 50cc er det ganske korrekt at det ikke er nødvendigt at køre med fuldsyntetisk olie.
    Personligt har jeg dog aldrig haft en maskine hvor jeg har følt den har taget skade af at køre med fuldsyntetisk på 50cc.

    Så hold dig til fuldsyntetisk da du køre med 70cc og jeg kan varmt anbefale Galp motoAction S fuldsyntetisk olie.
    Jeg startede selv med at køre med TTS olie (som ikke eksistere længere) men jeg synes den oste for meget og i ny og næ gik den ikke helt rent, disse problemer har jeg ikke oplevet med galp olie.


  • #49   25. apr 2015 Tak for din input J Jensen smiley
    Har besluttet mig for et støbejerns cylinder, og hvilken det bliver er jeg ikke helt sikker på. Vil nok prøve Malossi.

    Men jeg er bange for at det sker igen. Har tjekket cylle + skiftet stempel og stempelringe uden held. Og cylle ser ny ud og har kun kørt 2000 km. Men har tjekket alt andet og det fejler intet, så kan jeg ligeså godt se om det hjælper at skifte cylle.


  • #51   25. apr 2015 Jeg er klar over TTS er blevet erstattet med power1 racing. Har dog ikke prøvet den nye udgave.

    Om der er papir på eller ej kunne jeg ikke være mere ligeglad med.
    Hvis jeg sagde jeg havde papir på Jog R er den bedste scooter til bykørsel afholder det jo ikke folk fra at købe en Runner hvis de bedre kan lide design og køregenskaber.

    Det er ikke for at skabe konflikt men jeg er sikker på hvis bare du køber en god fuldsyntetisk kvalitets olie er det lige meget om den kommer fra Castrol, Galp, Motul eller Liqui moly.

    Men vi er bestemt enige om at en helt standard maskine ikke behøver fuldsyntetisk.


  • #53   25. apr 2015 Gør du det bare personligt og svin mine maskiner til, det skal nok få dig til at virke stor og farlig bag din skærm.

    Som jeg sagde gider jeg ikke skabe konflikt og blive uvenner over ingenting i modsætning til dig....

    Har aldrig påstået Castrol er lorte olie, men fanboys har det med at tage ord mere hårdt end de er ment.

    Er sikker på de fleste mærker laver gode olier til enten det ene eller andet formål, og ja mange kører med Castrol olie til scooter og det er jo nok ikke uden grund.
    Kørte selv med det længe til jeg skiftede.


  • #54   25. apr 2015 Scooter salg .. Jeg kørte førhen på castrol men er nu gået over til motul ..

    Scooteren går bedre og ryger mindre


  • #56   26. apr 2015 Den hakker som om den drukner når jeg giver fuld gas fra tomgang med dyse 80 og clipsen på nålen nederst (fed blanding),

  • #58   26. apr 2015 Nej, det gamle smiley det jo weekend, kan ikke få fat i et nyt nu.
    Det skal jeg lige undersøge smiley


  • #59   26. apr 2015 Hvor mange hakker er der i nålen?

  • #60   26. apr 2015 Der er 3 smiley

  • #61   26. apr 2015 Så skal clipsen enten side i midten eller nederst.
    Nålen styrer kun mellemgas så hvis den går fint med halv og kvart gas så står nålen korrekt.


  • #62   26. apr 2015 Da jeg havde dyse 85 i, kunne den ikke køre med fuld gas uden at hakke, da jeg satte clipsen øverst kunne den godt køre med fuld gas. Så et eller andet må clipsen påvirke ved topfart og bundgas?

  • #64   26. apr 2015 Så er det også fordi din hoveddyse ikke har stået rigtigt.
    Jeg indstiler normalt med nålen i midten som den plejer at komme fra fabrikken.
    Når jeg så har fundet hoveddysen så indstiller jeg nålen hvis den ikke kører ordenligt ved mellemgas.


  • #65   26. apr 2015 Det er også det jeg har gjort, synes det har været rimelig tricky. Nok bare cylinderen der er galt med.

  • #66   26. apr 2015 Du kan have været uheldig at modtage en fejlproduceret cylinder.
    Det sker desværre en gang i mellem at de slipper igennem produktionen og ud til forhandlerne.
    Lige som med så mange andre ting.


  • #68   26. apr 2015 Der er nok hellere ikke garanti på sådan noget, når forbrugeren kan lave så mange fejl, såsom dårlig indstilling, dårligt kørt til osv...?

    Men jeg satte 80 dyse i, clipsen i midten og kørte 9 km med bundgas. Den er lidt sløv, men den kører fint. Den kommer op på 75 km/t, før kørte den 85+/- og optrækket er ikke som det har været. Så nyt cylle på smiley


Kommentér på:
Stage6 Sport Pro indstilling

Annonce