805 visninger
|
Oprettet:
NOS/NITRO EXPRESS/NITRO {{forumTopicSubject}}
hej nu er jeg bare lige lidt nysgeri men hvad koster det for et full NOS/NITRO system til scooter ikke fordi jeg såen tror jeg køber et i nær fremtid men vil bare gerne vide det
poå forhånd taaak
jan 2010
Følgere: 267 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.181
aug 2008
Følger: 21 Følgere: 53 Scootere: 8 Emner: 43 Svar: 1.619
okt 2004
Følger: 49 Følgere: 63 Scootere: 7 Emner: 8 Svar: 3.627
sep 2007
Følger: 4380 Følgere: 657 Emner: 200 Svar: 1.149
jan 2010
Følgere: 267 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.181
jan 2008
Følger: 247 Følgere: 274 Scootere: 13 Emner: 194 Svar: 5.396
jan 2010
Følgere: 267 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.181
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 25 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.255
Brændstoffet til RC bilen er nitromethan, som er metan med en nitrogendioxid forbindelse på (CH3-NO2) som er noget andet.
Lattergas har to gode ting: det er en komprimeret gas, hvilket gør at det køler ned når det indsprøjtes i indsugningen og derfor gør det luften mere tæt, hvilket alene giver en mærkbar effektforøgelse, hvis bare man tilføjer mere benzin. Derudover indeholder det også en større koncentration af ilt end atmosfærisk luft som igen gør at man kan tilføje mere benzin.
Anyway, nu, hvor vi har fået at vide at det er en lattergasindsprøjtning der ledes efter kan vi indsnævre det lidt mere: Idet du nok kører med karburator og derfor ikke kan tilføje mere benzin blot ved tryk på en knap skal du altså have noget, hvor benzinen også er i selve lattergasbeholderen. Det er hvad man kalder et vådt setup.
Ellers skal du køre MEGET for fedt indtil du trykker lattergassen igennem.
Jeg har haft lidt svært ved at finde et vådt setup til dig, men de tørre setup (hvor kun lattergas er i flasken) kan fås i versioner til 100-300 kroner, hvor det er de bittesmå éngangs beholdere som man også bruger til flødeskum. Jeg har også haft fundet større flasker, hvor det så koster et par tusinde kroner.
Derudover skal du tænke på at når din effekt stiger med 40-60%, så gør varmeudviklingen også, for din motor er ikke blevet mere thermisk effektiv. Du har blot tilladt mere benzin. Derfor skal du være sikker på at du har rigeligt med køling.
jan 2008
Følger: 247 Følgere: 274 Scootere: 13 Emner: 194 Svar: 5.396
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 25 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.255
Jeg var af den opfattelse af at et vådt setup havde benzinen blandet i flasken så blandingsforholdet var korrekt selvom man tilføjer lattergas uden at ændre på karburatoren.
Men det kan da godt være at jeg har misforstået det, eller hvad?
jan 2008
Følger: 247 Følgere: 274 Scootere: 13 Emner: 194 Svar: 5.396
Og så samles det i nos foggeren, som er placeret i studsen mellem membran og karburator
jun 2014
Følger: 1 Scootere: 1 Emner: 22 Svar: 32
har selv en og har en dunk brændstof til den og der står methanol med 16%nitromethan
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 25 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.255
Havde nemlig bare fået at vide at benzinen blev givet sammen med nitroen i et vådt setup, så gik ud fra at det var inde i flasken. Men som du forklarer det giver det også meget mere mening.
Anyway, Rasmus, RC biler kører ikke på nitro som i nitrous oxide men på nitro som i nitromethan.
Lidt forvirrende når der er flere ting der har samme forkortelse, men hvis du får en scooter til at køre på nitromethan vil der også komme godt ryk i banditten, fordi en del af ilten allerede er i brændstoffet, så der kan tilføjes mere i luften og man stadig har det støkiometriske blandingsforhold.
Det vil så også gøre luften køligere så man kan have højere kompression, hvilket giver flere kræfter og en højere thermisk effektivitet. Jeg kender ikke lige oktantallet på nitromethan, men oktantallet på ren methan er 120, så det er nok deromkring, så det kan have enormt meget højere kompression og endnu mere effektivitet.
jun 2014
Følger: 1 Scootere: 1 Emner: 22 Svar: 32
NOS/NITRO EXPRESS/NITRO