{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vild tun til zip
  • #1   27. nov 2012 Det kan ikke blive andet end dyrt, med mindre hvis du stjæler det.

  • #2   27. nov 2012 det er ikke slemt en nrg motor på og så er du godt på vej 100 110 på standart motor så en gearing og noget cylinder værk så det er ikke så slemt min kammi har en zip med malossi sport 17.5 karburator en thansen basis 45 udstødning og en syg gearing den arbejder først efter 80 smiley

  • #3   27. nov 2012 At få den derop er meget dyrt. Husk på at topfarten for de fleste 125cc'ere er lavere end det. smiley
    130 er jo også for dumt på en scooter. Findes den i en model med større motor, hvor motoren er den eneste forskel kan det retfærdiggøres at kunne køre hvad den store model kan, men ellers bør man holde sig til hvad den kan når den er ubegrænset eller maks 10-15 km/t højere.
    Men du er jo også kun 15 år, så hvad skal du da med en scooter der kan køre så stærkt?


  • #4   27. nov 2012 Baddi: 125cc'er er jo også lavt-gearet.. De fleste herinde var da ihvertfald omkring 15 da interessen faldte for det.. Så intet galt i at han ville det.

    "Vil du fremad i flokken, skal det også gå stærkt".. smiley


  • #5   27. nov 2012 Det skal da stadig være forsvarligt. Ja, en scooter er lavet til at køre den hastighed de kan ubegrænset, hvilket oftest er 60-65 på gps. Kører man det dobbelte er der 4 gange så meget kraft på og bremselængden er 4 gange så lang.
    Jeg lavede for nogle uger siden en udregning på kraften af hvad der ville ske hvis jeg fordoblede min hastighed fra 25 to gange, så den kom op på 100 km/t og jeg kom frem til at det ved et uheld ville svare til at jeg kørte ind i nogen med en 22 tons scooter med 25 km/t. Så kan det godt være at han allerede har taget knallertbeviset, men så er man heller ikke klar til at køre så stærkt på en maskine der ikke er lavet til det for knallertbeviset som det er nu er stadig så latterligt dårligt.

    Er man 15 er der derudover ingen forsikring så hvis man kører galt med de 22 tons kan man nemt komme til at stå med millioner i erstatning, hvis man overhovedet overlever.

    Derudover giver det jo et hamrende dårligt ry om os knallertkørere og det er jo dette ry der gør at vi endnu ikke har mc kørekort som 16-årig som nabolandene.

    Så 70-80 i timen som du så kun kører på landevejen for at følge med trafikken har jeg ikke noget imod så snart du har knallertbeviset og en rimelig erfaring med at køre, men 120-130?! Du vil jo aldrig køre en 30-knallert ned på motorvejen, som er det eneste sted, hvor du kan køre med de hastigheder og stadig køre efter forholdene.


  • #6   27. nov 2012 Har har jo teknisk set ikke sagt at han vil kører på vejene? Det kan jo være han er i færd med at lave en bane-racer, til de kommende løb i foråret.

  • #7   28. nov 2012 Oftest har folk der laver seriøse baneracere evner til selv at søge efter tuningsdele og folks erfaringer herom, blandt andet har Tuningmatters.com skrevet flere ting der er brugbart for den seriøse racerkører. Jeg har dog ikke endnu oplevet at nogen af de 15 årige der påstår at de bygger baneracere ikke har kørt på vejene på enten deres baneracer eller på en anden voldtunet scooter, men det var jo derfor jeg ville vide hvad han vil bruge det til.

    Hvis han rent faktisk var ved at bygge en baneracer ville han også vide at topfarten på sådan en er helt irrelevant, men det eneste der betyder noget er accelleration/decelleration, på grund af de mange sving der skal udfordre køreren.
    Der er derfor meget stor forskel en maskine der er til gaden og en maskine der er til banen og man kan altid nemt se forskel på dem. Eksempelvis har en seriøs baneracer aldrig blinklys eller lygter, idet det er ekstra vægt, men de har ofte lige plader for at gøre det så aerodynamisk som muligt i stedet eller en køler bag hullet fra forlygten. Dækkene afslører også meget om scooteren og sådanne ting som snavs forskellige steder og andre småting kan også afsløre hvad en maskine bliver brugt til.


  • #8   28. nov 2012 Hvis du skal så højt op i hastighed skal du op og Hpr tune smiley
    Dvs noget ala Polini Evo, c21, stor karbu, Or kit, osv smiley
    Hele møget, med andre ord, det bliver møj dyrt.


  • #9   28. nov 2012 125cc skipper motor med 28mm pwk og powerfilter og andre ruller så kan du komme der op.

Kommentér på:
vild tun til zip

Annonce