{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  NOS/NITRO EXPRESS/NITRO
  • #1   22. dec 2014 nitro og nos er to vild forskeldige ting

  • #2   22. dec 2014 et komplet nos kit koster omkring 6000-7000 kr

  • #3   22. dec 2014 kig på scooter-attack.com og sip-scootershop.com

  • #4   22. dec 2014 brian, hvad er forskellen? smiley

  • #5   22. dec 2014 Nos er latter gas nitro køre min rc bil på

  • #6   22. dec 2014 Din RC kører nok på nitro-methan smiley

  • #7   22. dec 2014 Pas det er i hvert fald det det samme som nos smiley

  • #8   22. dec 2014 NOS er et firma der fremstiller lattergas: (N2O), som på dansk hedder dinitrogenoxid men på engelsk hedder Nitrous Oxide, forkortet til Nitro. smiley
    Brændstoffet til RC bilen er nitromethan, som er metan med en nitrogendioxid forbindelse på (CH3-NO2) som er noget andet. smiley

    Lattergas har to gode ting: det er en komprimeret gas, hvilket gør at det køler ned når det indsprøjtes i indsugningen og derfor gør det luften mere tæt, hvilket alene giver en mærkbar effektforøgelse, hvis bare man tilføjer mere benzin. Derudover indeholder det også en større koncentration af ilt end atmosfærisk luft som igen gør at man kan tilføje mere benzin. smiley

    Anyway, nu, hvor vi har fået at vide at det er en lattergasindsprøjtning der ledes efter kan vi indsnævre det lidt mere: Idet du nok kører med karburator og derfor ikke kan tilføje mere benzin blot ved tryk på en knap skal du altså have noget, hvor benzinen også er i selve lattergasbeholderen. Det er hvad man kalder et vådt setup. smiley
    Ellers skal du køre MEGET for fedt indtil du trykker lattergassen igennem. smiley

    Jeg har haft lidt svært ved at finde et vådt setup til dig, men de tørre setup (hvor kun lattergas er i flasken) kan fås i versioner til 100-300 kroner, hvor det er de bittesmå éngangs beholdere som man også bruger til flødeskum. Jeg har også haft fundet større flasker, hvor det så koster et par tusinde kroner. smiley

    Derudover skal du tænke på at når din effekt stiger med 40-60%, så gør varmeudviklingen også, for din motor er ikke blevet mere thermisk effektiv. Du har blot tilladt mere benzin. Derfor skal du være sikker på at du har rigeligt med køling. smiley


  • #9   22. dec 2014 Han skal bare ha en benzin pumpe og så en magnet ventil, så kan han pumpe benzin ind. Der skal ikke være benzin i lattergas flasken??

  • #10   22. dec 2014 Nå er det sådan et vådt setup fungerer? smiley

    Jeg var af den opfattelse af at et vådt setup havde benzinen blandet i flasken så blandingsforholdet var korrekt selvom man tilføjer lattergas uden at ændre på karburatoren. smiley

    Men det kan da godt være at jeg har misforstået det, eller hvad? smiley


  • #11   22. dec 2014 Et våd kit er bare med en nx flaske, magnet ventil til gassen, benzin pumpe og så magnet til denne.
    Og så samles det i nos foggeren, som er placeret i studsen mellem membran og karburator


  • #12   22. dec 2014 tak for svaret gutter og brian har aldrig hørt om rc biler det køre på nos
    har selv en og har en dunk brændstof til den og der står methanol med 16%nitromethan smiley


  • #13   22. dec 2014 Ah, på den måde. smiley
    Havde nemlig bare fået at vide at benzinen blev givet sammen med nitroen i et vådt setup, så gik ud fra at det var inde i flasken. Men som du forklarer det giver det også meget mere mening. smiley

    Anyway, Rasmus, RC biler kører ikke på nitro som i nitrous oxide men på nitro som i nitromethan. smiley
    Lidt forvirrende når der er flere ting der har samme forkortelse, men hvis du får en scooter til at køre på nitromethan vil der også komme godt ryk i banditten, fordi en del af ilten allerede er i brændstoffet, så der kan tilføjes mere i luften og man stadig har det støkiometriske blandingsforhold. smiley
    Det vil så også gøre luften køligere så man kan have højere kompression, hvilket giver flere kræfter og en højere thermisk effektivitet. Jeg kender ikke lige oktantallet på nitromethan, men oktantallet på ren methan er 120, så det er nok deromkring, så det kan have enormt meget højere kompression og endnu mere effektivitet. smiley


  • #14   26. dec 2014 jeg skriver jo også en rc bil køre på metanol og nitromethan som er blandet smiley


Kommentér på:
NOS/NITRO EXPRESS/NITRO

Annonce