{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.582 visninger | Oprettet:

CPI GTR Hjælp {{forumTopicSubject}}

Hey søger lidt råd, er meget grøn inden for tuning af scooter, men ved dog en lille smule,

dog forkommer mit spørgsmål, da jeg er Ny ejer af en Brugt CPI GTR.

for det første var jeg ved at få et hjertestop da jeg så hvad stumper koster til sådan en maskine smiley

men anyways, vil gerne forbi de 35 km da det er en 30,er og ønskede fart er omkring de 65 km, som er ganske fint til mit behov, da jeg ikke ønsker at smadre maskinen ved at røvtune den, da det er en kina maskine.

Indtil videre har jeg købt et forrør som er til en 45,er som der ingen plump er i, så kom den op på ca 47 med ryg vind smiley
har tænkt mig at få pillet skriven samt nogen lette ruller på 3-5 eller 4 grams.

vil dette give den ønskede fart på de ca 65? eller skal jeg have en ubegrænset CDI box på også før jeg opnår den ønskede fart,

samt er der nogen ulemper ved det jeg gør?

som et bonus spørgsmål, har et et omkring spedometeret

der er lys i det samt ikonerne på temp/benzin/olie virker, dog ikke vising af Km tal eller nogen tal overhovdet, nogen tips til at få det til at virke, eller skal jeg smide 2999 kroner for et nyt org spedometer?

på forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CPI GTR Hjælp
  • #1   1. apr 2014 Pil skiven og jeg tror du er oppe på 70, står der ikke engang 0km/t i display? Du kan evt tjekke stikket der går ind i speedo

  • #2   1. apr 2014 hold da op smiley og det er fint nok med den CDI box som sidder på? den behøver ikke blive udskiftet?

    Nej der er på ingen måder noget at se ingen tal, kun lys, og de nedereste ikoner som lyser, skal jeg have det forskjoldet af oppe ved styret for at tjekke om der evt er noget fejl på det/brud/noget der sidder løst?


  • #3   1. apr 2014 glemte at tilføje at der heller ikke er liv i omdringstælleren

  • #4   1. apr 2014 Tja det lyder som om der ikke er strøm til det, det vil nok gerne have batteri strøm, sæt batteri på.

  • #5   1. apr 2014 Lys i det laves direkte i stator lige som for og baglys ,

  • #6   1. apr 2014 da jeg købte den for 4 dage siden, havde den stået stille i knap et år og batteriet var lidt fladt, dog kunne den godt starte på elstart, dog kunne man godt høre det kunne trænge til at blive ladet op.

    da jeg så kom hjem med den valgte jeg bare at købe et helt nyt, da noget var sket under køre turen til min hjem by, der ville den ikke starte på el starten, eller der kom lys når man satte nøglen i og tændte for den, men da jeg så gennemgik den rigtig igennem her til aften skiftede nye forpære osv, opdagede jeg at glassikringen til batteriet var sprunget, måske det kan løse problemet? for selv om der er sprit nyt batteri på nu, vil den stadig ikke starte på el start,


  • #7   2. apr 2014 Nu har jeg selv haft CPI GTR, og ja den er pisse dyr i reservedele..
    MEN en pisse fed maskine!
    Jeg pillede skiven på min og der kørte den 60 - 70, satte der udover et 45 forrør på, og ramte der med 80 smiley
    Det er nemt og få den hurtigt op, da den er vand kølet. smiley


  • #8   2. apr 2014 det vil sige, bare et 45,er forrør samt pille skiven, så kommer den op på de 70-80 Km ? smiley det er sku nemt, betyder det at det er ligemeget med at skifte CDI boxen ud eller lette ruller, ved godt rullerne giver blot et lettere optræk,

    men nu sider jeg og glor på thansens hjemmeside, da det er Thansen som solgte disse maskiner i tiderens morgen og der faldt jeg over disse her dele, Ramplade og Variomaticskålen, der er både til 30,er modelen samt 45,er modellen, har det ikke en rolle at have når man skifter ruller på sin maskine, altså hvilken model det er, er det nok at bare fjerne skiven samt lette ruller eller skal man købe ny Variomaticskål og remplade, men bare til en 45,er model; for at det bliver det bedste udfald med forøet fart, da jeg kan se der er forskel på 30,er model, samt 45,er modellen


  • #9   2. apr 2014 har måske et ret meget dumt spørgsmål, samt mange vil sikkert grine, nu har jeg skiftet alle pære da halvdelen var stået af, alt lys virker, men synes det er vildt underligt at højer lys kun lyser ved lavt lys og venster når det er langt lys, der er forskel self, det korte lys er kort samt det lange er langt. men det kan sku da ikke passe det ikke er begge lys som skal lyse ved kort og langt lys,??? fandme vildt underligt! pt lader selve lednings nettet til at være rigtig rigtig fint,

    har haft en del scooter både som knægt og nu her, helt sikkert en CPI GTR er en rigtig sporty fed maskine, samt et fed udsene, hvilkent er grunden til jeg købte den, men det er fandme også en underlig model og mærkligt sat sammen i helhed, he he he


  • #10   2. apr 2014 skyder på det er samme princip som med motorcykler, at kun det højre er tændt ved kort lys.

  • #11   2. apr 2014 Ja det giver da lidt mening, dog har jeg set mange andre Scooter som har et MC look hvor der er lys i begge lygte huse, så kunne sku ikke helt forstå det, så blev jeg det klogere

  • #12   2. apr 2014 Hvis du får speedo til at skrive tal, og den ikke vil vise hvad du køre så har jeg et billigt kvalitets fiks til speedometer sensoren

  • #13   2. apr 2014 Har du skiftet sikringen og virker det stadig ikke på elstart?
    Den skal ikke lyse på forlygter når du bare har drejet nøglen, den kan dog lyse på langt lys når der trykkes på knappen , men ikke før. Jeg tror de manglende tal og omdr tæller, er fordi der ikke er strøm til,
    Skift sikring, start den og mål at spændingen er over 13 volt på batteri med lidt gas.


  • #14   2. apr 2014 Jeg havde kort og langt i begge lygter og lyset var røv godt det samme gælder komfort. Åben speedometeret og tjek om der er brænd en chip det var Dee desværre på min. De koster 5 kroner at udskifte gå i en elforretning og spørg om de kan hjælpe

  • #15   2. apr 2014 Det var det eneste jeg gjorde smiley
    Så knækkede noget af cylle af, så solgte jeg den smiley


  • #16   2. apr 2014 da der skulle skiftes ruller i dag samt have pillet skiven, fandt min makker ud af at skiven var pillet, hold da op jeg blev skuffet, et forrør til knap 1000 kroner nye ruller samt en skive som er fjernet og stadig en top fart på 47 med vind i ryggen.

    nogen ide om hvordan jeg får øget min fart? det jeg ved, er min maskine er en 30,er der er alm udstøding på med et 45,er forrør, det vil sige et godt tyg og solidt forrør med ingen plump i, skiven er pillet og der er 4.5 grams ruller i. men selv en på en cykel kan køre fra mig

    skal den dyses om? og hvis ja, vil det løse mit problem med en 15-20 km extra?


  • #17   2. apr 2014 allan glassirknigen løste problemet med el starteren samt alt blink lys virker up to date, men stadig ikke spedometeret og omdringstælleren, der er lys i selve spedometeret, samt lys i ikonerne for neden ved opstart

  • #18   3. apr 2014 Så kig efter chippen.
    Er begrænsning i luftfilter fjernet? Og der skulle gerne sidde en i karburatoren også. Og så skal du huske at dyse den op. 47 lyder af alt alt for lidt


  • #19   3. apr 2014 har købt en ny dyse en 88,er hvor den gammel var en 78,er synes ikke der er nogen begrænsing af finde i karburatoren, har du evt et billede samt det samme med luftfiltert.

    alle andre scooter er det nok med at pille skiven samt en anden udstøding for at få en fart på de 60-65, er det ikke nok med evt den nye dyse?


  • #20   3. apr 2014 Ja der kan sagtens gøre alt. Du kan jo tjekke farven på tændrør så kan du se om den er for mager. Begrænsning i luftfilter er bare en snabel der sidder på ydersiden. På min gtr sad der en brik i gasspjældet så den ikke kunne åbne helt op

  • #21   3. apr 2014 kan det være nok at bare skifte dysen til 88 som er den jeg har købt? er den nem at komme til den Brik i gasspældet?

    og hvad har det med tændrøret at gøre. pt starter den i første hyg samt et tryk på elstart, og den står fint i tomgang, den hverken hakker eller sprutter samt går ud af sig selv

    kan du fortælle mig hvor dysen sidder på karburatoren da vi kiggede lidt på den her til aften, men pt fandt vi den ikke ved det første øjekast


  • #22   4. apr 2014 min model er en 2007,er ved ikke om det er anderledes i forhold til den du havde

  • #23   4. apr 2014 Du skal have karburatoren af. Pil så bundskruwn så du er fri for benzin og så sidder dysen i midten bagved bundkar. Brikken kunne jeg fjerne ved at løsne den der hvor gaskabel går ned

  • #24   4. apr 2014 kan det være nok at bare at smide en støre dyse på? når jeg har pillet skivet samt et 45,er forrør på? eller skal det andet også gøres?

  • #25   4. apr 2014 Ja der kan gøre alt

  • #26   4. apr 2014 Nu må det sku stoppe !!! Nu er ringen pillet der er 45 forrør på et power luftfilter på 4,5 grams ruller og en dyse på 88 og lortet har kun fået 3 km extra fra 47 km til 50 km. Kan det virklig passe ???

  • #27   4. apr 2014 Nej det lyder stadig forkert. Tryk den op på støttebener og giv bundgas kan den så komme højt op i omdrejninger?

  • #28   4. apr 2014 Hvis den ikke kommer op i omdrejninger så kunne det tyde på cdi boks. Tjek evt der her link se skriver der er i vario udst. Filter og cdi http://www.billig-scooter.dk/portal/artikler/begraenset_cdi.php

  • #29   5. apr 2014 tror ikke det er min CDI da jeg kan få godt ,med fart ned af bagge uden den bremser i motoren, må skyde nogen penge i et cylinder kit, så burde sku alle mine problemer løses med den opsætting jeg har nu?

    hvis jeg smækker et 70 cc kit på med det jeg har lavet indtil videre burde det ikke læse alle problemer så?

    45 forrør, pillet skive skift af dyse til 88 powerfilter 4.5 ruller for bedre optræk

    har tænkt mig at købe det her, da jeg ikke vil offer meget mere http://www.stage6.dk/pi/Stage6_Streetrace_70cc_%C3%9810_6028_885.aspx


Kommentér på:
CPI GTR Hjælp

Annonce