{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til regler om 30 knallert!
  • #2   16. dec 2014 Bøder: Bøden for tuning er 1500 for første gang tilfælde anden gangs tilfælde snupper de den smiley de er gået væk fra det med at rippe tundele fra din knallert.
    For at ikke have nummerpladen selvom du skulle have haft giver en bøde på 1000 kr.

    Regler for tuning: politiet ser den som at den køre for hurtigt hvis den køre 39,9 km/t i timen og som konstruktivt ændret hvis den køre over 42,9 så hvis den køre mellem dem får man en bøde på 500 dvs. En fartbøde ellers hvis de måler den over så for du en bøde på 1500 og risikere konfiskation. Hvis den bliver målt til over 100 km/t så bliver førerretten til 30 knallert indraget MEN lig mærke til at de skal have målt dig over 100+ dvs. Det at knallerten kan køre 100+ er ikke nok i sig selv og nej de kan IKKE konfiskere knallerten første gang man bliver snuppet for tuning selvom den kører over 100 smiley
    Selvom den er lovlig kan man dog stadig få en fartbøde ved at køre over 30 men det sker næsten aldrig.

    Et andet problem er at politiet relativt nemt kan udskyde førerretten til bil det kan de gøre på baggrund din kørsel, knallertens stand, hvor hurtigt den kan køre osv.

    Håber det var svar nok på dit spørgsmål smiley


  • #8   17. dec 2014 DE NYE KNALLERT REGLER! (Så de er til at forstå)

    1 gang man bliver taget, og den køre mellem 43 km/t og 99,9 km/t, sker følgene: Bøde, betinget frakendelse. Det vil sige at du godt må køre knallert, men laver du noget ulovligt igen, bliver det taget

    2 gang man bliver taget, og den køre mellem 43 km/t og 99,9 km/t, sker følgene: Bøde, knallert/scooter bliver konfiskeret, man må ikke køre på knallert i 2-10 år, og ens kørekort til bil bliver udsat med 6 måneder

    3 gang man bliver stoppet på en knallert (lige meget om den er lovlig eller ej); Den bliver taget, bøde, og bilkørekort bliver udsat med yderlige 2 år


  • #9   17. dec 2014 Du får ikke en betinget men ubetinget frakendelse af retten til at føre knallert hvis du bliver taget med over 99,99 km/t smiley
    Ellers ville der ikke være en stører straf ved at køre over 99,99 km/t i forhold til over 42,9 km/t. Over tunings grænsen for du en betinget, over grænsen på 99,99 km/t får du ubetinget smiley


  • #10   17. dec 2014 Den eneste der kan svare med noget der passer, er Dr. Big. I aner jo ingenting smiley

  • #11   17. dec 2014 tak knægter det var vidst svar nok på mit spørgsmål, det nemmelig fordi jeg har købt mig en senda, og den køre godt til nu, med lidt tun på. så ville det være dumt at smide numerplade på hvis den køre forstærkt den er nemmelig fra 10. det var også mest med forsikring osv de dækker ikke vel? smiley i
    og Dr big, undskyld vidste ikke men skulle søge overalt på nettet inden man spøger af. smiley smiley smiley smiley


  • #12   17. dec 2014 Forsikring dækker stadigvæk man kan bare få en bøde smiley

  • #13   17. dec 2014 så ryger nummerpladen sq i skuffen. hvad med forsikring når man køre små 90-100 stykker? smiley


  • #14   17. dec 2014 Hvis de kan bevise din knallert er ulovlig så dækker den ikke men hvis de ikke finder ud af/ tjekker om den er tunet eller hvis du laver en ulykke hvor farten overhoved intet har noget at sige altså fx hvis du køre 10 km. I timen og støder ind i en parkeret bil så udfaldet ville blive det samme ligemeget om knallerten kan køre for hurtigt eller ej så skal de dække det smiley Det skal dog kunne bevises at farten intet havde med ulykke at gøre ellers falder hammeren.

  • #15   17. dec 2014 Okay. Det er i orden hvad så hvis jeg kommer kørene og de bremser hård ned dem for and og jeg køre ind i dem så det min fejl? smiley

  • #16   17. dec 2014 Hvis det ikke er din fejl der har forsaget ulykken så dækker modpartens forsikring ligemeget om den er ulovlig eller ej smiley

  • #18   17. dec 2014 Ja bøderne for han alligevel men ikke erstatningskravet smiley

  • #21   17. dec 2014 alså har tænkt mig at have forsikring på men så lade vær med at sitte nummerpladen på? smiley er det helt væk fra vinduet? smiley


  • #23   17. dec 2014 Synes det er væk at gøre i bil men ikke på knallert smiley

  • #25   17. dec 2014 that´s why i wont it off smiley


  • #26   17. dec 2014 Når ja men i bil bliver du stoppet inde du når tælle til 5 men på knallert er det ret sjældent det er noget man bliver stoppet for smiley

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
  • #29   17. dec 2014 Den ene grund kunne være at man køre ulovligt og ikke ønsker blive identificeret af politiet hvis man nu prøver stikke af smiley Andre grunde kunne være at man som mig synes pladen er VIRKELIG grim eller har lavet et Custom bagskjold hvor der ikke er plads til pladen sidende på smiley

  • #30   17. dec 2014 Hvis man kører og har en promille over 0,5 + man kører på en knallert, der kører f.eks 50km/t; får man så en ubetinget frakendelse og udsat kørekortet?

  • #31   17. dec 2014 Ja du får ubetinget frakendelse og udskudt kørekortet men husk at vis du bliver kendt skyldig i spritkørsel og du forsager en ulykke så dækker forsikringen ikke smiley

  • #32   17. dec 2014 Det ved jeg skam, Bertil! Jeg har dog aldrig kørt, hvis jeg har fået mere end én smiley

  • #33   17. dec 2014 Hehe heler ikke her det jo også helt hul i hoved at køre i påvirket tilstand smiley

  • #35   17. dec 2014 Kører du op i røven af nogen der bremser ned, så får du skylden, lige meget om det er med 5 eller 500 km/t..

  • #36   17. dec 2014 Ralle nu har jeg så selv prøvet det med at brase op røven på en der lavede en pludselig opbremsning og jeg fik da ikke skylden ? smiley

  • #38   17. dec 2014 Det gør man altid jo.. Når du ikke at bremse, så har du ikke holdt nok afstand..

  • #39   18. dec 2014 Jammen da jeg var ude for det så fik jeg ikke skylden så nej det gør man ikke altid smiley

  • #40   18. dec 2014 Man får også en bøde for at køre 2 på. I følge loven. Det gør man jo heller ikke altid.

Kommentér på:
Hjælp til regler om 30 knallert!

Annonce