{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.236 visninger | Oprettet:

Imidltertidig fartbegrænsning af veteran knallert {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at købe en Kreidler eller Suzuki K50 veteran knallert og ønsker til tider at køre en smule hurtigere end 30 km/t, derfor vil jeg høre de erfarende knallert antusiaster om der er en måde hvorpå man kan imidlertidig begrænse knallerten til at køre ca 30 km/t og slå dette fra og køre ca 45/50 km/t?

Dette kan både vare en fysisk fra og tilkobling af noget hjemmefusk alle udtagelser med respekt for emnet, modtages med kyshånd smiley

Venlig hilsen
Alex


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Imidltertidig fartbegrænsning af veteran knallert
  • #1   23. okt 2014 Måske en aftagelig plump og så en ekstra karburator der passer til den.

    En yamaha 4 gear kan man jo skift indsugningen på, men det kan man ikke på en k50, og er ikke sikker på kreidler smiley


  • #2   23. okt 2014 Tænker du kan begrænse din udstødning ligesom de gør nomalt med en skive i forrøret. så skal du bare kunne fjerne den igen og ikke svejse den fast.

  • #3   23. okt 2014 på en k50, er der sådan et hjul der drejer inde fra gearskifteren, som så rammer et punkt på plastiklåget, så der er forbindelse igennem, og derved viser den at den er i neutral.

    Du kan indsætte et nyt punkt på din neutralkontakt, så den laver stelforbindelse, når den er i fjerde gear, og så lade dødmandskontakten gå derigennem, når du vil have den begrænset. derved har du en 3 gears, som du kan slå om til en 4 gears smiley

    Men hvad politiet siger til det, ved jeg ikke smiley


  • #4   23. okt 2014 Tror at trådstarter ønsker det sådan her, at han kan gøre noget under kørsel (eller ved lige og stoppe op) og så på en landevej kunne ligge og køre 40-50 kmt. Jo ikke ligefrem fedt og skulle skifte tilbage til den gamle karburator, have udstødning af og fjerne plump, og hvad i nu ellers mener at han skal gøre, for og begrænse sin knallert tilstrækkelig nok smiley

  • #5   23. okt 2014 Tak for jeres indlæg Skrøden, Jan, Mejdal og Kajiiing smiley

    Som Katjiiiiiing beskriver, er det præcist det at kunne køre skifte imellem hastighederne praktisk og nemt når man er på tur. Jeg ville ikke kunne have beskrevet det bedre Katjiiiiing smiley

    Jeg er stadig åben for flere erfaringer / bud.

    Alexander E


  • #6   23. okt 2014 Kender kun nogle modeller hvor man kan hive en ledning fra hinanden, og så kører den 50-60 kmt. Min farfar ejer selv en. Så kan man lave en kontakt / split mellem dem, så man kan hive den ud, og så pludselig køre 50-60 kmt, men så hurtigt sætte den i (eller trykke på knappen) og så er den lovliggjort igen på ikke engang et sekund. Har intet forstand når det kommer til gamle gear knallerter.

  • #7   23. okt 2014 Hvis du skifter til elektronisk tænding kan man godt lave det system katjing beskriver. Det koster bare lidt penge.

  • #8   26. okt 2014 Tak allesammen for jeres besvarelser. Jeg har tænkt lidt over at begrænse gashåndtaget, ved kaburatoren. Således at den kun kan drejes indtil eks. 35 km/t smiley

    Lyder det plausibelt?

    Venlig hilsen
    Alex


  • #9   26. okt 2014 Hvis den er indstillet rigtigt er det intet problem.

  • #10   26. okt 2014 Lyder som en smart ide. Så skal det være noget man kan slå til og fra, så hvis du i en razzia skulle blive stoppet, ville politiet ikke kunne dreje gashåndtaget i bund, og derved være begrænset til ikke og køre mere end det tilladte, og så slå det fra ved landevejs kørsel.

  • #11   26. okt 2014 Jeg takker katjiiiin smiley

Kommentér på:
Imidltertidig fartbegrænsning af veteran knallert

Annonce