{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
616 visninger | Oprettet:

stig A
stig A
Tilmeldt:
22. apr 2014
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 5

Yamaha jog R gearing? {{forumTopicSubject}}

hejsa har en jog r med polini sport 47 mm, 17,5 mm kabu gianilli go udst, polini sport vario (mener jeg den hedder) hvilken gearing vil passe godt til den opsætning? for er ikke helt så meget inde i det med gearinger endnu smiley og ja scooteren går ikke mere end 75 på toppen...


på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha jog R gearing?
  • #2   22. apr 2014 Du er klar over at en gearing vil gøre den mere tam i trækket og med sport og GG vil du højst sandsynlig ikke vinde noget vidre i topfart da den ikke har power nok til at hive gearingen ud

  • stig A
    stig A Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 5
    #3   22. apr 2014 ja ok takker smiley kan du så fortælle mig hvad forskellen er på den der hedder 14/41 og den der hedder 13/43? hvilken giver mest på toppen? for kan ikke helt finde ud af logikken i det med de gearinger smiley

  • stig A
    stig A Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 5
    #4   22. apr 2014 skibums h skal osse ha anden cyllinder på (noget vildere) men du vil mener der osse skal knæk udst på for at få noget ud af en gearing?

  • #5   23. apr 2014 Ja

    Køre selv med athena racing og malossi wild lion (lidt bedre som GG) dog på en Hiper
    Den kan heller ikke hive gearingen ud selvom den går rigtig godt..
    Smider jeg så min RS70 eller nardo på så kan den trække den ud.. HELT ud


  • #6   23. apr 2014 En jog r gearing er utrolig lav gearet.

    Sæt en standard Aerox gearing i, det virker perfekt til en sports opsætning.


  • stig A
    stig A Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 5
    #7   23. apr 2014 skibums h hvad går den så ca på toppen med den wild lion på? og hvor meget mere render den så med den rs70? smiley

    Hr. skou ja de er satme godt nok utrolig lavgearet... ku være man sku prøve om man ku finde såen en aerox gearing i stedet for smiley



  • #8   23. apr 2014 SkiBums, du kender tydeligvis ikke en Jog R, så lad være med at blande dig.

    Din HiPer motor har en gearing der hedder 12:1 i udvekslingen.
    Jog R har 15:1 så den er begrænset meget.

    Du bør skifte din gearing i din Jog R til en færdigpresset Stage6 sekundær 14/41
    Og tro mig, din motor kan sagtens trække den.
    Jeg havde en 100% std Rally 45, som jeg dog havde pillet skiven på.
    Det gav 5kmt at skifte til 14/41

    Din Jog R kører med 45/12 = 3,75
    Min Rally kørte med 43/13 = 3,3
    Stage 6 sekundær 41/14 = 2,93

    Det eneste du skal være klar over, er at du SKAL ha indstillet dit vario rigtigt. Ellers mister du optræk.
    Så hvis den først trækker når den er kommer over 50kmt eller lign, så skal du have lettere ruller i.
    Men det finder du ud af, hvis den pludselig mangler optræk, efter at du har skiftet gearingen.
    Husk at købe ny gearolie.


  • #9   23. apr 2014 Tommy - [ 4600 ] Og du har tydelig vis ikke forstand på Hiper .. De gamle er voldsomt lavgearet faktisk op mod 15% lavere som hiper2

    stig A Uanset potten så går den 100+


Kommentér på:
Yamaha jog R gearing?

Annonce