{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
587 visninger | Oprettet:

Klargøring til træf {{forumTopicSubject}}

Hej sg hvad kræver det enlig og køre banerace har hørt noget om at man skal bruge rigtig meget på bare affjedring for at kunne ligge ordenligt i svingene og at hvis man bare har en tunet scooter med standart affjedring undtagen det bagerste dæmper så vil man blive revet rundt i svingene... Kan det passe??:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klargøring til træf
  • #3   23. jan 2015 Har jeg nemlig os tænkt :))

  • #5   23. jan 2015 Standard bremserne bliver dør varme efter kort tid på banen.

    Standard støddæmpere kan bruges, men du har ikke nær den samme kontrol over scooteren, som med optimerede dæmpere. Præcis lige som på biler.


  • #6   23. jan 2015 Okay så man kan bare opgradere lidt på bremserne og så sagtens køre fint med standart gaffel ben?:)

  • #8   23. jan 2015 Man behøver ikke, og slet ikke bare til træf..
    Men kører man professionelt, så kommer man ikke uden om.

    Bare husk at klodserne faktisk har mere at sige, end selve skiven når det kommer til bremserne.


  • #9   23. jan 2015 Ja okay

  • #10   23. jan 2015 Hvis det er første gang du skal ud at køre på en bane, så ville jeg alt efter hvor mange penge du har, starte med at køre med standard bremser og affjedring.
    Hvis du så vil skridtet videre, ville jeg opgradere bagdæmperen, og forbremsen.
    Til sidst kan du så opgradere forgaflen, hvis det er noget du vil.
    Dog skal du huske gode dæk, da alt andet ikke er noget værd, hvis du ikke kan overføre energien til asfalten.
    Hvis du har pengene til det, kan du også købe det hele på en gang, så du har alt grejet, men de første par gange du er på en bane, vil du højst sandsynlugt ikke få det brugt, da dine køreevner har meget at sige.
    Tag til nogen Racetour træf, og prøv at køre en masse omgange, der er andre der heller ikke har det vildeste grej, og der er en Klasse hvor man kan ligge og køre, uden at der kommer en erfaren køre susende inden om.


  • #11   23. jan 2015 Det hjalp meget Jonas:)

  • #12   23. jan 2015 Man skal køre temlig hårdt for at std. bremserne bliver så varme at de fader ..

    Modsat så har opgraderet mere bid og kontrol

    Men fuldt ud muligt at køre bane uden at opgradere fjedring og bremser


  • #13   23. jan 2015 Det var så lidt, så er det bare at komme afsted til nogen træf, og få nogen fede oplevelser. Stemningen til et Træf er ekstremt god.
    Hvis du er til et arrangement og har nogen spørgsmål, så er det bare at spørge rundt omkring, de fleste vil gerne hjælpe dig, hvis de kender svaret på dit spørgsmål smiley


  • #14   23. jan 2015 Okay tak regner med at kommer til nogle træf til sommer er igan med at bygge en jog r op:)

  • #15   23. jan 2015 Igang*

  • #16   23. jan 2015 Det gode ved træf er, at man helt selv bestemmer hvilket omfang man vil bygge sin scooter i.. de sidste par gange jeg var til træf (Racetour), var banen tidsopdelt ,
    15min til hurtige.
    15min til medium.
    15min til langsom..
    så alle kan være med.. smiley

    Og sådan kører det det meste af dagen, dog med afbrydelser. Herunder pauser , .og racecup


  • #17   23. jan 2015 Syntes det er sjovest når alle får lov at køre på en gang .. Hvis ellers der er nok bane.. Typisk nogen med som også køre scooter race .. Altid sjovt at se om man kan hænge på

  • #18   23. jan 2015 man vælger jo selv hvilken kategori man vil prøve, men man ska nok ikke vælge at kører sammen med de hurtige, hvis man har sports opsætning.

    og samtidig er det nok også af sikkerhedshensyn at man vælger at lave kategorier.


  • #19   23. jan 2015 OBC .. Jeg hang da ret godt på dem der kørte i 11hk klassen med 10+hk støbejerns kit ... Et spørgsmål om at være gal nok og bremse sent også eller turde at hive den LANGT ned og hårdt rundt i svinget

  • #20   23. jan 2015 det har du også på sin vis ret i, men ja... man ska bare være forberedt på at der bliver gået meget til den i hurtigklassen..

    hvornår var du sidst til træf?.


  • #21   23. jan 2015 OBC .. Med scooter er det 5-6 år siden men ellers de lokale træf heromkring sidste sommer .. Første træf jeg var til var 2002 på Als

  • #22   23. jan 2015 Et af de gamle træf hvor vi havde det sjovt med at jagte DMUer http://www.scootergalleri.dk/video/traef/8686-als_traef_

    Min ex dame der kommer på min sorte typhoon ved ca 0:20 ... Den grå runner der kommer lidt før ( ca 0:08 Her kommer EMD) er den jeg har nu


  • #23   23. jan 2015 Der er også sket meget inden for de sidste 5 år med hensyn til omfanget af tuning hos de forskellige ..

    Men afkræfter ikke helt din kommentar...med galskab og nosser kommer man også et godt stykke. smiley


  • #24   23. jan 2015 Galskab store nosser og lidt bremse/sving teknik er rigtig meget af det.. Også opsæt af scooter bla ordentlige dæk

    Nytter jo ikke noget at den er indstillet af lort eller til max HK på felt.. Men derimod max træk med det samme man giver gassen igen i svinget


  • #25   23. jan 2015 Jeg har det sådan at ligger jeg i røven af en af "DMUerne" så røre jeg ikke bremsen før de gør og om jeg så skal smide scooteren eller køre af banen så følger jeg samme linje som dem .... Pokal eller hospital smiley

Kommentér på:
Klargøring til træf

Annonce