Hey. Jeg tænkte på om man kunne få en bøde, hvis man træk sin scooter med ulovlige dele på, og som kan kører over de 30. Jeg mener at man ikke kan få en bøde, hvis man trækker sin scooter, bare man ikke benytter den på offentlige veje.
Ja, kan du godt.
Det tror jeg. Har læst man skal transportere den med trailer så
tjek nogle af alle de andre emner der er med det!
det må du ikke så skal den være 30cm over jorden
nej det kan man ikke i loven står der at når du trækker din scooter tæller du som fodgænger og det tæller som at du ikke har nogle scooter med dig
Færdselsloven §11siger intet andet
vi har da holdt nede ved en å i gredstedbro ud til en stor vej der kom politiet forbi selvom næsten alle havede gg på kørte de bare forbi og kiggede
så tror ik de gør dig noget
hvis det er 100 % efter bogen må en ulovlig scooter ikke færdes på offenlig vej / sted eller sådan men INGEN betjente siger noget for det er sku at gå i for små sko de gørt intet men reglen er faktisk sådan
Så længe din udstødning eller motor ikke er varm, så sker der ikke noget ved det.
(¯`·._.·[SG`s PITBULL]·._.·´¯ )Lige præcis!! Men der er INGEN på sg som fatter det!! Prøv og tjek her: http://www.scootergalleri.dk/forum/generel-snak/1231655-kan_de_tage_ens_kanllert_hvis_man_traekker_den
fodgænger er parfraf 22
Hvis du ryget en joint, så får du 200 kroner i bødeOgså selvom du trækker en scooter du ikke må køre på (betjene)Så ja.Du kan godt få en bøde hvis du trækker en scooter der er konstruktivt ændret.Og fyi.Forummet har en søgefunktion
Der sku ha stået*rygerOg*2000I den første sætning
Jeg kom gående på en vej med min Metrakit Neos og det er altså uden lys og sådan og rimelig tydeligt at den ikke er lovlig og der kom politiet trillende forbi uden at stoppe. Godt nok kiggede de en del, men mere skete der ikke. Så mon ikke det er lovlig nok?
altså for ca 12 år siden fik jeg en bøde for at trække min bane mc omme fra en kammy og hjem grund den kunne startes uden nøgle. hvade der skulle nøgle til og jeg gik med dem i lommen samme bøde. det fik jeg og vide den gang og tror ikke det har ændret sig siden og bane er bane om det er knallert eller mc
HeineDet er de færrestw betjente der kan hele færdselsloven uden ad, og jeg er selv blevet løjet over for af betjente ikke mindre end 4 gange.Bare fyi, hvis ikke du havde tænkt over det Mvh
du skal ha den 10 cm over jorden så må du selv vælge om du vil leje en trailer eller løfte den hele vejen
Lol30 blev til 10Og 1 fjer blev til 10 høns
30 cm over jorden
Grin du bar Max Veee godt det hårdt og høre sandhedden.
max c du er da for dum at høre pålær loven at kende inden du spiller dum
Det sjove i denne sammenhæng, er at alt hvad Max har sagt indtil videre rent faktisk er sandt i forhold til den danske lovgivning, men både Rosenberg og Pitbull finder selv på love...
Prøv og luk røven!!!!! Det 30cm over jorden!!!!! Skriv i PB hvis der er mere!
Nej, det er ikke...
Jo....
Ja du betragtes som en gående HVIS! Din knallert ikke er ulovlig. Fat det nu.. Ulovlige scooter/Knallerter må ikke færdes på offentlige veje. Politiet har ret til at tage alt ulovligt. SLUT.
I siger det er ulovligt og have en ulovlig scooter på vejen. IK!!Hvordan fanden har i så tænkt jer og købe en tunet scooter hvis den ik må være på vejen? Det er derfor 30cm reglen er lavet!
START.Nej, der står intet i loven om at man betragtes som gående hvis og kun hvis knallerten er lovlig. Der står, at man betragtes som gående, dersom man trækker sin knallert. Det er først i det øjeblik at du sætter dig op på knallerten og kører på den, at det er ulovligt. Rosenberg - jeg har aldrig sagt det er ulovligt at trække en tunet knallert, så hvad du vil med dit sidste indlæg ved jeg ikke
Det jo ikke ulovligt og eje en tunet knallert, det er kun ulovligt og køre på den på offentlig vej/grund
Simon Brejne ^ Nej det siger det er lovligt og trække en kold tunet scooter på vejen!!Den skal være mindst 30cm over jorden, da den er tunet
Nej loven siger man betragtes som gående, når man trækker en knallert!
og hvis du gør det skal du bevise over for politiet at den ikke kan starte så som at du ikke har din tændrørs hætte på eller noget i den stil politiet har da stoppet mig et par gange da jeg har været i fuld læder udstyr og hvor jeg kom trækkende med min racer med dødmands kontakt og tændrørs hætte i lommen der sagde de intet
også har jeg faktisk snakket med politiet ang det her, hvis du har dødmands kontakt og tændrørshætte i lommen eller hånden what ever gør det ikke noget men selv om det går ned af bakke må du IKKE sidde dig op på den og trille ned af bakken så kan du få den bøde men hvis du bare går ved siden af den hele tiden sker der intet
hvis det er færdels politiet så jo... det har jeg prøvet før....
forstår ikke helt meningen med din kommentar ?
synes ik det hegger sammen. det vil sige du kan holde en ulovlig scooter på din skole, også tage fx. tændrøret.. også kan/må politiet ik ta den, hvis du får ved siden af den... Alt hvad der er lavet op på skal fragtes 30cm over jorden..
rosenberg.. undskyld jeg spørger om det her, men vil du være så venlig at finde det sted i loven hvor der står 30cm, nu hvor du holder så godt fast i det. det ville være en stor hjælp for os andre
ved det bar :-PMen gider ik og prøve og finde det..
kunne det være fordi det ikke eksistere? hvis du ikke gider bevise det, hvorfor skal man så stole på hvad du siger, personligt er det en underlig lov, eftersom politiet nogen gange beder dig om at trække din scooter hjem, så i følge det du siger, så kan der bare komme en anden betjent forbi og så give dig endnu en bøde, fordi du trækker den hjem? lyder lidt mystisk måske.. men indtil du har bevist det, så er der ingen grund til at tro dig
Så lad vær!! Prøv og læs dette emmle igemmen, så finder du FLERE som siger 10cm eller 30cm reglen. Så lad vær med at tro på det.. Det får du af se en dag hvor du bliver taget af færels-politiet.
jeg er blevet stoppet 5 gange xD alle har bedt mig om at trække hjem selvom det var tydeligt at den var ulovlig.. og ja som du siger, 10cm eller 30cm.. hvor får i de sjove tal fra? bevis det eller lad være med at sige det
så er du fandme heldigt!! Alle 10-20 gange jeg er blivet stoppet har jeg ik fået lov og køre videre uden nogle bøde. derfor jeg har den standardte Jog R nu :-P
har fået bøde 1 gang, men det var så fordi jeg kørte midt på vejen med t-svansen knæk, lige forbi et sted hvor der var en som havde kørt galt på en scooter, og da den alligevel skulle på felt, så fik de den geniale ide at smide min med på xDher i sidste uge f.eks, min nabo og jeg skulle lige ned på tanken, han ville absolut køre, så vi trak den ud, og i det jeg hopper op på den (den var startet) kommer der en politibil om hjørnet, så vi slukkede den og vi fik så afvide at hvis vi var nået hen på hjørnet af vejen, så havde vi fået 2000kr i bøde begge to, men vi fik lov til at slippe denne gang xD
jeg syntes du skulle ringe til panserne og spørge dem jeg ringede til haderslev færdselspoliti og snakkede med dem der fik jeg det at vide som jeg har skrevet længere oppe så indtil du kan komme med et bedre argument så syntes jeg du burde ringe og høre dem af.
Hvis man er ignorant, så er man ignorant til man selv regner den ud.Andre mennesker kan ikke hjælpe dem.Heller ikke selv om de giver dem et link de kan trykke på, som er lig med svaret.Nemlig hele bekendtgørelsen af færdselsloven anno 2011.Her fra kunn de jo så holde Ctrl nede og trykke F. Men de vil hellere ignorere det åbenlyse.De fleste gør det fordi de er tryghedsnarkomaner.
loven siger også der findes lyserøde elefanter, og det ved jeg bare!!!
30.50 eller 100 cm loven er noget opreklameret pisdet er ikke ulovligt at eje eller have en såkaldt "ulovlig" scooter mc osv, du kan sagtnes trække med din scooterFORDI det er først når maskinen benyttes på offentlige veje eller steder at de kan gøre noget ved det, men så længe nøglen ikke sidder i, så kan de da bare fise hjem og drikke kaffe, eller have en god forklaring på at netop jeres scooter har kørt på offentlig vej, ja og den duer self ikke at man lige kommer ud fra tanken med en kasse øl og handsker ligger på sædet og hjelmen på trinbrættetdet er jo heller ikke ulovligt at montere tun på sin scooter når det ikke bliver benyttet på offentlig vej, for så kunne speedline, kgi osv da godt pakke sammen
Du skal være logget ind for at kunne besvare indlæg.
Opret bruger » Log ind
EFTERLYSNING. nogen har fjernet heidis PIAGGIO TYPHOON scooter fra pakhusvej 3 i Hinnerup mellem 8,30 og 9,00 idag det er hendes eneste transport til og fra...
Jeg har købt en SFX hvor jeg mistænker remmen for at være for lang eller for kort da jeg uanset indstilling ikke kan få den til at trække rent hele vejen op...
fandt ud af igår det var ulovlig at trække sin scooter hjem når man havde for meget at drikke . blev omringet oppe på fortovet af 2 biler med 4 betjente ....