{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
123 visninger | Oprettet:

Jens C
Jens C
Tilmeldt:
20. maj 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Piaggio Fly 4T - olie i luftfilteret? {{forumTopicSubject}}

Hey folkens

Jeg har bøvlet med at få liv i denne Piaggio Fly 4T. Den har kørt mindre godt på sin sidste tur for 6md siden. Den gik ud ved tomgang, da jeg kom hjem med den, og siden har den ikke været startet. Nu ville jeg så finde ud af hvad den fejlede... Og efter nyt tændrør og diverse gode indlæg fra nettet, er jeg blevet klar over at luftfilteret var mere oliesnasket end jeg formoder er normalt. Jeg skruede det af, og selve filtret bar meget olieholdigt... Så det dryppede fra det, når jeg tog det ud af lågdelen. Så forsøgte jeg at starte scooteren, og det lykkedes for første gang. Den gik ud, og jeg satte en stofhandske i hullet på filtret, og forsøgte igen. Da jeg fik startet den og gav gas, stod der en stråle olie ud fra filtret i toppen. Jeg kan se at der går en slange fra forrest på motoren og hen til filtret.
Jeg har kun rodet med gamle Puch knallerter, så denne verden er helt ny og ukendt for mig. Er der nogen som kan hjælpe mig videre på vej, og evt forklarer hvad der sker med det olie...
Mvh Jens


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Piaggio Fly 4T - olie i luftfilteret?
  • #1   3. aug 2023 du har slidte stempel ringe og olie ring så den laver blowby og tager olien fra krumtaps huset og ind i forbrændings kammere dog har du nok også en utæt ventil ellers kommer det ikke ind i udsugning det lyder slemt og som en dødene motor der er det også men det er nemt at lave det værste er at slibe ventiler da fjederen skal aflastes

  • Jens C
    Jens C Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   3. aug 2023 Tak for svaret Brian. Jeg kan godt forestille mig at olien/ brændstoffet kan passere forbi stempelringene, men mest tror jeg at der er gået en oliering i krumtaphuset. Jeg må skille det ad, og finde fejlen.
    Scooteren skal egentlig sælges, men jeg vil ikke sælge noget som ikke virker. Den har været backup for mine store drenge, men de kører bil nu og jeg betaler forsikring hver måned til ingen verdens nytte. Så den skal skydes af på et tidspunkt.


  • Jens C
    Jens C Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   3. aug 2023 Tak for svaret Brian. Jeg kan godt forestille mig at olien/ brændstoffet kan passere forbi stempelringene, men mest tror jeg at der er gået en oliering i krumtaphuset. Jeg må skille det ad, og finde fejlen.
    Scooteren skal egentlig sælges, men jeg vil ikke sælge noget som ikke virker. Den har været backup for mine store drenge, men de kører bil nu og jeg betaler forsikring hver måned til ingen verdens nytte. Så den skal skydes af på et tidspunkt.


  • #4   3. aug 2023 det lider som en plan

Kommentér på:
Piaggio Fly 4T - olie i luftfilteret?

Annonce