{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.343 visninger | Oprettet:

hjælp til pgo {{forumTopicSubject}}

Hej scootergalleri.
Jeg håber i kan hjælpe mig.
Jeg har købt en pgo big max der har kørt 8000 km.
I starten da jeg fik den tog den ikke ordenlig gas før den fik fuldgas og så trak den solidt når den havde passeret 10 km/t cirka.
Jeg rensede kaburator og satte nyt tændrør på men det hjalp ikke.
Har nu smidt en ny standard kaburator med choker i og har sat en dyse 76. ( før var det 72, og 74. Jeg har skiftet tændrør, benzinfilter, vacuumslange, benzinslange, lavet ny stelforbindelse.
Den starter helt perfekt, men vil ikke køre ordenligt før den har kørt i nogle minutter. Den ryger meget når den bliver tændt og giver jeg fuldgas eller gas i det hele taget tager den ikke ved, den drukner ikke men skratter rigtig meget og vil næsten ikke køre og ryger rigtig meget hvid røg. Efter det køre den helt perfekt, accelerere rigtig godt og kan stå i tomgang og ja køre som en drøm, det gjorde den ikke før så det er dejligt.
Jeg ved godt de skal varmes op, mine gamle scooter kørte os dårligt de første meter, men slet ikke på den her måde.
Det skal lige siges den bruger utrolig meget benzin ( har kigget der drypper ikke benzin nogle steder ).
den køre måske 10 km pr lite med moderat gas.
når den står i tomgang og er varm reagere den ikke rigtig på indstilling i kaburatoren.
har prøvet luftskruen helt ind og 1.5 omgang ud men der sker ikke så meget.
Det er en 45'er
med en proma revival udstødning.
Kan det være udstødningen der er tilstoppet eller burde der være tegn på det så?
Kan evt smide en video ind af det.
Er det korrekt at gas spjældet skal sidde med det markerede hul hen mod tomgangsskruen?
Håber jeg har formuleret mig godt nok, og håber i kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen
Joe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til pgo
  • #1   27. maj 2019 Prøv at tjekke om der skulle være vand i benzinen? Se efter vandperler i bunden af karburatoren, eller tap lidt benzin af i en klar flaske.
    De symptomer du nævner kunne nemlig godt tyde på det var det som er galt.

    Dit gasspjæld kan kun sidde på en måde, da der sidder en lille stift nede i karburatoren som den skal passe med.


  • #2   27. maj 2019 Hej, og tak for dit svar!
    Der kom som sagt helt ny kaburator på som jeg lige har hentet fra butikken.
    Har tanket helt friskt benzin så tænker der ikke kan være vand i ?
    Så må gasspjældet sidde rigtigt. Det undrer mig bare at den køre som en drøm efter 5 minutter, den sluger dog benzin...
    Den reagere næsten ikke når jeg drejer luftskruen?
    Skruer jeg tomgangsskruen helt ind sætter gassen sig.
    Når den er varm er den super følsom og reagere med det samme og trækker virkelg godt. Kan det godt være en beskidt udstødning, eller så ville det måske ikke forsvinde efter 5?


  • #3   27. maj 2019 Naa hvis udstødningen er stoppet så burde det give problemer hele tiden.

    Der kan sagtens ligge lidt vand i bunden at tanken, da vand er tungere end benzin, så med mindre den var knas tør da du fyldte benzin på, så tjek det, det koster gratis smiley


  • #4   27. maj 2019 okay det prøver jeg så. jeg tapper lidt benzin i en cola flaske og kan jeg så se det farver sig eller hvordan opdager jeg benzinen?

    HVIS det nu var det, hvorfor er det så kun i staren det er sådan, den køre virkelig solidt efter 5 minutter?
    Tak igen for dit svar!:)


  • #5   27. maj 2019 Kan jeg købe kaburatorsprit og hælde i tanken de næste par gange, burde det eliminere alle former for vand der er i systemet? og ja hvis det er det hvorfor er det kun de første 5 minutter det er sådan?
    Mvh


  • #6   27. maj 2019 Vand ligger sig i bunden af karburatoren og laver rav i den, men når scooteren bliver varm og der kommer benzin i stedet for vand gennem systemet så kører den bedre.
    Er der vand i systemet, så vil jeg anbefale at tømme tanken HELT og komme nyt benzin i, det gøres lettest ved at afmontere tanken og vende den på hovedet for at få alt ud af den, og så fremover kommer du karburatorsprit i benzinen når det er koldt og fugtigt i vejret (under 7 grader)


    profilbillede
  • #7   27. maj 2019 tak for svar.
    jeg køber noget sprit nu og putter i tanken, og så tømmer jeg den imorgen når jeg kommer hen til mit værktøj. Er den nem at få af og på igen?
    Så hvis jeg har forstået det rigtigt så hvis der er vand i tanken så selvom jeg har skiftet kaburator så vil vandet altid komme først og måske lave rag i den indtil scooteren er varm?
    Hvordan kan det være at der ikke bare kommer benzin lige så snart man tænder scooteren, hvorfor er det først efter 3 minutter at det ikke påvirker noget mere?


  • #8   27. maj 2019 Måske jeg kan gøre det idag allerede, håber virkelig det er det så bliver jeg sgu glad.
    Ikke for at spørge dumt men lad os antage at det forhåbentlig er det, hvordan kan det påvirke brændstof forbruget så meget?
    Mvh smiley


  • #9   27. maj 2019 Jeg gør det her om lidt, kan man ikke bare tage benzin slangen og sætte i en dunk og så suge i vacuum slangen til hele tanken er tom med samme resultat eller skal jeg have hele tanken af og vende på hoved? har ikke kunne finde nogle guides håber ikke jeg ødelægger noget og tak igen henrik!

  • #10   27. maj 2019 Du får ikke alt ud ved at suge i vaccum slangen, der vil stadig ligge en god sjat i bunden, som vil være vand, da vand er tungere end benzin.
    Men prøv nu først bare at tappe en halv liter af i en klar flaske og lad det stå lidt, så bør du kunne se om der er vand i.

    Vedrørende dit benzinforbrug, så skal du nok finde fejlen et andet sted.


  • #11   28. maj 2019 Hej igen. Har haft tanken helt af tømt hver eneste dråbe. Det hjalp desværre ikke. Den ryger stadig og stiger kun i omdrejninger vil ikke køre det første 2-3 minutter, efter det køre den virkelig godt..
    Med venlig hilsen
    joe


  • Jiko B
    Jiko B Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 6
    #12   24. jun 2020 Jeg ved jeg er meget "tidlig" på den, men har du nogensinde fundet ud af hvor fejlen var?

Kommentér på:
hjælp til pgo

Annonce