{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.860 visninger | Oprettet:

michael s
michael s
Tilmeldt:
25. jul 2011
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 5

Yamaha FS1 tuning (alu/jern?) {{forumTopicSubject}}

Hey SG!
Jeg har kigget lidt på et 43 mm alu cyl. og et 44,5 mm jern cyl. og vil høre hvad i vil anbefale. Jeg har hørt at alu slider mindre på motoren end jern.
Hvis der er nogen der ved noget om forskellen mellem jern og alu vil jeg gerne høre jeres kommentar.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha FS1 tuning (alu/jern?)
  • #1   7. jun 2012 hvis jeg var dig ville jeg droppe de tun cylindre, medmindre du gerne vil ligge og skifte lejre i motoren en gang om måneden.

    smid en 16mm karburator på samt en god tun udstødning, det er nemlig hvad maskinen var født med i mange andre lande smiley


  • #2   7. jun 2012 Alu cyl da den er passivt kølet, alu leder varmen væk meget bedre end jern.

  • #3   7. jun 2012 jeg køre med 43 mm alu på min.. den skal bare op i nogle rpm før den yder ordeneligt smiley og mangler måske lidt bundtræk, og så går uds. gevindet nemt i stykker..

    ellers er det en fin cylinder ! smiley


  • #4   7. jun 2012 Køb ALTID alu til luftkølede maskiner.
    Den med at omløber gevindet nemt bliver ødelagt, det kommer sig af at folk bruge std pakning istedet for den meget flade pakning som jeg ved findes.

    Det er så også meget vigtigt at omløberen får rigtig fat på gevindet inden man spænder den.
    Bundtræk afhænger også af udstødningen.


  • #5   7. jun 2012 tommi, har prøvet protuna, oplagt cross og 5,3 skråskåren uds. og den mangler stadig bundtræk efter min mening smiley

  • #6   7. jun 2012 Malte, har du tjekket din squish?
    Måske den er for stor, fordi du måske har en bundpakning på der er for tyk?
    For hvis din squish er større end 0,6mm så ligger dine skyllekanaler og udstødningsport for højt, så den skyder det ud for tidligt og du mangler derfor også kompression.


  • #7   7. jun 2012 jeg har før kørt med 2 bundpakninger uden problemer..

    og når jeg køre med 1 så kan stemplet godt finde på at ramme topstykket vis at man ikke har flere toppakinger på eller vis topstykket sidder lidt skævt smiley

    dog har jeg fræst i det så at der ikke er nogle cancer for at stemplet rammer smiley

    og den har kørt lige godt hele tiden så tvivler på at fejlen ligger der smiley



  • #8   7. jun 2012 men har haft den oppe på 105 km/t på spedo ( dvs. 85 rigtige km/t) når koblingen skrider

    og 90-95 uden koblingen skrider ( på spedo) så den ville gerne frem af.. det er ikke det... det er bare det med at jeg skal ned i 2. gear op af nogle bakker.. det syntes jeg er lige grov nok xD





  • #9   7. jun 2012 det med 105 km/t var med en 14 mm bing kaburator fra min maxi !!!! smiley slå den ! smiley

  • #10   7. jun 2012 105 på spedo er meget lavt.
    Min ven kørte med 43mm alu, 16mm karburator og skråtskåret og hans rundede 120kmt på speedo med std dækstørrelse.
    Hvis topstykket kan sidde skævt, så styres det ikke godt nok af pinboltene.
    Jeg har endnu ikke forstået hvorfor der ikke bruges styre bøsninger mellem topstykke og cylinder, ligsom der bruges mellem krumtaphusene på scootere.


  • #11   7. jun 2012 meget og meget lavt ville jeg nu ikke sige..

    jeg rykkede sq da en senda og stalker der begge lå på toppen smiley

    og nu var det så også med en for lav gearing og en bette 14 mm maxi kaburator der ikke var helt optimalt indstillet smiley


  • #12   7. jun 2012 og ja, der buder være nogle styre pinde mellem topstykket og cylinderen smiley

  • #13   7. jun 2012 lav gearing og en 14mm karburator, forklare de 105kmt.
    Den Senda har ikke haft 70ccm på, tror jeg.


  • #14   7. jun 2012 nej, men den rykker alligevel 93 på gps smiley

    og den fik den rimeligt hårdt smiley


  • #15   7. jun 2012 Det er ok hastighed.
    Min NSR 125 med 181ccm Malossi cylinder, den topper omkring 150kmt med std gearing og den går ikke som den skal.
    Den bør både have en anden potte og en 34mm dellorto istedet for en 28mm dellorto, samt en tand større fortandhjul.


  • #16   8. jun 2012 lyder sq da rimelig seriøst det der ^ smiley

  • #17   8. jun 2012 3370,- for cylinder med stempel og topstykke, det er sgu mange penge.
    BrugsFORVIRRINGEN der fulgte med, er på italiensk...!


  • #18   8. jun 2012 haha xD

    igang med google translate smiley


  • Lasse R
    Lasse R Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Svar: 3
    #19   28. feb 2014 ANGÅENDE DET SPÅRGSMÅL OM ALU/JERN CYLINDER HVAD DER ER BEST DET ER JERN CYLINDEREN HELT KLART, MEN DEN ER SVÆRERE AT KØRE TIL, MEN NÅR DEN ER KØRT TIL ER DEN MEGET HURTIGERE END ALU DET VED JEG MED 100%.DEN BEDSTE CYLINDER JEG KAN ANBEFALE ER 46 M.M JERN CYL STEMPLET ER MED BOOSTER+HIGH SPEED HULLER, DU KAN KØBE DEN PÅ MOTO LEONI.DK OGSÅ I 45 DER ER FLERE SÆT MED FORSKELLIGE TING TIL SÅ LÆS GODT EFTER HVAD DER ER MED TIL DI FORSKELLIGE CYLINDERE TOP STYKKE SKAL DU VIST KØBE FOR SIG SELV ET GODT RÅD KØB ALTID ET EXTRA STEMPEL LIGEMEGET OM DET ER JERN ELLER ALU VI, DIN TÆNDING SKAL ALTID VÆRE NY NÅR DU KØBER NY CYLINDER OG FÅ EN PROF TIL AT STILLE DEN DA DET KAN VÆRE RIMELIGT SVÆRT, SKIFT SAMTIDIG PLATINER KONDENSATOR OG TÆNDSPOLE SÅ LOVER JEG DEN BLIVER MEGA. VILD HUSK RIGTIG DYSE SAMT GEARING MEN GEAR DEN FØRST NÅR NÅR DEN ER TIL KØRT JERN MINIMUM TILKØRSEL 1000 KM SKIFT SÅ TIL DET NYE STEMPEL KØR DET TIL I 200KM MINDST SÅ HAR DU DEN VILDESTE YAMAHA (HUSK AT SKIFTE OLIE EFTER 300-500 KM DI FØRSTE 3 GANGE UNDER TILKØRSLEN, ELLERS MÅ DER GODT GÅ 1500 KM IMELLEM VIS DEN ER TUN SOM BESKREVET TIL KØRSLEN ER DET ALLER VIGSTIGE UDSTØDNING SKAL VÆRE EN OPLAGT R`D ER HELD OG LYKKE OG KØR ALDRIG UDEN EN ORDENLIG TÆNDING GEAR BAGTANHJULET SÅ KAN DU KØRE MELLEM 120-150.
    MVH EN STOR KENDER.



  • Lasse R
    Lasse R Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Svar: 3
    #20   28. feb 2014 OG HAM DER SKRIVER DEN IKKE KAN HOLDE I LEJERNE OG KRUMTAPPEN HVED IKKE HVAD HAN SNAKKER OM DU SKAL BARE SKIFTE TIL EN ORDENLIG KRUMTAP SAMT LEJER DER ER MANGE FORSKELLIGE QUALITETER MEN KØB DET FRA MOTO LEONI.DK. RACER LEJER OG KRUMTAP DET SKAL SKIFTES SAMTIDIG MED TUNET SÅ DET BLIVE KØRT TIL SAMMEN TIDIGT SÅ HAR DU DEN HURTIGSTE YAMAHA JEG HAR DET SELV DET HELE PÅ MIN GAMLE YAMAHA DX HUSK POLINI MEMBRAN OG SÅ FÅ TILPASSET EN 20-21 M.M KARBURATOR SÅ GÅR DEN 140 KM´T SKRIV VIS DU MANGLER SVAR PÅ NOGET MEN KUN TIL YAMAHA OG PUCH MAXI DET VED JEG ALT OM.

  • Lasse R
    Lasse R Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Svar: 3
    #21   28. feb 2014 DU SKAL STARTE MED AT KØRE MEGET SMÅ TURE DA DEN BLIVER HURTIGT VARM, DEN VIL KØRE BEDRE OG BEDRE FOR HVER GANG DU KØRER PÅ DEN. NÅR DEN ER KØRT TIL KAN DU SKIFTE TIL ET LILLE BAGTANDHJUL OG SÅ KAN DEN HOLDE TIL DI LANGE TURE MEN IKKE FØR DEN ER KØRT TIL MEGET MEGET VIGTIGT VIS DET ER JERN, MEN DET ER KLART DEN HURTIGSTE OG BEDSTE OGSÅ HOLDBARS HEDS MÆSSIGT VIS MAN HAR TOLDMODIGHED TIL AT KØRE DEN TIL.
    HÅBER DU HAR FÅET SVAR PÅ ALT.
    MVH LASSE R


Kommentér på:
Yamaha FS1 tuning (alu/jern?)

Annonce