{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  allu cylinder yamaha fs1
  • #1   29. aug 2012 Kommer jo an på hvad du forventer?


  • #2   29. aug 2012 alt andet end for mange dårlige oplevelser....


  • #3   29. aug 2012 nk er ikke lige det bedste ville hellere købe org. brugt

  • #4   29. aug 2012 okay det var bare ville gerne have en huurtig cylinder der kan holde til det...

  • #5   29. aug 2012 Har et 12.8 cylinder du kan købe smiley

  • #6   29. aug 2012 hvad er pris og stand smiley


  • #7   29. aug 2012 Hvis den skal holde til noget, så spring på Athenaen og hold op med at lede efter den billigste. NC = New Crap og det duer bare ikke. En alt for stor del af cylindrene er honet konisk op eller/og stemplerne er ikke koniske. En snorlige boring og et svagt konisk stempel er hvad man ønsker sig - INTET andet!

    Ud over Athena er resten enten noget skrammel ift. holdbarhed eller ydelse. Af støbejernscylindre er der indtil videre kommet flest positive bemærkning til den 43mm Z1 fra yamahafs1.dk, som med en 14/43-gearing vil rende omkring de 85-90km/t på toppen, alt afhængigt af udstødningen.

    Hvis du forventer baghjulskørsel og 100km/t på toppen, skal du derimod finde en anden maskine. Ingen af de klassiske knallerter kan 'rykke på baghjul så let som ingenting' eller for den sags skyld komme over 100km/t med lethed.
    Især ikke Yamahaen - motoren er bygget til max. 10.000rpm og designet til at håndtere 6-7HK. Sådan er det bare, og fysik kan ikke diskuteres.


  • #8   29. aug 2012 jesper tak for din kommentar den kunne bruges! smiley

  • #9   29. aug 2012 1000, der er helt nyt stempel

  • #10   29. aug 2012 lyder billigt nok men tror bare jeg bestiller en hel ny 44.50mm i morgen

  • #11   30. aug 2012 okay

  • #12   30. aug 2012 få dog fat i en original 45mm støbejern det er da det eneste der rykker på sådan en... jeg kørte selv med det da jeg va lidt yngere og min gik 135 og rykkede nemt på hjul min opsætning var : cylinder/top 45mm udstødning 5,3 skråtskåret, kabu original 16mm mikuni samt sugeplade og gear 14/40

  • #13   31. aug 2012 lol

  • #14   31. aug 2012 skriver manden med kreidler smiley men du kan sige hvad du vil om det men det er 112% rigtigt da dette er målt indtil flere gange netop fordi folk ikke troede på det

  • #15   31. aug 2012 tror ikk på det er lavet original til fs1

  • #16   31. aug 2012 Nej, det skriver manden med Kreidler, som har masser at gøre med klassiske knallerter, generelt. Det scenarie er fysisk umuligt, da den org. potte ikke har dimensioner, som tillader mere end 10.000rpm, uanset boring og porttider.

    135km/t på flad vej uden vind kræver 15-17HK for at overvinde luft- og rullemodstand, og det er ikke en effekt, som kan opnås med 63cc ved mindre end 12-13.000rpm, uanset brændstoftype og vejrforhold.

    Men drøn da ind på knallertforum.dk og kæmp med de ægte Yamaha-nørder i stedet for at sidde der og fylde folk med urealistisk ævl. Jeg er stensikker på, din opskrift er længe ventet, da selv ombygninger med 42mm slaglængde og 47-48mm boring har svært ved at trække forbi 100km/t... Især fordi de pga. den reducerede godstykkelse i både blok og cylinder løber varme nok til enten at gå i stykker eller i bedste fald miste en masse kræfter som følge af blowby og for stor squish-afstand.

    Årsagerne? For lidt indsugningsareal, for kort indsugningsvej, for let krumtap og dermed forringet moment, for lille portareal og for ringe varmeafledning. Læg dertil en gearkasse og kobling, som er dimensioneret til 6-7HK og et statisk tændingstidspunkt, som pr. definition begrænser max rpm eller konsekvent skaber varmeproblemer ved ret meget mere end 10.000rpm, vedvarende.

    Forskellen med den større prop er 21,25% større volumen, og siden udstødningen ikke ændres, bevares omdrejningerne. Ergo kan motoren i sin reelle funktion som luftpumpe med benzintilførsel, højst pumpe 21,25% mere luft og brændstof gennem systemet.
    Derfor kan der mansimalt tilføres 21,25% flere kalorier, og effekten stiger derfor fra de originale 4,8HK til omtrent 5,7HK under ideelle omstændigheder.
    Selv med x antal forbedringer, som du tydeligvis ikke ved en skid om, kan peakeffekten ikke bringes over 50-60% af den oprindelige med boringen alene, og trods 7-8HK da er nydeligt, mangler der stadig 7-9HK, før 135km/t er muligt.

    Pudsigt nok render en sportstunet scooter med 9-12HK heller ikke 135km/t, men snarere 110km/t på de gode dage... Og den skal ikke engang slås med at falde af trækområdet ved et kæmpe spring fra 3. til 4. gear som FS1'en skal.

    Men ok... skal man endelig huske noget fra teenageårene, kan det lige så godt være knallertoverdrivelserne, som man fortalte kammeraterne i en af sine kæmpebranderter.

    Kom med et videoklip, hvis det er så let! Jeg smider 5.000kr i puljen, hvis du beviseligt pumper en FS1 op på 135km/t ved egen hjælp på flad vej med et 45mm stempel og 16mm indsugning + karburator som eneste ændringer = hvad der blev postuleret tidligere.

    smiley


  • #17   1. sep 2012 slam

  • #18   1. sep 2012 da jeg ikke har hverken knallerten mere eller video har jeg noget svært ved at bevise det men det ævl du skriver med 10000rpm og en 7-8hk det holder vist ikke stik. min kunne uden problemer trække fra min kammis puch pioneer 4 gear med følgende dele på : 47mm metra kit (yamaha killer ifølge de fleste) 20mm kabu og studs, power ekspansion fra crosser samt speciel cross oplagt udstødning og cross tænding (elektron tænding ikke platin) racer kobling og anden tap og keramiske lejer i hele motoren, den burde da smide mindst de 10 hk metra kit selv opgiver....

    slam slam


  • #19   1. sep 2012 Metrakit yder ikke 10 hk std. har selv kørt med det, nu er det så lavet om

  • #20   1. sep 2012 Det holder 100% vand, mester påståelig. Men hop da ind på knallertforum og undervis brugerne i, hvordan man skal gøre. smiley Og nej, der er ikke skyggen af omdrejninger over 9-10.000 i en original potte - den er på ingen måde designet til mere!
    Og jo, der skal 15HK eller mere til for at runde 120-130km/t, effektivt. Dethollandske Kreidlerfolk trækker p.t. 20HK ud af 70cc specialkits, og de topper omkring 140-145km/t med hagen på tanken og fødderne på bagagebæreren... Men en Yamaha FS1 med mindre volumen og en standardudstødning trækker altså fra en 20HK motor med specialdesignet squishband, håndbygget udstødning og et langt større køleareal i en alu-cylinder med nicasilbelægning?

    Metrakit til Puch sutter muggen numse i standardtrim. Porttiderne matcher lige akkurat ~9.000rpm på toppen, og det er de samme, lamme skodundskyldninger, når ejeren i bevisførelsesøjemed PLUDSELIG ikke kan klemme sin Monza over 90-95km/t, trods lovprisninger om, den render 120km/t...

    Bah!

    I øvrigt har Yamaha aldrig selv produceret en 45mm cylinder til FS1. Max overstørrelse stempel er 42.50mm, da man derover netop begynder at rende ind i varmeproblemer i et eller andet omfang - deriblandt øget slid, ud over større risiko for et brændt stempel eller/og ringe.

    Når Yamaha bygger en 50cc motor med knap 5HK, så er det den motor, de bygger - ikke en, som med et snuptag bygges om til 15HK. Sådan en konstruktion vil medføre 'overproduktion' og for høj en slutpris for forbrugeren. Japanerne tænker langt mere effektivt, og så kan man sgu let regne ud, hvorfor så mange europæiske producenter knækkede nakken! Ingen fornyelse, ineffektiv produktion og dyre produkter, som tiden i sidste ende løber fra = konkurs.

    Yamaha skrottede FS1-designet til fordel for de langt bedre konstruerede RD og DT, som leverer højere ydelse, øget holdbarhed og bedre brændstoføkonomi. Desuden introducerede man 80cc-klassen, som man kunne købe, hvis 6HK ikke var nok... FORDI det er FORMÅLSLØST at tune på en konstruktion, som er designet til 6HK!

    Teenageløgne og ufunderede påstande. Øregas og fuldemandsnak. Medvind- og ned-ad-bakke-historier. Same/same, Medina/Madonna... Længere er den bare ikke!


  • #21   1. sep 2012 hold nu kæft man fortæl lige 1 gang mere hvor jeg har skrevet at jeg har kørt men original udstødning ?? du fatter sq da bare brik

  • #22   1. sep 2012 5,3 skråtskåret er at betragte som den originale, udroslede udgave. smiley Uanset om det så er en original Yamaha eller en kopi fra Luhac, er resultatet det samme: 10.000rpm kommer den ikke effektivt over, og 63cc skal op i nærheden af 14.000rpm for at levere de nødvendige 15HK+

    Det er vist dig, som har tabt brikkerne på gulvet, og du nægter tydeligvis at samle dem op. Det er så let at insinuere, at andre er dumme, når man er på tynd is.

    I det mindste formår jeg at fremføre et argument uden at ty til at påpege andres fejl og mangler. Lige indtil nu, ja, og jeg beklager... men jeg har nu helt styr på mine brikker. smiley 15 års erfaring med små totaktere betyder trods alt et eller andet, og jeg har intet problem med at acceptere begrænsningerne.

    Men jeg kan godt huske, hvor stærkt, jeg ønskede min Kreidler kørte, da jeg var 16. At den så kun gik ~50km/t er en anden snak - derfor påstår jeg ikke i dag, den gik 150km/t og ikke var til at styre for powerwheelies, selv om jeg dengang valgte st sige '70km/t!'

    Drop det nu... du bliver ikke et mindre menneske af den grund. Til gengæld bliver nyere ejere frustrerede over, at 'det gamle lort ikke kan en skid', og det er sgu da ikke retfærdigt!


  • #23   2. sep 2012 Jeg ligeglad med dine udregninger og ellers pis og papir jeg har fået målt flere gange efter bil og også af flere så skulle der være fejl ved måling sys jeg det er mystik at de viser det samme, hvilke agumenter er der for det?

  • #24   2. sep 2012 Mit argument er, at det ikke giver mening, at man kan opnå samme ydelse på en luftkølet 63cc motor med et yderst begrænset udstødningsdesign, som Malossi MHR på 80cc med matchende ekspansionskammer:

    http://www.scootergalleri.dk/video/tuningprojekter/66999-mhr_kreidler_vs_peugeot_205

    http://www.scootergalleri.dk/video/tuningprojekter/60639-kreidler_vs_polo

    Om der så er tale om en fejlvisning på 35km/t er ligegyldigt - Yamaha'en kommer aldrig i nærheden af selv 100km/t på flad vej med en standardudstødning, fordi potten ikke har volumen nok, og de originale cylindre på ingen måde har portareal nok til at levere skyggen af den ydelse, der skal til. Ned ad bakke med 17/38-gearing i medvind og gemt bag en varevogns slipvind, jo, så render den da 100km/t...

    Siden portdesignet er bedre end noget, Malossi nogensinde har præsteret, vil jeg håbe, du kan huske, hvad der var gjort ved den - jeg vil garantere dig for, du kan tjene KASSEN ved at levere et design til en af de store cylinderproducenter, hvis du formår at tredoble ydelsen uden brug af specialdesignet ekspansionskammer. Især i en motor, som er kendt for at have det størst tænkelige varmespild! Så taler vi jo om 30-35HK i et 80cc kit uden besvær!
    Populariteten vil derefter ingen ende tage, så Yamaha bliver nødt til at genoptage produktionen af FS1-motoren, idet den pludselig er den mest effektive, højtydende (målt på literydelse) motor nogensinde - en effektivitet på 200% ift. den oprindelige motor! Det lyder jo næsten for godt til at være sandt!


    Derfor min indledende kommentar til dit indlæg: LOL!


  • #25   2. sep 2012 bil speedometere viser også lidt for meget

  • #26   2. sep 2012 hey gutter den er kommet til at gå 90-95 stykker smiley

  • #27   3. sep 2012 er det efter speedometer eller gps

  • #28   3. sep 2012 efter speedo og har tjekket om det går rigtigt efter gps og det viser kun to km/t for meget

  • #29   3. sep 2012 Alligevel giver du udtryk for et interval på 5km/t? smiley

    Men lækkert den kører godt - det er det vigtigste.


  • #30   3. sep 2012 jaa men det var bare ca smiley
    jep ved du om man kan få en bedre tændning hvis det skulle være den der ikke kunne følge med smiley


  • #31   3. sep 2012 du kan nok godt få en racer tændning til den men den laver jo ikke strøm til lys

  • #32   3. sep 2012 ja men kan man ikke få noget 12v cdi tændning der måske bare skal tilpaases lidt smiley


  • #33   3. sep 2012 12V lysspole fås så vidt jeg ved til Yamaha Sting.

    Passola-tænding kan bruges.

    Alternativt, hvis man er omhyggelig, kan statoren fra Yamaha Jog RR bruges. Svinghjulets konus er den samme. Den største udfordring er at få plads til pick-up'en, som jo skal sidde rigtigt for at den tænder på det rigtige tidspunkt.

    Så jo, scooter-tænding kan bruges, men konus skal være den samme, og jeg ved ikke, hvordan jeg skal forklare metoden for at måle konussen ud.

    Kreidler matcher konus med den tidlige motor på Derbi Senda, bedre kendt som 'ducati-tændingen' - ankerpladen skal 'kun' drejes 3-4mm af i diameter. Kinesiske LangFang Kokusan laver en kopi, som benyttes med forskellig ankerplade til både Derbi og Kreidler. Dvs. stator osv. er ens.


  • #34   3. sep 2012 vil overveje jog rr tændingen smiley men så skal der vel også cdi box på og sådan noget?


  • #35   3. sep 2012 jesper kan du så få en racer tændning på en kreidler fra en derbi

  • #36   3. sep 2012 Ingen grund til at gå efter en til Derbi, når både PVL, HPI og MVT leverer en specifikt til Kreidler! De to sidste med 12V/60W lysspole...

    Kreidlercncparts.com smiley


  • #37   3. sep 2012 Og ja, CDI'en skal flyttes med fra Jog R til FS1, men det svarer blot til at bytte tændspole.

  • #38   3. sep 2012 Så kan man vel også sætte en derbi tenning på en maxi 2 gear/monza

  • #39   3. sep 2012 Og konussen passer ikk fra en jog fordi fs1 krumtap er så tyk, men måske kan man bruge svinghjul fra en jog/axiz 100 motor:)

  • #40   3. sep 2012 På Maxi drejer svighjulet mig bekendt den modsatte vej rundt - det er noget skidt ift. CDI'ens tændingskurve. Totakteren skal have senere tændingstidspunkt ved højere omdrejninger, modsat firtakteren. Og nej, det skal ikke diskuteres i dette emne - vi taler om FS1, primært. Ikke tændingsprincipper!

    Så vidt jeg er informeret (indlæg på knallertforum.dk i Yamaha-sektionen) er der benyttet tænding fra Jog R, men som sagt skal konus blot være samme størrelse/type, og til små motorer (50-80) benyttes mig bekendt kun to forskellige; en lille og en stor.
    Hvis jeg er misinformeret, beklager jeg.


  • #41   3. sep 2012 Tændingen til Jog RR kaldes '3xG' med den rette konus! Ankerpladen kan files til at passe...

  • #42   3. sep 2012 okay takker tror jeg vil prøve se om der er noget der passer smiley


Kommentér på:
allu cylinder yamaha fs1

Annonce