{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til stempel
  • #1   7. maj 2013 størelsen på stemplet
    Det står ofte i toppen af stemplet hvad tollerence det gamle var og så køber du bare et med samme tollerence.


  • #2   7. maj 2013 Det kommer da 100% an på hvor meget cylinderen har kørt, er den en smule slidt, vælger man netop en tollerence større.. smiley

  • #3   7. maj 2013 tag bare den tol. som står på dit cylinder så er du sikker på det virker.. alt det andet er lort hvis du ikke få dit cylinder udmålt, så derfor tag den tol som står på dit cylinder.

  • #4   7. maj 2013 Selv en ny cylinder kan køre med en tol højere end standard, så hvis cylinderen er brugt, vil han få mest ud af et nummer højere..

  • #5   7. maj 2013 Hvor ser jeg hvad tol jeg skal køre med på et cylinder smiley

  • #6   7. maj 2013 står på cylinderen et sted eller stemplet.

  • #7   7. maj 2013 Det står tit på køleribberne, eller i bunden af den.

  • #8   7. maj 2013 Ralf det kræver du ved hvad du laver.... lidt sjovt malossi ikke køre med forskellige tol. ?

    Mit råd er køb som jeg har nævnt. .


  • #9   7. maj 2013 Okay i orden smiley

  • #10   7. maj 2013 H. Simonsen * -> Det er faktisk ikke så underligt nej smiley
    Athena som laver cylindre, for mange andre mærker, til scootere, knallerter, både, hækkeklippere, græsslåmaskiner osv, giver muligheden for at skifte stemplet, når det bliver slidt, og stadig beholde cylinderen..
    Malossi, som kun laver cylindre til scootere, tænker anderledes, og når det er slidt, sælger de dig bare et nyt kit..
    Da det er begrændet hvor mange gange du kan skifte stemplet, før det bliver for lille ved samme tol, og så sætter den sig på et tidspunkt.
    - Men ja, man skal vide hvad man laver.


  • #11   8. maj 2013 H.Simonsen : Hvis nu man måler cylinder indvendigt med et skydelære og den siger fx. 47,58mm hvor meget skal stemplet så være større ?
    smiley


  • #12   8. maj 2013 Aner det ikke. Så derfor køb samme tol. Som står på cylinderet smiley så går du ikke helt galt. Det har jeg altid gjort..

  • #13   8. maj 2013 Har jeg også, uanset hvor mange km cylinder har kørt så er det jo stempelringen(e) som skal holde på kompressionen

  • #14   9. maj 2013 Anders. T -> Det er ringene der holder kompressionen ja, men hvis der bliver for meget frigang mellem stemplet, og cylindervægen, går det galt på et tidspunkt smiley

    Men gør som de andre siger, køb et af samme tol. det burde sagtens kunne køre sammen.


  • #15   9. maj 2013 Tolerancen variere alt efter om man køre med fx. støbejern eller alu cylinder med nikasil belægning eller hvad for en cylle man nu bruger. Tænk på at alu og støbejern ikke udvider sig lige meget når det blir varmt og det er ikke lige godt til at aflede varmen, der for kan der være problemer at stemplet ikke kan være der når det blir varmt.
    Mener at det er 2-4/100mm tolerance der anbefales til alu cyllinder med nikasil og 5-9/100mm der anbefaldes til støbejern. og de forskellige tolerancer skyldes som sagt at alu er bedre til at aftage varmen end støbejern. Men det kommer i sidste ende an på cylinderen, producenten og hvad den bruges til.

    Hvis tolerancen er for stort vil stemplet begynde at vende for meget inde i cylinderen og det vil skabe hurtig slid, og der kan også være problemer med at skabe det nødvendige tryk som skal være bag stempelringene. På grund af for stor spillerum. Det kan både vær på grund af for stort spillerum mellem stempelringe og stempel, og for stor spillerum mellem stempelringe og cylinder ;D

    Hvis tolerancen er for lille kan der være problemer med at det sætter sig, på grund af plads mangel. Og igen at der ikke kan skabes tæthed mellem stempelring og cylle, på grund af for snævert mellemrum mellem stempel og stempelring.
    Stempel og cylinder diameter måles med en mikrometer skrue for en præcis måling smiley

    Normalt vil mange bruge den tolerance som man kørte med før, men alt efter hvor brugt cyllen er og om den er honnet op, så vil tolerancen ændre sig.

    Et eksempel stempel tolerancer kan være:
    A: 46,6mm
    B: 46,7mm
    C: 46,8mm
    D: 46,9mm


Kommentér på:
Hjælp til stempel

Annonce