475 visninger
|
Oprettet:
vild tun til zip {{forumTopicSubject}}
hvad skal jeg købe der ikke er alt for dyrt til min zip hvis jeg gerne vil have den op på 120-130
jun 2007
Følger: 4 Følgere: 4 Scootere: 1 Emner: 138 Svar: 913
jan 2010
Følgere: 267 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.203
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 25 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.255
130 er jo også for dumt på en scooter. Findes den i en model med større motor, hvor motoren er den eneste forskel kan det retfærdiggøres at kunne køre hvad den store model kan, men ellers bør man holde sig til hvad den kan når den er ubegrænset eller maks 10-15 km/t højere.
Men du er jo også kun 15 år, så hvad skal du da med en scooter der kan køre så stærkt?
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Scootere: 1 Emner: 65 Svar: 535
"Vil du fremad i flokken, skal det også gå stærkt"..
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 25 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.255
Jeg lavede for nogle uger siden en udregning på kraften af hvad der ville ske hvis jeg fordoblede min hastighed fra 25 to gange, så den kom op på 100 km/t og jeg kom frem til at det ved et uheld ville svare til at jeg kørte ind i nogen med en 22 tons scooter med 25 km/t. Så kan det godt være at han allerede har taget knallertbeviset, men så er man heller ikke klar til at køre så stærkt på en maskine der ikke er lavet til det for knallertbeviset som det er nu er stadig så latterligt dårligt.
Er man 15 er der derudover ingen forsikring så hvis man kører galt med de 22 tons kan man nemt komme til at stå med millioner i erstatning, hvis man overhovedet overlever.
Derudover giver det jo et hamrende dårligt ry om os knallertkørere og det er jo dette ry der gør at vi endnu ikke har mc kørekort som 16-årig som nabolandene.
Så 70-80 i timen som du så kun kører på landevejen for at følge med trafikken har jeg ikke noget imod så snart du har knallertbeviset og en rimelig erfaring med at køre, men 120-130?! Du vil jo aldrig køre en 30-knallert ned på motorvejen, som er det eneste sted, hvor du kan køre med de hastigheder og stadig køre efter forholdene.
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Scootere: 1 Emner: 65 Svar: 535
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 25 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.255
Hvis han rent faktisk var ved at bygge en baneracer ville han også vide at topfarten på sådan en er helt irrelevant, men det eneste der betyder noget er accelleration/decelleration, på grund af de mange sving der skal udfordre køreren.
Der er derfor meget stor forskel en maskine der er til gaden og en maskine der er til banen og man kan altid nemt se forskel på dem. Eksempelvis har en seriøs baneracer aldrig blinklys eller lygter, idet det er ekstra vægt, men de har ofte lige plader for at gøre det så aerodynamisk som muligt i stedet eller en køler bag hullet fra forlygten. Dækkene afslører også meget om scooteren og sådanne ting som snavs forskellige steder og andre småting kan også afsløre hvad en maskine bliver brugt til.
nov 2008
Følger: 41 Følgere: 46 Scootere: 3 Emner: 265 Svar: 3.570
Dvs noget ala Polini Evo, c21, stor karbu, Or kit, osv
Hele møget, med andre ord, det bliver møj dyrt.
okt 2006
Følger: 91 Følgere: 87 Scootere: 44 Emner: 200 Svar: 4.424
vild tun til zip