{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
472 visninger | Oprettet:

Kasper N
Kasper N
Tilmeldt:
29. aug 2004
Følger: 1 Emner: 27 Svar: 10

Trykfjeder problem på JogR {{forumTopicSubject}}

Jeg kører med følgende opsætning: TP Racing+ Cylinderkit, Dell´orto 17,5mm Karburator, Doppler Endurance 2003 krumtap, TP Nardo udstødning, polini speed control 2003 variator med 4,0 grams ruller, TP lilla
koblingstrykfjeder+22%, TP kilerem, Malossi Delta Clutch med tilkobling på 7200 omdr.

Mit problem er at min kilerem glider engang imellem, men det er ikke konsekvent hele tiden. Jeg har så prøvet at skifte til en 27 kg fjeder i stedet for men så skete der følgende:

Nu har jeg prøvet at skifte fjederen til den gule 27 kg fjeder, men den er åbenbart for stram, for accellerationen forsvandt fuldstændig. Med min Topperformances +22% fjeder går scooteren fra 0-80 km/t på 8-10 sek, de gange hvor kileremmen ikke glider. Men når jeg skiftede til 27 kg fjederen så bruger den i hvert fald 14-15 sek fra 0-80 km/t, men kileremmen glider jo så tilgengæld heller ikke på noget tidspunkt. Omdrejningerne på motoren er også stort set lige høje hele accellerationen igennem fra 0-80 km/t, hvor de med +22% fjederen er lidt lavere fra 0-70 km/t, hvor omdrejningerne så stiger til det samme som scooteren hele tiden kører med, med 27kg fjederen. Topfarten er ret ens med de to fjedre altså 87 km/t. Men den bliver bare ALT for langsom i optræk med 27 kg fjederen. Jeg prøvede så at skifte til både lidt lettere og lidt tungere ruller, med 27 kg fjederen monteret, men det hjalp ikke noget. Så nu ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal gøre. Hvad er det der gør at den ikke kan trække ordentligt med 27 kg fjederen? Scooteren tager bare en masse omdr. men den trækker bare ikke særlig hårdt. Så det må vel betyde at den fjeder er for stram? Kan man ikke købe en fjeder der er en mellemting mellem +22% og 27 kg fjedrene? For så burde det vel være det perfekte til mig vel.

Håber der er nogle af jer der kan hjælpe mig, for det er RIGTIG RIGTIG irriterende at jeg ikke kan få den til at køre perfekt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trykfjeder problem på JogR
Kommentér på:
Trykfjeder problem på JogR

Annonce