{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
518 visninger | Oprettet:

Knallertproblemer.. meget irriterende! {{forumTopicSubject}}

- Før indlage jeg et emne om mit problem med min knallert med en meget lang historie og forklaring...

--------------------------------------------------------------------
"Min knallert er en ren røv for tiden (Aprilia Sonic AC 2003)... Den kører som en bæ: meget langsomt (15 km/t) , motoren er meget ujævn, nogle gange når jeg starter den kører den baglæns, når jeg giver gas hakker den og hoster/prutter ud af udstødningen.

Jeg købte engang knallerten med fuldt polinitun på.. først da jeg havde købt den fandt jeg ud af hvor meget den var blevet bollet.. Jeg gjorde ikke noget ved den, og kørte den som den var.. ca 110 km/t... efter et styrt valgte jeg at gøre min knallert lovlig og derefter kun tune den til at køre 60 km/t...

Alt det lovlige var på.. men den kørte kun 22 km/t.. og kørte meget ustabilt.. så jeg valgte at skifte pakninger på den og tændrør og låne en standart karburator med en dyse på 70 i og sætte på.. herefter kørte den godt.. den kørte 32 km/t og jeg kørte ca 10 km/t på den....

Så satte jeg en standart udstødning med fjernet begrænsing i på.. og så kørte den super og skød en fart på 60 km/t.. efter at jeg så havde kørt 10 km i træk med denne opsætning, gik den ud.. og da jeg tændte den igen kørte den 15 km/t og hostede grovt (nærmest en lille eksplosion) ud af udstødning... tændrøret var meget sodet til.. helt sort... og på stempelhovedet kunne jeg nærmest skrabe et lag af sod/sort-stas af...

nu står jeg i den situation at jeg godt vil have lavet min knallert... da det er en dejlig sommer.. men er snart blevet så irriteret på den at jeg har lyst til at pisse i tanken og kaste den ind til min sindsyge nabo (som normalt kaster sig over alt hvad der land i sin have med en stor skarp økse)....

Jeg har selv en lille bitte ide om hvad der er galt... enten er det en defekt tænding, eller også er det for stor en dyse... men efter at jeg har tømt karburator bundkaret for benzin og tændt den kort tid efter kører den godt et lille stykke tid (vi snakke 10 sekunder) og så bliver den røv igen... det er som om at den for for meget benzin?.. i morgen skal jeg ud og købe en dyser på størrelserne 65-68.. og så håber jeg at den virker efter det... men kan det være andet? er der andet galt med den????? og hvad er en standart sonic's dyse på....?? please hjælp!.."

--------------------------------------------------------------------

Jeg fandt ud af hvad problemet var...: Jeg havde ikke sat minus på elstarteren (elstarten var ikke sat til) hvilket åbenbart skabte elektroniske problemer og gjorde at den ikke ville køre godt.. nu kører den 60.. og lusker nogle gange op på 65.. smiley jeg er fandme pisse glad! alt for godt vejr nu! dejligt at køre i shorts!

Knallert:
Alt originalt... 72 dyse (standart) .. tændrør varmetal 6... udstødning med pillet plomb... = dejlig knallert!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knallertproblemer.. meget irriterende!
Kommentér på:
Knallertproblemer.. meget irriterende!

Annonce