{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
485 visninger | Oprettet:

Nu er den helt gal. {{forumTopicSubject}}

Det startede oprindeligt sådan her, :Jeg har lige anskaffet mig en italjet formula 50 som før var vandkølet men nu er der sat en luftkølet motor på. Den trækker fint op til ca 20 kmt men så dør den lissom og snegler sig op til 70 kmt ca såfremt vejen er lige.. hvis det går ned ad bakke trækker den fint op til 70 kmt men på lige vej dør den mere eller mindre når den når 20 kmt.. så vidt jeg er orienteret er det det eneste "ulovlige" der er monteret på den http://www.scooterparts.dk/product.asp?product=9160&sub=117&page=1.. Nogen ideer til hva det kan være? Den forige ejer sagde at han havde prøvet med større dysser men så dør den når den for gas.. ... Kan det værre at karburatoren der sidder der i forvejen er for stor?

Hvad får man ud af at sætte en større kaburator på en scooter der ellers er standard bortset fra begrænsningen i udstødningen er taget.?

Men i øvrigt er der nu et nyt problem. Den vil simpelthen ikke starte kun med hjælp fra startspray... Kan det være en benzinpumpe der er dårlig hvis der sidder sådan en i?

Måske elchokeren der er tosset? men så længe det ikke er koldere burde den starte alligevel uden choker oder was?

Hvis det er et eller andet med benzin tilførslen passer det vel meget godt at den ikke rigtigt vil tage gas og dør hen.. Når den har stået lidt eller ved lave omdrejninger er der kommet benzin i karburatoren så derfor er der lige en smule ekstra benzin i karburatoren og den kan lige accelrere lidt. ?



Nu er der en status. Karburatoren er renset. Der er sat en standard dysse str 56 i (sad 99 i) Men efter jeg satte 56 i blev den endnu værre.. Der er skiftet vario ruller til 6 g som i øvrigt var som de andre. Den er testet uden indmad i i udstødningen. Der er prøvet med og uden elchoker. Har skiftet benzinhane og den får rigeligt benzin , har sat nyt tændrør i. Problemet skal ikke findes i vario for i så fald ville den jo kunne starte så problemet skal ikke findes der. Den skal startes med æter hvis den har stået ca ½ time. Når den har været startet starter den ved første tryk på elstarteren.

Jeg er helt lost hvad kan det være? Der er ingen mislyde fra motoren af nogen art.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu er den helt gal.
  • #1   26. maj 2006 Har du tjekket din membran at pladerne ikke er flækket / bøjet ?

  • #2   26. maj 2006 Kenneth... Nej det har jeg ikke fordi den sidder med de originale specielle bolte så man ikke selv kan pille dem af. Det er det originale fikumdik.. Men det var en mulighed men sådan en går vel ikke bare i stykker når den ikke har været skilt ad? Man kan se på snavs og møg at det aldrig har været skilt ad... ?

    Er ret sikker på fejlen er i benzin systemet et sted.. Tilsyneladende er det den originale dellorto karbu der sidder på.


Kommentér på:
Nu er den helt gal.

Annonce