{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.849 visninger | Oprettet:

FZ50 TUNING! Lad os få alle kortene på bordet!! {{forumTopicSubject}}

Halløj derude!!!

NU SYS JEG DET PÅ TIDE VI SMIDER ALLE KORTENE PÅ BORDET OMKRING FZ50 TUNING!!!
Kom med alt i ved, og hvis i ikke ved noget om det, så hold kæft og lyt med :D!

Har også selv lige en del spørgsmål omkring Fz og andre ting jeg godt kunne tænke mig og vide mere om!


Jeg har selv haft fz siden jeg var 14 år (er 20år idag). har lige fået mig min 10'ende a slagsen, og kunne godt tænke mig og lege lidt med den, uden og bruge for mange penge.


Så kom gerne med alle der gode råd og tips i har!


-Kunne godt tænke mig og høre alt i ved om "gammeldags" tuning af en fz (gamle knallerter)?


-Så hør man jo at man skal smide ekstra bundpakninger i, som skulle øge optræk og topfart en smule. MEN så høre man os at man skal plane topstyk, ned til køleribber for samme effekt.
Men det giver ikke rigtig mening i mit hoved, modsiger det ikke hinanden ?


-Så ville jeg endelig gerne høre om nogen af jer, kender til nogle udenlandske hjemmesidder, med dele til fz evt tun cyllinder osv.

-Kan det passe at yamaha fs1 cyllindere passer på ? det ligner det i mine øjne, men slaglængden er jo ikk den samme, vel ?


- Ang. udvidelse af skyllekanaler/porte, så har jeg læst mig frem til at, man ikke skal fræse mere end 1mm ca. Men jeg har både hørt nogen sige det skal være i bredden og nogen sige det skal være i dybten ??


- Udstødningen er noget fucking lort!
hvad fanden kan man gøre ved den ? OG NEJ JEG BORE IKKE ET FUCKING HUL OVER DET ANDET :D!!
Mig og min kammi har tænkt lidt på måske:

Korte den op, altså skære ((måske 10-50mm))X antal cm af selve lydpotten og svejse enden på igen ? (self ordne lyddæmpning/modstand indeni)
ELLER
Skære tuden af, bore hullet 1-3mm op (1 af gangen), også derefter lave passende (tud) dertil og svejse på.
(Skal lige siges jeg er smed)

Nogen snakker ogs' om større forrør, men hvor ska jeg få det ? eller hvilket passer fra en anden ? Og vil det ikk bare ødelægge den modstand man siger der skal være ?


- Indsugnings forstærker ???
Gir det overhovedet noget noget på en fz? Og i så fald, hvor møj? Evt. dette gamle restparti fra t-svansen?( http://www.thansen.dk/product.asp?n=-1605372776&pn=-1537401937)


- Har hørt lidt om at man evt. kan slibe lidt a stemplet?
Men hvor ?


- Udstødningskanalen? nogen siger man kan file det op, og det skulle så give 3-5km/t op toppen, har jeg lad mig fortælle.
Men så tænker jeg igen, på det med modstand?
Jeg mener jeg har hørt nogen om, at file den tre eller firkantet ?

- Hvis man så endelig gør fx. en del af alle de her ting ? hvilket tændrør ville i smide i så ?

- 43mm el. 45mm ??
En del siger at man ikk skal tage 45mm da den ikk er gearet til det og andre grunde.. Så derfor skulle det være bedst og tage 43mm cyllinder ?



Nogen der kan besvare (nogle) disse spørgsmål ?

Kom med alt i ved, og hvis i kender nogen (evt. far el. onkel) der ved meget om Fz50 (gammel knallert) tuning, så få dem til og skrive det godt indlæg, tak! smiley

Og lad nu fucking vær med at smide et link til den gamle side fra år 2000 af med fz tuning. vi skal have erfaring på bordet her!

På forhånd, mange tak :)!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FZ50 TUNING! Lad os få alle kortene på bordet!!
Kommentér på:
FZ50 TUNING! Lad os få alle kortene på bordet!!

Annonce