{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.174 visninger | Oprettet:

Dan H
Dan H
Tilmeldt:
30. nov 2021
Emner: 1 Svar: 25

PGO G-Max 50cc - Technigas Next-R udstødning - At fjerne begrænsningen er bare så nemt! %#$€£#!£ {{forumTopicSubject}}

Hej ScooterVenner,

Jeg har studeret et hav af beskeder herinde. Synes det er fantastisk med sådan et Forum her hvor folk øser ud af deres erfaringer. Det var der ikke noget af i “gamle dage” hvor man rodede med Yamaha 4-gear og Puch Maxi’er smiley

Jeg har købt en Technigas Next-R hos KGI fordi min PGO G-Max 50cc’s udstødning er rustet væk.
Nu går jeg ikke ind for de begrænsninger man propper scootere med i DK så jeg har fjernet ringen, dyset den op til det den er født med og svejsede også en skive i den originale udstødning ved blindrøret.
Nu har jeg så et problem med denne nye udstødning. Der sidder den begrænsning i forrøret og som mange herinde skriver skal den bare ude. Ja tak! Det er nemmere sagt end gjort. Man foreslår at de 2 svejseklatter bare skal have nogle tæv med hammer og mejsel. Ved at tæve løs på sådan en svejsning risikerer man jo at ødelægge både forrør og studs. Men jeg tænkte at I ved jo nok hvad I taler om herinde så jeg har tævet løs på klatterne i 30 min nu. Det eneste der ikke har givet sig er klatterne smiley
Nu spørger jeg så, om I har et forslag til hvad der så kan gøres!?!? Har forsøgt at bore noget af materialet/klatterne væk. Det sidder stadig pænt fast smiley

“… 29. jun 2006
Bor den hvor begrænsningerne er svejset på..”
“… 29. jun 2006
smadrer bare begrænsningen i forrøret med en dorn og en hammer..”
“… 29. jun 2006
hammer og skruetrækker..”
“… 29. jun 2006
Begrænsningen er en slags trakt som er svejset fast, med normalt 1-2 svejsninger.. De skal bare smadres væk, så kan man pille den ud..”

SOS smiley


Vh/Dan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PGO G-Max 50cc - Technigas Next-R udstødning - At fjerne begrænsningen er bare så nemt! %#$€£#!£
  • #1   3. dec 2021 Jeg har nu fjærnet begrænsninger på en gg og en voca sabotage. Vocaen havde den samme slags begræsning. Jeg tod en pænt stor flad skruetrækker, fik den under kanten på begræsningen ved svejseklatne og slog med en hammer på skruetrækkeren. Fik tragten ud på 2-3 min. Prøv evt med en dremmel og skære svejsningen af

  • #2   3. dec 2021 Puuhaaaa.
    Den svekseklat kl 1-2 i cirklen ser godt nok også hidsig ud.
    Ville prøve at få gjort kål på den lidt først


  • #3   3. dec 2021 Det er lidt for sent nu, men du har grebet det forkert an, fordi at du har taget udgangspunkt i andre mærkers svejseløsninger.

    Du skulle have haft boret nogle ultra små huller flere steder i hver svejseklat.
    Og herefter bore hullerne større og større, indtil at svejseklatterne næsten er væk.
    Når du er kommet dertil, så kan du vrikke begrænsningen ud.


  • #4   3. dec 2021 ps....

    Bemærk at der med stor sikkerhed også sidder en begrænsning inde i lyddæmperen. https://www.pedparts.co.uk/blog/yasuni-exhausts-how-to-derestrict


  • Dan H
    Dan H Tilmeldt:
    nov 2021

    Emner: 1 Svar: 25
    #5   5. dec 2021 Hej Vlad,

    OK… Ja, jeg prøvede også med skruetrækkerne, men knækkede flere i forsøget. Mit problem er at jeg pt ikke har adgang til mit luftværktøj, dremmel slibere osv.

    Men fik bugt med den ved at bore flere steder med popnitbor smiley

    Tak for hjælpen…



    Hej Whellie,

    Ka jeg synes også det var en stor fætter. Og havde egentligt kæmpet med den anden først. Og den gav sig på et tidspunkt. Men så kilede den sig fast. Så borede jeg den store 3 steder og så slap den pludselig. Halleluja!!

    Nu sidder møtrikken på cylinderen fast! kr@&%#}$£€

    Tak for feedback smiley



    Hej Tommy,

    Tak for svar min ven…

    Ja, løsningen blev også at bore flere steder i den ene svejsning og vride den anden i stykker smiley

    Jeg var lidt bekymret for at det var tilfældet! Men hvis der er det tror jeg ikke jeg kan finde den og heller ikke lave det.
    Det lykkedes mig at få den indsats i forrøret ud efter megen banken og boreri. Jeg har pr ikke fået alt mit luftværktøj pakket frem, er næsten lige flyttet. Så havde kun skruetrækkere, boremaskine og hammer. 2 skruetrækkere knækkede jeg før jeg indså at det nok var vejen frem at bore det væk. Et 3mm popnit bor er kraftigt og var virkelig god til at løse opgaven her.

    Billede indsat nedenfor.

    NB! Nu er jeg så stødt på noget nyt. Alle bolte og møtrikker fra den gamle udstødning er ud på nær den ene møtrik som sidder på cylinderen. Og det er selvfølgelig den der ikke kan tages med en top. Stellet kommer i vejen. Den anden møtrik kom let af men den her sidder fast. Eller måske sidder den ikke så fast, men en fastnøgle 10 og (den der minder om en fastnøgle med et bukkeligt hoved som ligner en top) kører bare rundt. Møtrikkerne var lidt medtagede af skidt og lidt rust så jeg startede naturligvis med at rense med wd40 og fjerne snavs manuelt. Alligevel kan den ikke komme af. Kan ikke komme til med en vandpumpetang heller.

    Kan du/I hjælpe mig? Jeg har læst at varme hjælper men hvis en 10’er fast nøgle bare sutter rund om den!? Læst om møtrikknuseren, men er nervøs for min bolt.

    Håber på lidt prof hjælp drenge smiley


    profilbillede
  • #6   5. dec 2021 Er det møtrikken som bare drejer rundt på pinbolten? Hvis ja, så tag en flad skruetrækker og lig den under møtrikken(brug evt vold). Så vipper du med skruetrækkeren, så du skubber møtrikken af. Så kan du skrue den af derfra. Ellers er vinkelsliberen altid en løsning

  • #7   6. dec 2021 Er lidt målløs over hvor bastant den forrørs begrænsning er. Har ikke set dem så kraftigt udført før.


    Pas mht møtrikken. Evt hvis der er blottet gevind over møtrikken, så på med en møtrik mere og spænd kontra mod den eksisterende møtrik.
    Det giver måske noget.
    Evt 1karb ud af studs, 2 ledninger, 3 ophængsbolt ud og 4 støddæmper løs, så kan blokken tages op på et bord og rodes med.
    Det er rimelig simpelt på en 2t scooter at tage motoren af. Især når man har gjort det før på den pågældende maskine så man kan gøre det i blinde på 5 minutter


  • Dan H
    Dan H Tilmeldt:
    nov 2021

    Emner: 1 Svar: 25
    #8   6. dec 2021 Hey Wheelie,

    Tak for feedback’et smiley

    Det er de der høje lukkede møtrikker, så desværre går den ikke med kontra.

    Tænkte selv på om der var noget jeg ku’ afmontere for at give plads. Mente støttebenet hjalp men stellet sidder stadig i vejen.
    Tak for opskriften på at afmontere sådan een. Tilbage i tiden skilte jeg min Yamaha i stumper og renoverede den. Så ved hvor kryptisk det kan være hvis man ikke kender rækkefølgen. Så tak for det smiley

    Tænkt på om jeg skal tage en dorn og lave et hak i den og så prøve at slå den ud. Har WD40’et den siden o aftes med jævne mellemrum. At opvarme med ild jvf. forslag herinde er lidt svært pga de plast dele der sidder på og omkring cylinder/topstykke. Der går ild i. Måske skal man prøve med stearinlys som også det er forslået herinde, mindre flamme, nemmere at styre. Alligevel er problemet lidt at man ikke kan komme til.
    Jeg tror ikke engang sådan en møtrikknuser kan komme på. Og som jeg skrev så tror jeg ikke den sidder særligt meget fast, kan bare ikke få fat i den.

    Jeg vil gerne have lov at sige tak til jer herinde for alle forslagene. Havde ikke regnet med så gode svar og så hurtigt. Så tak for de I 3 smiley


  • #9   6. dec 2021 Hvis den har en alm bagstøddæmper, som mange andre scooter har, så stil din scooter på central støttebenet og fjern bolten til støddæmperen, så du kan hæve motoren, så cylinderen bagefter peger mere nedad.
    Det har virket for mig mange gange.


  • #10   6. dec 2021 tricks smiley

  • Dan H
    Dan H Tilmeldt:
    nov 2021

    Emner: 1 Svar: 25
    #11   8. dec 2021 Hej Thomas & Wheelie smiley


    Tricks… Præcis, eller med en mere passende beskrivelse “kvalificeret knowhow” smiley

    Jeg har sådan en center mono affjedring. Indsat billede nedenfor. Ret interesseret i det med at kunne tilte motoren hvis nu jeg ikke får den fri her om lidt når jeg kaster mig over min gode ven udstødnings-møtrikken.

    Jeg har forsøgt at tage et par billeder af cylinder/udstødning/møtrik. De er ikke gode for der er som sagt ikke meget plads. Indsat nedenfor.

    Status er det samme nu som sidst jeg skrev. Har sprøjtet med WD40 jævnligt.
    Er der nogen af jeg der ville slå den fri? Med skruetrækker/dorn og hammer?
    Det ender nok med at jeg må følge jeres råd og løsne motoren. Den jeg har er jubilæumsmodellen af G-Max 50ccm / 30km/t.

    Ville have spulet den lidt inden jeg tog billeder men vil ikke have vand i cylinderen…


    profilbillede
  • Dan H
    Dan H Tilmeldt:
    nov 2021

    Emner: 1 Svar: 25
    #12   8. dec 2021

    profilbillede
  • Dan H
    Dan H Tilmeldt:
    nov 2021

    Emner: 1 Svar: 25
    #13   8. dec 2021

    profilbillede
  • #14   8. dec 2021 Det er noget møj at komme til den der bolt. Skulle nemlig selv fjærne en. Du må forsøge at svejse en møtrik fast til pinbolten og forsøg at dreje den ud. Det er storset det eneste du kan gøre hvis en tang ikke kan få den ud

  • Dan H
    Dan H Tilmeldt:
    nov 2021

    Emner: 1 Svar: 25
    #15   8. dec 2021 Hej Vlad smiley

    Ja det er noget rigtigt skidt. Det er en møtrik på en bolt. Bolten sidder originalt i cylinderen. Sikkert en pinbolt som kan skrues ud også hvis den bliver beskadiget. Ved bare ikke om den er limet fra fabrikken. Håber på ikke at skade bolten. Derfor jeg ikke har prøvet med en møtrik-knuser endnu.

    Og hvis ikke man lige ved hvilke dele der skal tages for at tilte motoren kan det godt blive lidt af en opgave. Undrer mig lidt at man har designet det sådan her. At gøre det så omstændigt at afmontere en del som muligvis er den der skiftes mest på en knallert. Vi ved jo alle sammen hvor meget skidt der kommer op der ved topstykke og cylinder. Møtrikkerne tæres hurtigt af sne, vand, salt osv. hvis man bruger sin scooter om vinteren. Det eneste man egentlig kan komme til med er en fastnøgle. Og selv om man bruger stjernen er der ikke meget greb på en slidt møtrik som sådan een her.
    Samtidigt synes møtrikken at være mindre end en 10’er top. Passer heller ikke til en 9’er top.
    Hvis det ikke lykkes at få den af nu må vi se om der er en der kender en G-Max som min og ved præcist hvad der skal af for at tilte motoren, for får vi først tiltet den så bliver der bare hammeret en top 9 på, sat en ordentlig vandpumpetang på eller sådan som du foreslår, svejset noget på så man kan få lidt moment på.
    Ved ikke om jeg har forklaret det ordentligt men det er ikke møtrikken der kører rundt. Det er kanterne på møtrikken der blev runde straks jeg forsøgte at tage den med en fastnøgle. Jeg tror ikke den sidder særligt fast, jeg spænder dem aldrig hårdt. Og den anden møtrik gik også nemt af. Kan bare ikke få fat i den. Kanterne runde, ingen plads til større værktøj som en tang eller topnøgle.

    Jeg fik jo en fin opskrift af Wheelie på at løsne/tilte motoren. Er bare usikker på om det er samme fremgangsmåde på min G-Max.

    Tak Vlad smiley


  • #16   8. dec 2021 Man kan ik helt gør den der trik på en gmax. Der er bedst at få hele pinbolten ud og akifte den med en ny, der den ser godt bok rusten ud. Du tager en møtrik som passer over den gamle og du svejser så den fast til pinbolten.

  • Dan H
    Dan H Tilmeldt:
    nov 2021

    Emner: 1 Svar: 25
    #17   8. dec 2021 Hej igen,

    Ja, jeg har lige læst noget om de G-Mac’er her. Der er en artikel her omkring det at tage den af. https://www.billig-scooter.dk/thread-12119.html
    Men det er jo egentlig heller ikke det Wheelie foreslår. Han foreslår at tilte den og det finder jeg interessant. Så kan man komme til.
    Om jeg kan komme til med svejseren derinde når ikke en tang eller en topnøgle kan ved jeg ikke helt. Det må jeg teste af.
    Hvor er det bare ærgerligt at man skal forsinkes så meget pga er i mine øjne lidt uheldigt design.


  • Dan H
    Dan H Tilmeldt:
    nov 2021

    Emner: 1 Svar: 25
    #18   8. dec 2021 Hej igen,


    Fandt vejledning til helt af afmontere motor hvis det er det man vil. Indsætter den nedenfor. Side 58.
    http://www.crservice.dk/PGO%20mc/Service%20manual/G-MAX%20SERVICE%20MANUAL%20ALL%20IN%20ONE%2020091106_1.pdf


  • #19   8. dec 2021 Der kan nok godt komme en topnøgle. Bare du har en forlængere på

  • #20   8. dec 2021 smiley
    Der er ingen afdækning under den? smiley smiley

    Det er første gang jeg har set en gmax underside.
    Hold da op det er jo ... uforståeligt.
    Så sku det være for at blotte deres velskabte koncept affjedring, på en konceptducati.
    men det der ligner bare uafsluttet arbejde for mig. Planlagt forældelse

    Har længe beklaget mig over hotten ikke har afdækning på undersiden.
    Vand grus sand og salt står direkte op fra forhjulet på motoren, og fra baghjulet op på stel, tank og ind over motor bagfra.
    Intet under de får så mange fejl og så meget ir.

    Men gmaxen havde jeg en ide om var bedre designet.

    Da jeg skrev min opskrift på afmontering af motor havde jeg glemt der var tale om en g max smiley
    Den er lidt unik.
    Afmærkning af ledninger er en rigtig god ide. Evt fotos af hvordan de er ført, så man ved det også.

    Hmm hvad med at sætte en gaffelnøgle om møtrikken og kile et søgeblad ind mellem møtrikken og gaflen.
    Måske kan den så drejes uden at afmontere motor?


    profilbillede
  • #21   8. dec 2021 Ok det er væsentlig mere arbejde at fjerne motor end på normale scootere.

    Jeg er desv. Ikke så erfaren i sådan værksteds trylleri.
    Ville evt prøve at kile noget fat mellem nøgle og møtrik. Og så dreje lidt af gangen smiley

    Evt afmonter cylinderen. Hvis det er muligt uden at hive hele motor og svingarm af.

    Ellers evt kemisk metal. Og sætte nøglen fast på møtrikken smiley
    Også en potentiel løsning haha som alternativ til at svejse noget fast.
    Men du ka nok ik dreje den ret meget før den så sidder i vejen den nøgle


  • Dan H
    Dan H Tilmeldt:
    nov 2021

    Emner: 1 Svar: 25
    #22   8. dec 2021 Hej Wheelie og Vlad,


    Vlad,
    Der er desværre ikke plads til en top. Der sidder et stel lige under skruen. Den skrue jeg har fået af sad knækket på udstødnings afgangsrøret i vejen. Der knækkede jeg den rustne udstødning og så kunne jeg komme til. Men den sidste møtrik her, der sidder stellet/støtteben sokkel. At afmontere støtteben hjælper ikke. Der sidder stadig et stykke metal/stel præcis under bolt/møtrik.


    Whellie,

    “.. Hmm hvad med at sætte en gaffelnøgle om møtrikken og kile et søgeblad ind mellem møtrikken og gaflen.
    Måske kan den så drejes uden at afmontere moto….”

    Det er ski en god ide! Jeg tror nemlig at den møtrik ikke sidder særligt stramt. Da jeg monterede den sidst, for 4-5 år siden, spændte jeg som den skulle spændes. Fast, ikke kværnes. Den anden gik fint løs uden problemer. Også smurt med varmebestandig kommerfedt.

    Så bare man kunne få lidt fat. Nu har jeg ikke søgeblade lige ved hånden, men mener at have nogle af dem man bruger til at fastslå type og størrelse af gevind. Ellers finder jeg en spids kniv eller noget. Godt forslag!!!

    Svejsning er lidt mere bøvlet fordi der er så lidt plads. Mener ikke engang at svejse studsen kan komme derind. Der er virkelig ingen plads.

    Lad os se hvordan det går. Nød til at skal have den monteret i dag. Har kun 2 juleøl tilbage smiley


  • Dan H
    Dan H Tilmeldt:
    nov 2021

    Emner: 1 Svar: 25
    #23   8. dec 2021 Hej igen,


    Vlad,

    Her ses det fra den anden side. Læg mærke til stellet direkte under sidste møtrik/bolt. Se billedet.


    Wheelie,

    Nu prøver jeg knivspids metoden (søgeblade) som foreslået. Hvis ikke jeg kan det, så kom jeg på noget. Hvad med at jeg på en måde får pakningen vristet af/ud!? Og så simpelthen skubber udstødningen (resten af den) af? Der er jo udfræsede spor/det er ikke lukkede huller ser jeg. Som på pakningen jeg viser nedenfor!? Så må møtrikken blive så løs at den kan tages med chopsticks LOL


    profilbillede
  • Dan H
    Dan H Tilmeldt:
    nov 2021

    Emner: 1 Svar: 25
    #24   8. dec 2021

    profilbillede
  • #25   8. dec 2021 Der kan du komme ind med en fastnøgle.

  • Dan H
    Dan H Tilmeldt:
    nov 2021

    Emner: 1 Svar: 25
    #26   8. dec 2021 Hej Tommy,

    Takker… Men, fastnøglen kører rundt, top 10. Møtrikken var rusten og ødelagt, næsten rund. Wheelie foreslog 10’er fastnøglen og så et søgeblad imellem møtrik og nøgle. Havde ikke søgeblade og kunne ikke komme til med spids tynd kniv, skruetrækker etc. Det smarte ved Wheelies forslag var jo netop at søgeblade kan bukkes.

    Fik så den ide at slå resten af udstødningen af fordi det ikke er lukkede huller til boltene. Så jeg fjernede lidt pakning og slog så på resten af den gamle udstødning og så gik den stille og roligt af. Billeder nedenfor. Nu sidder møtrikken så tilbage og der er lidt mere plads. Måske kan den tages med en tang nu.



    profilbillede
  • Dan H
    Dan H Tilmeldt:
    nov 2021

    Emner: 1 Svar: 25
    #27   8. dec 2021

    profilbillede
  • Dan H
    Dan H Tilmeldt:
    nov 2021

    Emner: 1 Svar: 25
    #28   8. dec 2021

    profilbillede
  • Dan H
    Dan H Tilmeldt:
    nov 2021

    Emner: 1 Svar: 25
    #29   8. dec 2021 Sådan venner!!!

    Som I kan se ovenfor kom den gamle udstødning af, eller resten af studsen. Der var nu plads til en ordentlig vandpumpetang og så kom møtrikken af. Som den anden sad den ikke rigtigt fast. Opgave løst!

    Jeg har netop testet Wheelies forslag med møtrikken på en bolt i en skruestik. Satte en knivspids imellem stjerne enden af en 10’er fastnøgle og møtrikken. Jeg var i stand til at få møtrikken fri efter 2-3 minutters dirken og vridning. Havde jeg haft de søgeblade som kan bukkes havde den løsning sparet mig for 2 timers arbejde med at banke resten af udstødningen og pakning af.

    Tak for hjælpen alle sammen! Nu er afrensningstid, har sprøjtet godt med WD40 og så skal jeg bare have renset udstødnings-flangen. Hvad gør I? Lidt fint sandpapir? Spartel?
    Hurra, det er tid til at montere den fine nye udstødning. Godt jeg købte nye pakninger og møtrikker/bolte til udstødningen. Boltene ser fine ud, møtrikkerne ikke så meget smiley



    profilbillede
  • Dan H
    Dan H Tilmeldt:
    nov 2021

    Emner: 1 Svar: 25
    #30   8. dec 2021

    profilbillede
  • Dan H
    Dan H Tilmeldt:
    nov 2021

    Emner: 1 Svar: 25
    #31   9. dec 2021 Hej venner,


    Jeg har været ude og teste den. Den kører noget bedre end med den originale kat udstødning hvor der var svejset en skive i blindrøret. Den løb før 70-72 ned ad bakke og med vinden i ryggen. Nu med den nye udstødning tage den 75 og 9000 omdrejninger fint. Men, når jeg møder en bakke falder den af til 45-50 km/t. Jeg mener det er 5.5 ruller der sidder i. Ringen er fjernet og så begrænsningen i forrøret som i ved. Den er dyser til 56? 50 et eller andet. Det fortalte man mig bar det den var født med fra fabrikken.
    Skal jeg sætte lettere ruller i? Hvis jeg gør det løser det sikkert problemet med optrækket, men hvad på toppen?

    Jeg hader ideen om en motor med begrænsninger lavet som de er på de til Danmark importerede PGO’ere. Det første jeg gjorde var at fjerne ringen. En motor pint på den måde ødelægger sig selv. Fint vi skal køre 30, men så må vi have lidt rabat når vi køber en dansk udgave og selvdestruerende maskine som en PGO H-Max 50ccm 30km/t!!!


  • Dan H
    Dan H Tilmeldt:
    nov 2021

    Emner: 1 Svar: 25
    #32   9. dec 2021

    profilbillede
  • Dan H
    Dan H Tilmeldt:
    nov 2021

    Emner: 1 Svar: 25
    #33   9. dec 2021

    profilbillede
  • #34   9. dec 2021 Hoveddyen i karburatoren skal absolut være større.

    Start med at sætte en 95-98 i og så sku den gerne sprutte/4takte som bare pokker ved gasgivning.
    Og så gå ned i dyse til den ikke 4takter og tændrøret er nøddebrunt/chokomælk farvet.

    Hvis man kører med for lille dyse så overopheder cylinder og varmesætter sig = den er kaput og skal skiftes.

    Ellers en pæn udstødning til den. Bemærk de ruster meget hurtigt hvis ikke de efterbehandles, eller kun køres med i godt vejr smiley
    Den er nemmere at lakere inden man skal slibe den ned for at komme ind til metal hehe


  • Dan H
    Dan H Tilmeldt:
    nov 2021

    Emner: 1 Svar: 25
    #35   9. dec 2021 Hej Wheelie,

    OK… Jamen så må jeg male den. Den ser ellers sej ud smiley
    Dysen!?!? 95-98? WTF!! Jeg kan se det løser problemet, men hvad på toppen? Slækkede af da jeg testede den fordi vi nærmede os 10k i omdrejninger i læ og lidt ned ad bakke.
    Ved 40-50 har den mange vibrationer og trækker ad lortens til smiley

    Prøver at finde en større dysse et sted of forsøger at lave det selv smiley

    Da jeg købte den fortalte man mig at 56 bar der den var født med. 55/56.
    Hvor kan jeg bestille sådan en dysse?


  • #36   9. dec 2021 #35
    Ud fra det du skriver med at den ryster og trækker dårligt, ved 40-50 kmt, tyder på at du har en dyb rille i enten vario eller remskiver.


  • #37   9. dec 2021 Jeg ved ikke om den er født med 56 i dyse. Piaggioerne er, men pgo plejer mig bekendt at være født med større dyse i originalt. Ved ikkke om det er 68 eller 72 eller hvad det er. Måske husker jeg forkert

    Forresten 95-98 er lidt i overkanten at starte med. Der tænkte jeg automatisk du havde sport cylinder på. Det plejer folk at have på smiley
    Men dyse 90 ville jeg nok starte i. Og så gå ned til den rigtige dyse er fundet. Gætter på det er en størrelse 80-85, men har ikke meget erfaring med pgo motor selv. Kun fra andre.
    Man kan få dysesæt, så er spørgsmålet hvad størrelse dyser den bruger. 5mm eller 6mm smiley

    Hvad angår maling af udstødningen. Den kan få varmefast klarlak. Det skal dog bages for at hærdes op hvis det skal holde. Har aldrig selv prøvet at male noget med succes. Holder mig til at få det gjort hos en pro (billigere end man sku tro) eller købe rustfri/nickelkrom udstødninger.
    Men nogen kan sagens male fint selv. Det er bare langt fra alle smiley


  • Dan H
    Dan H Tilmeldt:
    nov 2021

    Emner: 1 Svar: 25
    #38   10. dec 2021 Hej Tommy & Wheelie smiley


    Tommy,
    OK….Så må skjoldet af og så må jeg se om det er noget jeg kan lave. Ellers må der fagmand på.
    Må jeg tage et billede af det og vise? Ved ikke helt selv hvordan sådan en skade ser ud nemlig smiley

    Wheelie,
    Så prøver jeg at finde en håndfuld dyser og prøver mig frem. God ide. Der i 80’erne rodede jeg både med karburatorer, koblinger osv. Så mon ikke jeg kan fonde karburatoren på den her også smiley

    Maling…. Jeg malede udstødningen med varmelast mat sort maling. Det man bruger til at male pejse med. Tænkte at sådan en udstødning måtte falde ind under samme kategori smiley
    Præcis! Forsøgte engang selv at male et stel. Putter alt for mejet på og så løber det. Og så når man kommer til lak laget går det helt galt… Fagmand på! Men, en udstødning som ikke skal stå i højglans men bare være mat, der kan jeg finde ud af. 5-7 tynde lag som ikke dækker første gang. Det blev fint nok smiley

    Venner. Jeg er chokeret i grundvold her!!! Har netop læst følgende:

    “….jeg har selv taget begrændsningen i luft filteret på min egen g-max, og den får for lidt minzin med en 60 dyse. så prøv med en 66 dyse eller større..”

    Begrænsningen i luftfilteret? Jeg håber bare ikke det er sandt! Jeg kan godt huske ham der solgte mig scooteren i forretningen sige at der var mange begrænsninger. Men i luftfilteret? Det gør man bare ikke.

    Forslag til lovændring!
    Lad knallerter være som de er fra fabrikken. Giv folk en bøde hvis de kører for stærkt i stedet for. Er det ikke også et forkert signal at sende til ungdommen når man ødelægger motorer på den måde? Lad motorerne være originale. 2 år senere når knallertfolket kommer op i biler og motorcykler hvor der ingen begrænsninger er, er man jo trænet i at holde sømmet i bund smiley


  • #39   10. dec 2021 Reglerne er hjernedøde.
    Danmark er det eneste land i verden hvor du må køre BIL med 8 passagerer, 130km/t før FØR du må køre 45 på verdens mindste køretøj uden en eneste passager.
    Reglerne er helt blæst herhjemme


Kommentér på:
PGO G-Max 50cc - Technigas Next-R udstødning - At fjerne begrænsningen er bare så nemt! %#$€£#!£

Annonce