{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
642 visninger | Oprettet:

Piaggio NRG {{forumTopicSubject}}

Mystisk! Min knægts piaggio nrg starter super fint.
2500 omdr koldstart i første hug, når den så har gået lidt, fiser den af på 9000 omdrejninger fuld smadder.
Har været karburatoren igennem, skiftet venstre krumtap simmering med mistanke om falsk luft. Evt falsk luft ved indsugningen ville vel give høj tomgang med det samme.
Gaskablet og spjæld kontrolleret og i orden.
Det er en NRG power dt fra 2014


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Piaggio NRG
  • #1   13. apr 2022 Den har automatisk choker der lukker efter lidt tid.

    Tænker enten den tager falsk luft ved studsen, eller er helt skævt indstillet med tomgang eller luftskrue eller lign..


  • #2   13. apr 2022 Ingen af delene, og chokeren har jeg tjekket eksternt på bordet med kabler på.

    Og den starter fint som jeg skrev, 1 jump på kickstarteren stille og roligt... Starter omgående og står på 2500 omdrejninger (kold motor)
    Når man så vil give lidt gas tager helvede ved lortet og den kommer ikke ned igen, og ja! Gaskablet er tjekket for evt tråde og flosset...Fejler ingenting, det er derfor det er lidt af en gåde.

    Den er lovlig, dog monteret med et GG udstødning (jeg hader det uoriginale larme-pis)

    Hvis den er utæt ved indsugningen, og det er jeg ikke blind for. Ville den så ikke blæse af i tomgang med det samme???
    Jeg har en plan om at pille indsugning og membran af og tjekke/montere påny.

    Bonus-info: Da jeg havde samlet den Søndag efter simmering og karburatortjek var fejlen åbenbart ikke væk, men da den hylede af på 9000 omdr. på støttefod fik den fat med baghjulet og væltede lidt. Fik den hurtigt op igen og intet skete men der var der rendt lidt benzin ud ved chokeren så det ud til???
    Det dur da ik??

    Bonus-bonus-info: Jeg har 2 originale karburatorer liggende, påtænker måske en lille ultralydsrens af den ene og på med den. Somm NRGen er nu, kører den med en 62 dyse pga den (skrammel)udstødning hvor begrænsningen er fjernet.


  • #3   13. apr 2022 Chokeren kan holde omdrejningstallet nede det første minuts tid, til den lukker af. Så får den pludselig en mere mager blanding og stikker af.

    Studsen mørner med tiden og er ofte revnet når maskinerne med piaggio motor har nogen år på bagen og et par service hvor karburatoren afmonteres.
    Det er jo gummistuds.
    Den reducerer vibrationer i karburatoren men de bliver utætte med alderen.

    Ka ikke umiddelbart lige tænke mig til hvad det ellers sku være.


  • #4   13. apr 2022 Du ka evt teste for utæthed med lidt startgas/bremserens og sprøjte det ned på studsen fra sæderummet. Når man fjerner den lille plade deri ka man se ned til studsen.
    Hvis den tager omdrejninger så er den utæt jo.

    Evt start den uden luftfilter. Så sku den stikke mere af i omdrejninger fra start af, og så måske dø helt ud når det første minut er gået, fordi den får for meget luft så.
    Hvis den vel at mærke gør det fordi den er utæt


  • #5   13. apr 2022 Hvilken flydende pakning, brugte du, da du skiftede krumtap?

    Enten så motoren utæt, eller karburatoren er indstillet helt forkert.


  • #6   14. apr 2022 #3,#4 og #5

    Rigtig gode indspark , men studsen er fra November og original. Har også tjekket med dieselstart og den reagerer ikke på det.
    Vil også have tjekket rundt langs blokken men liften er lige nu optaget af min motorcykel. Jeg gider ikke derned og kravle rundt.

    Men i går da jeg stod og pillede lidt ved MCen og drak kaffe og sparker dæk startede jeg så NRGen. Da startede den så igen fint, men nu himler den ikke af??????

    Jeg skal da så have prøvet den med at kvæle den via indsugningen hvis den gør det igen??
    Det havde jeg ikke lige tænkt på, tak for det.
    Den står semi-samlet da den ikke er frigivet til kørsel endnu.
    Jeg bruger benzin og oliefast flydende pakning fra biltema.. Det er beregnet til olie og gas tætning men gør det altid superfint. Har vel lavet 4 Hiper2 motorer de seneste 2 år med den og aldrig haft problemer. Min MC er også tætnet med den da jeg lavede starterdrev på den sidste efterår.

    Og jeg har gået til Hiper2 de sidste 4 år og bl. andet renoveret en Gilera Storm fra skrot til slot der endte i over 10000...... Så der er også lidt stolthed over det her "hokuspokus" jeg åbenbart ikke lige kan finde ud af smiley


  • #7   14. apr 2022 Du kan lave en simpel tæthedsprøvning, men det kræver en lille håndpumpe og en masse tid i overskud.

    https://www.youtube.com/watch?v=ySu2NC1X7s4


  • #8   16. apr 2022 #7
    God ide, men der sker mystiske ting her????
    Scooteren virker fint nu og har gjort et par dage.... Blip!!!
    Jeg hader den slags fejl smiley


Kommentér på:
Piaggio NRG

Annonce