{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
972 visninger | Oprettet:

Stalker vil ikke starte {{forumTopicSubject}}

Hej folkens, så er jeg tilbage endnu en gang.

Var forbi min bror i dag, og da jeg skulle starte lortet, virkede elstarteren helt fint.

Da jeg så skulle hjem fra ham igen, havde der lige været en skylle over os, så der var rimlig vådt og fugtigt. Jeg går så ned og prøver at starte, men det er som om elstarten ikke rigtigt trækker ordenligt, lidt som om den er tør for strøm. Jeg prøvede så at stå og sparke lidt i kickstarteren i en 10 minutters tid uden held.

Kan det blot være fugt i tændrøret?

Jeg er så tæt på at smide lortet i en grøft og brænde den af.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stalker vil ikke starte
  • #2   10. feb 2020 Kan ikke rigtigt tjekke, da han endte med at køre mig hjem.

    Kan man tage tøre det af med noget stof?


  • #3   10. feb 2020 Kan det også være derfor elstarteren langsomt døde for strøm?

    Er det forresten normalt at en scooter drypper en lille smule. Lagde mærke til regnbuevand under den, efter jeg prøvede kickstarter i 10 minutter


  • #4   10. feb 2020 Jacob j det hjælper ikke at brænde den af .

  • #5   10. feb 2020 #4 nej, det ved jeg godt. Jeg har lavet 4 posts her inde de sidste 2 uger, da det bliver ved med at være problemer. Kender du ikke det at du bare har lyst til at brænde lortet af, og posse på det?

  • #6   10. feb 2020 jo

  • #7   10. feb 2020 Våd stelledning og våd tændrørsledning.

  • #8   10. feb 2020 Vil gå ud fra at tændrørsledningen sidder i hætten, men hvor sidder stelledningen?


  • #10   10. feb 2020 Ikke lige nu, men hvis ikke der regner i morgen, skal jeg alligevel der ud og hente den, så skal jeg nok tage billeder.

    Har du evt. et eksempel på hvordan den skal og ikke skal se ud?


  • #11   11. feb 2020 Nu har jeg rodet med den mere.

    Hætten til tandrøret var helt tør, og har testet af den gnister.

    Jeg har installeret topstykkepakning, da der intet var.
    '
    Da jeg skruede luftfilteret af, flød det ud med benzin, og min tank var helt tom. Jeg tankede den fyldt i forgårs.
    Jeg købte også nyt batteri, da det andet døde helt. Det nye døde så også efter et minut med elstarteren.

    Efter at have forsøgt med elstarteren, kan jeg ikke træde i kickstarteren. Selv hvis jeg stiller mig på den, med alt min vægt, rykker den sig ikke.

    Hvis jeg skruer tændrøret af, kan jeg godt træde i kickstarteren, men den spytter store mængder benzin ud af tæmndrørshullet.

    Jeg har renset karburator, da det var muligt at flyderen havde sat sig fast, hvilket ville forklare hvorfor luftfilteret og cyllenderen var fyldt med benzin.

    Jeg er helt flad for idéer. Efter at have prøvet alt jeghar nævn, vil den stadig ikke starte.

    Igen, så kørte den helt fint, lige indtil den ikke længere gjorde.

    Håber i har nogle bud. Jeg tager tilbage til THansen i morgen og smider det nye batteri i nakken af dem, da det da burde virke i mere end 15 sekunder.


  • #12   11. feb 2020 Har du rent faktisk målt på batteriet at det er fladt. Hvis der er så stor kompression på at du kan stå på kickstarteren er der jo ikke noget at sige til at elstarteren heller ikke kunne trække skidtet rundt...


  • #14   11. feb 2020 Elstarteren virkede fint i starten, men som cyllender langsomt blev fyldt men benzin, virkede den selvfølgelig ikke længere. Efter at have tømt cyllender så godt jeg kan, kan jeg godt træde i kick igen, men elstarteren tager lige en enkelt omdrejning og så går den ellers død igen. Jeg kan se at den næsten er død, da lyset i instrumentbrættet samt blinklys og bremselys næsten ikke længere lyser

  • #15   11. feb 2020 #13.

    Man kan ikke manuelt lukke for den.

    Der går 2 haner fra den, og så vidt jeg ved, er den øverste hane benzin, og den nederste vaccum.

    Når jeg tager slange fra den øverste, kommer der benzin ud, men der kommer intet ud af den nederste.


  • #16   11. feb 2020 Du har bare tømt batteriet for strøm. At drive motoren rundt kompressionsløst er intet problem, men som det bliver sværere og sværere for starteren sluger den mere og mere strøm. Og nu er der ikke sindsygt ubegrænsede mængder strøm på sådan et lille batteri og en starter suger godt når den bliver belastet


  • #17   11. feb 2020 Det virker bare fjollet at det nye batteri virkede i 15 sekunder, hvor mit gamle har kunne have elstarter på i flere minutter, uden at vise tegn på at miste strøm

  • #19   11. feb 2020 Er det vigtigt at jeg får en ny benzinhane med vakum, eller kan jeg bare købe en manuel?

    Jeg har dog prøvet at kickstarte den, med benzinslangen taget fra karburator, men benz i bundkaret, uden at den viser tegn på at ville starte.


  • #21   11. feb 2020 skal udstødningen helt af, eller er det nok at bare skrue den fra motoren og så tippe den?

    Jeg har stilt maskine i tørvejr og fjernet tændrøret, så når jeg prøver igen i morgen, er en smule forhåbentligt fordampet.

    Der sad et slags filter på slangen på vakumhanen, som jeg så har skiftet ud med et alm benzinfilter. Efter jeg gjorde det, kom der mindre ud af benzinslangen, så vil vel næsten tro at det benzinfilter skal over på benzinslangen, og der så skal en direkte slange fra hanen over i karburatoren?


  • #22   11. feb 2020 Er det fint nok at købe en ny benzinhane i THansen, ellers skal jeg kigge på speedline?

    Hvordan fjerner man, og installerer en ny af sådan en? Sidder der en skrue man skal løsne, eller river man bare lortet ud?


  • #24   12. feb 2020 mener det er det spændebånd man løsner så man kan få den bensinhane af . husk vold kommer man ikke langt med.

  • #26   12. feb 2020 Øhm, man skal ikke kunne puste i membranen, vel? Det går frit luft igennem den begge veje...

  • #27   12. feb 2020

    profilbillede
  • #28   12. feb 2020

    profilbillede
  • #30   12. feb 2020 Luften går lige igennem begge veje. Det forklarer vel hvorfor den oversvømmer og ikke vil starte. Den fløjter meget meget lidt, når jeg puster på den spidse ende

  • #31   12. feb 2020 Når jeg suger, lyder den som den mest fesne mundharmonika, men der kommer stadig luft igennem

  • #33   12. feb 2020 Den kan jeg sagtens. Så må jeg jeg bestille online, da der ikke er lager nær mig

  • #34   12. feb 2020 Den oversvømmede med det samme, efter at have stået uden tændrør i, natten over. Det tog 3 spark og så var den stoppet. Fik i det mindste skifte hanen, så nu kommer der ikke benzin når den er slukket

  • #36   12. feb 2020 Nemlig, men 100kr her og 200kr der løber også på

  • #37   12. feb 2020 Hvis ikke ny membran og tændrør fikser det, så ved jeg sgu ikke hvad jeg skal gøre

  • #39   12. feb 2020 Karburatoren vender på "på hovedet" i det at svømmeren naturligt vil falde op til dysen. Når jeg har den åbent, sætter den sig nogle gange lidt fast. Den vil selvfølgelig automatisk blive vandret, når bundksret bliver fyldt med benzin, men det bekymrer mig stadig. Skal man bruge karburator rens, eller er en klud og benzin nok?

    Hvis jeg lader være med at koble benzin til karburator, og så giver den noget startspray, burde den så ikke kunne starte, hvis ikke bare et par sekunder? Som det er nu, er den bare dødere end død, og cyælender bliver lynhurtigt druknet når jeg prøver at starte den


  • #41   12. feb 2020 Når du siger trykke den væk, mener du så ventilen går ned i hullet, og svømmeren går ned imod karburatoren, eller omvendt. Vil da tro at hvis ventilen er helt nede i hullet, vil intet luft komme igennem

  • #43   12. feb 2020 Gotcha.

    Et separat spørgsmål: har købt nogle benzinslange, men de er skude svære at få på. Nogle tips til at udvide dem? De er 5mm.


  • #45   12. feb 2020 Tak for det, har hørt man også kan putte den i noget benz natten over. Jeg prøvet mig frem i morgen, når jeg har fået den nye membran.

    Ind til videre mange tak for hjælpen. Jeg ville på helt bar bund, hvis ikke det var for dog og SG


  • #46   13. feb 2020 Vil du anbefale en 8 eller 9er tændrør?

  • #47   13. feb 2020 Prøver at tage en video, så du kan høre hvordan den lyder med elstart og kick. Tænker det måske kan hjælpe

  • #48   13. feb 2020 Ved du hvad, efter ny membran og 9er tændrør, startede den sgu. Efter jeg slukkede den, ville den så ikke starte igen. Lod den stå en lille time og prøvede igen, og nu virker den igen. Tror det er strømmen der driller, så har anskaffet mig en lader.

    Lagde mærke til at begge dæk pludselig er blevet flade. De har stået under tag den sidste uge, og havde luft i går. Nogle bud til hvad det kan være?


  • #49   13. feb 2020 tabt luft utæt

  • #50   13. feb 2020 Pump dem og læg en lille spytklat på fingeren og sæt den på ventilen og se om den bobler.
    Hvis den ikke bobler, så tag forhjulet af og stik dækket ned i en stor opvaskebalje med vand og se om den bobler.


  • #51   13. feb 2020 Gotcha. Takker.

    Tror bare det er en sur nabo der ikke kan lide lugten af benzin.
    det er begge hjul, og i går var der fuldt tryk på dem


  • #52   13. feb 2020 Sæt videoovervågning op.

  • #53   13. feb 2020 Det er hos min bror. Efter en tur på tanken, kan jeg konstatere at det er en kniv eller syl som var været i siden på hvert dæk. Fuck det, i det mindste kan den starte. Thansen lappekit virker vel fint?

  • #55   13. feb 2020 Lækkert. Desværre er der ingen værksteder tæt på, så det må blive en træktur ned til thansen i morgen.

  • #56   14. feb 2020 jacob j eller en som ikke bryder sig om dig .

  • #57   14. feb 2020 Nu har den fået nye dæk på, det blev en dejlig regning på 1300.

    Nu hvor jeg har kørt den hjem fra værkstedet, synes jeg at den ryster helt vildt i fordækket. Når et værksted sætter nyt dæk på, kan man da kun gå ud fra at de også afbalancerer det. Det er helt at få ondt i hænderne af-


  • #59   14. feb 2020 Når den nu ikke rystede før, må del vel bare være fordi de har fyldt for meget luft i dem. Jeg prøver det. Tak!

    Du ved vel ikke hvad standard er på en Stalker?


  • #61   14. feb 2020 Tag lige et billede af dækket, så vi kan se mønsteret.

    Og se efter om dækket er kommet helt ud til kanten, hele vejen rundt.
    Ved hvilken det ryster den?

    Jeg har aldrig selv oplevet et scooterdæk ryste, bort set fra når jeg kom over 80 kmt og dækket var slidt.


  • #62   14. feb 2020 Kørte aldrig mere end 60. Den ryster op og ned, noget tyder på at de har fået spillet affjedringen af, den den slet ikke giver sig. Oven i det, gik lortet ned igen, og døde hver gang jeg gav mere end 10% gas. Jeg kan så se at de har fjernet uddstødningspakningen, og udstødningen hænger nærmest og dingler.

    Jeg gider ikke kigge mere på scooter i dag, men hvis i skulle have bud, kom endelig med dem.

    Kunne kun få den til at køre efter jeg skruede luftskruen ind et godt stykke, og derefter gav den selv fuld gas, men man drejede 10% i håndtaget


  • #63   14. feb 2020 #62
    Så du det lettere sarkastiske indlæg fra #57?

    eller en som ikke bryder sig om dig .

    Det kunne du nok lige så godt have gjort, for du har da fået en gang lort tilbage.
    Du returnerer den til dem og får dem til at lave de ting, som de har ødelagt, uden beregning.


  • #66   14. feb 2020 Siden jeg ikke kender nogen i min brors område, og den var låst inde i et skur, som kun dem i min brors lejlighedskompleks har nøgle til, tror jeg ikke det er nogen som er efter mig, men har noget imod scootere.

    Jeg ringer til dem Mandag, og ber om en forklaring, samt at de ordner det.

    Jeg har nu fyldt dem til spec, og samme problem.
    Hvis vi ser bort fra at den ryster helt vildt, kan jeg ikke helt se hvordan en løs udstødning kan lave så meget møg i systemet. Den kørte fint hjem til min bror, dog mistede den en lille smule fart, når man gik fra 75 til 100% gas. Efter jeg startede den, og ville køre hjem derfra, kørte den 200m, og begyndte så at gå ud, først gik den kun ud efter 50%. så 40, så 30% osv. Jeg tror at luftskruen er helt lukket nu, da det var det eneste der kunne få den til at køre.

    Vi smed den på en trailer for at køre den op til værkstedet, så er det muligt at fordi den er blevet lagt på siden, at bundfald har fundet sig ind i karburatoren, og lavet lort i den der? Som sagt, efter jeg skruede luftskruen helt i, skulle man knapt nok røre ved speederen, før den gav fuld gas, men gav man mere end det, skete der intet.

    Det er virkelig lokkende at sælge den, og finde en ny med garanti. Bare ærgeligt at jeg i de 3 måneder jeg har haft den, har jeg allerede brugt mindst 2500 i værksted og dele til den.


  • #67   15. feb 2020 De 2500 er brugt på folk der ikke ved nok om scootere.
    Hvis den taber fart over 75% gas, så skal du nok bare 4 eller 6 op i dyse.

    Find ud af hvilken dyse der sidder i den.


  • #68   15. feb 2020 Der sidder 56 dyse i

  • #69   15. feb 2020 Er den 100 % lovlig?
    Hvis den ikke er, så sæt en dyse 72 i den omgående og hvis den firtakter med den i, så skift til dyse 68.


  • #70   15. feb 2020 Hvordan fanden kan man som mekaniker brænde 2500 kr af, uden at tjekke dysen.
    Det er elendig service.


  • #71   15. feb 2020 Det er jo så 2 forskellige stedet. Det første var alt el dødt, samt et par andre småting. Det v 1000, så skulle der nye dæk og montering det blev 1300. og så de sidste par uger, 500-1000. Har aldrig haft den inde til til et rigtigt eftersyn som sådan.

    Jeg fik renset karburator her til morgen, alle ventiler dyser og hvad nu tog jeg ud, og så blev den ellers spulet. Jeg satte også "begrænseren" i igen, som går i ved luftfilteret.

    Da den kom i igen, sammen med det rene luftfilter, skulle den lige stå i 10 sek og fylde bundkaret op. Efter det, gik den skønt.
    Jeg tror at grunden til at speederen er så følsom, er at jeg jo fjernede begrænsningen i udstødningen, og da det allerede er en GG, åbner den nok det hele lidt op.

    Det sidste problem som den har, er at den ryster. Jeg prøvede at ligge vægt på foran, og affjedringen gav sig slet ikke. Det har de ødelagt på værkstedet, så hiver fat i dem mandag.

    Den anden dag gik det høje lys, og når jeg slår den til det, lyser instrumentbrættet heller ikke. Er det en sikring, eller kan det blot være løst kabel?


  • #72   15. feb 2020 Du skriver at udstødningen er skiftet så du SKAL skifte din dyse og det skal du gøre NU..!!

    Skift dysen til en 64 eller 70.
    Prøv først med en 70.


  • #73   15. feb 2020 Det er samme udstødning som før, bare med begrænsningen fjernet. Skal jeg virkelig næsten 15 størrelser op?

  • #74   15. feb 2020 JA..!

    Start gerne ud med dyse 72 og gå så 4 ned i størrelse, indtil at den kører godt.


  • #75   16. feb 2020 Will do. Den kørte nu fint. Er der noget jeg skal lytte efter?

  • #76   17. feb 2020 Om den lyder som om at den er kold/choker på hele tiden.

  • #77   18. feb 2020 Den lyder nu helt fint, men jeg tager forbi og køber et sæt i eftermiddag.

    Jeg smed maskinen af hos værkstedet i morges, så håber de kan ordne deres fejl.

    Jeg lagde mærke til, at når den stod på støttefoden, står forhjulet meget højt, når den hviler på baghjulet. Dette får mig til at mistænke at de har rodet med forgaflen, hvilke også kunne forklare hvorfor den ryster sådan, når man kører. Det føles som om dækket er ubalanceret, men hvad ved jeg.


  • #78   18. feb 2020 #77
    Det er nok nærmere støttefoden, som de har forbedret eller bagfjederen der er ændret.


Kommentér på:
Stalker vil ikke starte

Annonce