{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
193 visninger | Oprettet:

Knallert {{forumTopicSubject}}

Hej sg drenge
Min scooter lyser ikke når jeg træder i kickstarter hvad kan det skyldes?
Selve scooteren starter ikke
Kan det være noget med stelforbindelse?
Der er renset karburator i, næsten nyt tændrør masser af kompression, benzin til karburator

Det er en Yamaha jog r før 2007 problemer startede da jeg havde haft taget karburator af og havde rodet lidt og målet tændspole den siger 0,1-0,2. Jeg har også haft batteri oppe og det er fladt
Da jeg havde samlet igår gad den ik starte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knallert
  • #1   9. dec 2023 Du kan sikkert godt få noget hjælp????.....Men du skal ud med nogle flere oplysninger smiley

    Hvad for en snakker vi om ?? PGO, Yamaha, Piaggio, Suzuki eller noget helt andet???

    Model?
    Årgang?
    Hvordan startede problemet??

    Men ud fra det du skriver er din karburator nok ikke indstillet rigtigt endnu, og er der tænding på??



  • #2   9. dec 2023 Selvfølgelig det er en Yamaha jog r før 2007 problemer startede da jeg havde haft taget karburator af og havde rodet lidt og målet tændspole den siger 0,1-0,2. Jeg har også haft batteri oppe og det er fladt
    Da jeg havde samlet igår gad den ik starte
    Var det nok oplysninger?


  • #3   9. dec 2023 Hvad med gnisten, jeg ved ikke alt om Yamaha men nogen af dem (eller alle) har DC jævnstrøm tænding der får strøm fra batteriet. De kan ikke starte uden batteri, eller hvis det er i dårlig tilstand.

  • #4   9. dec 2023 Fu har rodet ved karbuen og nu ville den ikke starte. Hvad kunne problemet være?

    Kunne det evt være noget med karbuen?


  • #5   9. dec 2023 Prøver lige at lade batteri op måske indstilling på karburator?

  • #6   9. dec 2023 Helt klart få opladt batteriet har set andre hvor deres Jog r ik har gide og starte uden batteri fordi de havde kørt uden i for lang tid

    Har du tjekket tændrøret om det fordi den overhovedet har gnist?

    Skal lige spørge har du fyldt bundkarret op igen efter du har haft Karburatoren afmonteret? Ellers er det klart du ik får den igang måden du gør det er at kun tage vacum slangen af og så sug i den i 7 sek og så sæt slangen på igen og giv den nogen hug på kickstarteren(har du fået batteriet opladt der brug el start istedet det giver en del flere kræfter)

    Virker det ik ved godt du har tjekket men tjek igen at Karburatoren rent faktisk får benzin det gør du ved at afmontere luft filter hold hånden for giv fuld gas og prøv at start når din hånd så bliver våd så prøv at start som normalt

    husk lige at grundindstille Karburatoren så godt du nu kan start med at skrue tomgangen lidt ind bare så den ik dør med det samme det lidt noget du må gøre på øjen mål lige nu, og så fin indstiller du den senere, derefter skru luft skruen i bund(Ikke Stramme!) Og så 1.5 omgange ud og så gik den nogen huk igen


  • #7   9. dec 2023 Tak for det prøver lige det imorgen

Kommentér på:
Knallert

Annonce