{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
545 visninger | Oprettet:

Total instilling af hiper motor {{forumTopicSubject}}

Hey!

Jeg er i gang med et projekt pointen er at den skal yde mest muligt men dog stadig helt uden at vække opsigt.

Opsætning:
70cc Stage6 Streetrace
sports tap
17,5 dell0rto karb
std luftfilter med Stage6 indsats.
GG udstødning
samt noget ubestemt sportsklasse vario/kobling mm.

Stage6 bliver nok gennemgående tema smiley

Det jeg mest vil have hjælp til er sådan noget som trimfjedre, trykfjeder, ruller og hvad er forskellen på en tomgangsdyse og en *dyse*?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Total instilling af hiper motor
  • #1   16. jan 2014 Du har mindst 3 dyser i din 17,5mm dellorto.
    Min 28mm dellorto har 4 dyser.

    Din har:
    Choker dyse.
    Tomgangs dyse.
    Hoved dyse.


  • #2   16. jan 2014 Et Sito Plus rør ville gøre underværker.

  • #3   16. jan 2014 Obst ->
    Det vil være at gå den forkerte vej, når han allerede kører med GG smiley


  • #4   16. jan 2014 Vil nu mene en Sito uden begrænsning tit yder mere end gg, sito har en fornuftig modstand der er vigtig hvis scooteren skal have kræfter og ikke kun leve på mange omdrejninger...

  • #5   16. jan 2014 Kan vist ikke sige det bedre end Jan S, du kan tydeligt mærke forskel på en GG og en Sito Plus, mærkbart forbedret trækkraft.

  • #6   16. jan 2014 På standard eller 50ccm sport yder sito bedst ja, men ikke når vi snakker 70ccm.


  • #7   16. jan 2014 Arh, så taler du vist ikke af erfaring.

    Min røde Stalker med DR Racing 48mm kom ikke en dag over 90 med Gianelli Go, og dyse 96, med Sito gik den knap 100 med dyse 98, og et voldsomt forbedret optræk.


  • #8   16. jan 2014 Jeg taler altid af erfaring. Ellers kan jeg ikke være sikker på det jeg siger.
    GG yder mere på større cylindre. Da den har mindre modstand.
    Arbejdsområdet ligger noget højere, så der skal flere omdrejninger til før den går i resonans.
    Men du vil kunne hive flere omdrejninger ud af GG hvis den bliver indstillet korrekt.
    Og i en 2-takt motor, er det omdrejningerne du overfører til moment/træk gennem gearing og vario systemet.


  • #9   16. jan 2014 Nu ved jeg ikke om vi snakker om den samme udstødning
    http://www.speedline.dk/da/scooter/udstoedning-sito-plus-s-sg-0572/.

    Men hvordan du kan sige at en GG yder mere på standard cylinder, forstår jeg ikke.
    Jeg har nu den bedste erfaring med sports kit i forbindelse med en Sito Plus udstødning, og GG'en tåler ingen sammenligning med Sito Plussen, du kan dog ikke sammenligne det med en S3R, eller Yasuni R, men den yder klart bedre end Gianelli Go på Sports Kits.


  • #10   16. jan 2014 Den Sito Plus har jeg haft på min Rally 45.
    Den kører pisse godt og spørger du mig, så er den bedre end GG.
    Det var original ufstødningen til den og den var født uden plumb/blindrøe og uden det adapter forrør.
    Den er lidt dyr, men den holder længere end GG.

    Når det så er sagt, så yder stage6 street potten mere end begge to, men larmer også en del mere.


  • #11   16. jan 2014 Til langt de fleste nogenlunde standart scootere syntes jeg at go er noget bras, den har simpelt hen for lidt modstand, det gør at scooteren skal leve på omdrejninger, da bund træk er væk.
    Får sikkert en masse på nakken ved at skrive dette, men læg også mærke til hvor mange der skriver at de har skuftet til go og har dårligt træk op til 20-25 km/t.
    Den er sikkert fin nok til godt tunede maskiner, men ikke til noget der minder om standart....


  • #12   16. jan 2014 Men sito+ er alt for genkendelig og opsigtsvækkende, så GG er vinderen smiley

  • #13   16. jan 2014 MEN

    kan man ikke indstille den til først at tage fat ved højeomdrejninger selvom den er forholdsvis standart..? Det er vel ruller, fjedre....


  • #14   16. jan 2014 Hvis du vil have den til det er du trimfjedrene du skal havde fat i. Men du kan godt brænde din kobling af ved det smiley

  • #16   16. jan 2014 @Rylle!
    Hvordan det??

    selv hvis kobling, vario osv er sports tun?


  • #17   16. jan 2014 Det du mener er dette? smiley
    "Jeg taler altid af erfaring. Ellers kan jeg ikke være sikker på det jeg siger.
    GG yder mere på større cylindre. Da den har mindre modstand.
    Arbejdsområdet ligger noget højere, så der skal flere omdrejninger til før den går i resonans.
    Men du vil kunne hive flere omdrejninger ud af GG hvis den bliver indstillet korrekt.
    Og i en 2-takt motor, er det omdrejningerne du overfører til moment/træk gennem gearing og vario systemet.".

    Martin ->
    Det er trim og tryk fjedrene der bestemmer hvornår den skal tage fat smiley


  • #18   16. jan 2014 Martin, hvad mener du med Sito er for genkendelig?? Sito laver jo netop udstødninger der ligner de originale til de forskellige modeller.
    GG og mange andre bruger samme potte på alle deres udstødninger og ændrer kun på forrør og ophæng...


  • #19   16. jan 2014 Jeg har ikke tænkt mig at ændre min udstødning smiley Jeg kender godt sito og GG da jeg har haft begge før på stalker smiley

    No offence!


  • #20   16. jan 2014 Intet træk før 20kmt er en gang ævl.
    Der er intet særligt "bundtræk" ved scootere, da de jo har variomatic til at vælge omdrejningerne for sig.

    Det er vel også normalt at man skifter koblingen til en bedre, når man tuner mere end hvad man kan forvente at std koblingen er lavet til.


  • #21   16. jan 2014 Så det jeg fandt ud af her var at ingen ved noget konkret xD

    smiley smiley


  • #22   17. jan 2014 Behold din std trykfjeder.
    prøv med 6gram eller 7 gram ruller.
    start med dyse 110.
    Trimfjedrene venter du med, indtil at din scooter træk bedst muligt fra 20kmt-60kmt.

    når du er færdig med at indstille ruller, så ser du på om den ligger for lavt i omdrejningerne fra 0kmt-10kmt.
    gør den det, så tager du en trimfjeder ud og tager ned til en forhandler og køber et sæt der er en tand strammere.


Kommentér på:
Total instilling af hiper motor

Annonce