453 visninger
|
Oprettet:
Hurtigere? {{forumTopicSubject}}
Hey!
Har en Jog space med gianelli go og pillet skive, den går kun 50-55, hvordan kan jeg få den til at køre cirka 65-70 uden at skulle til at rode helt vildt med den (cylleskift) eller er det ikke muligt?
Tak på forhånd
okt 2011
Følger: 69 Følgere: 68 Scootere: 2 Emner: 68 Svar: 3.080
nov 2011
Følger: 20 Følgere: 19 Scootere: 12 Emner: 29 Svar: 330
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 25 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.255
Tjek ruller og rem for slid. Rullerne må ikke være kantede og remmen må ikke være mere end 1,5mm smallere end da den blev købt.
Derudover hjælper det at have den rigtige rullevægt så omdrejningerne holdes på toppen af effektbåndet og duer det stadig ikke, så tjek med tus-metoden om den lave tophastighed skyldes manglende kraft eller om det er gearingen der skal justeres med remlængde.
jun 2010
Følger: 67 Følgere: 68 Scootere: 2 Emner: 130 Svar: 823
jan 2012
Følger: 13 Følgere: 13 Scootere: 3 Emner: 49 Svar: 297
nov 2011
Følger: 20 Følgere: 19 Scootere: 12 Emner: 29 Svar: 330
jan 2012
Følger: 13 Følgere: 13 Scootere: 3 Emner: 49 Svar: 297
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 25 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.255
Sæt 2-3 tus-streger på alle remskiver og kør en tur hvor du rammer maks hastighed hvorefter du adskiller varioen igen for at aflæse som følgende:
- Stregen er ikke helt væk yderst på forreste remskiver og er ikke helt væk inderst på bagerste remskiver: Du har ikke kræft til at opnå maks gearing. Enten er der noget helt helt galt i din motor, ellers har du en forkert rullevægt (stort set alle brugere herinde har for lette ruller). Det er også en mulighed at dit gliderør er for langt og remskiverne kan derfor ikke komme helt tæt på hinanden, så du kan slibe 0,5-1,5mm af det, og remskiverne kan nu komme helt tæt og røre hinanden.
- Stregen er helt væk på forreste remskiver men ikke helt væk inderst på bagerste remskiver: Remmen er for lang, og udvekslingen lider skade af det.
- Stregen er ikke helt væk på forreste remskiver men er helt væk på bagerste: Din rem er for kort, vælg en der er længere. 2-4mm tilbage på de forreste remskiver tillod mig at vælge en rem der var 1,9% længere, hvor der så kun var 0,5-1mm tilbage af tus-stregen. Dette gav en topfartforøgning på 5 km/t samt forbedring i benzinøkonomi.
Tus-metoden er derfor en måde at måle om varioen bliver brugt fuldt ud og hvis man optimerer efter denne metode kan man være sikker på at man når dertil, hvor man ikke kan øge topfarten mere uden at ændre reduktionsgearingen eller at gå op i omdrejninger, men siden maskinen yder mindre når man går op i omdrejninger får man mere ud af at holde maskinen på maks moment hele vejen op til en højere gearing.
nov 2011
Følger: 20 Følgere: 19 Scootere: 12 Emner: 29 Svar: 330
jan 2012
Følger: 13 Følgere: 13 Scootere: 3 Emner: 49 Svar: 297
nov 2011
Følger: 20 Følgere: 19 Scootere: 12 Emner: 29 Svar: 330
jan 2012
Følger: 13 Følgere: 13 Scootere: 3 Emner: 49 Svar: 297
aug 2010
Følger: 39 Følgere: 37 Scootere: 2 Emner: 254 Svar: 655
jan 2012
Følger: 13 Følgere: 13 Scootere: 3 Emner: 49 Svar: 297
aug 2010
Følger: 39 Følgere: 37 Scootere: 2 Emner: 254 Svar: 655
Hurtigere?