{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
229 visninger | Oprettet:

Pludseligt skyder min runner og stopper hele tiden? :O {{forumTopicSubject}}

Hej.

Pludseligt skyder min runner og stopper hele tiden?
Den kørte ellers lige så godt.

Jeg har skiftet tændrør, tømt bundkaret for benzin på karburatoren og tjekket luftfilter, men det har ikke hjulpet noget.

Den starter som regel gerne, men så snart man giver gas dør den og det gør den også efter lidt tid.

Nogle gange kan jeg køre lidt før den skyder, pifter og så taber omdrejninger som om den enten har mistet benzin eller tænding.

Nogen der har en ide om hvad det kan være der er galt?

Det skete lige pludseligt en dag jeg var ude at køre på den.

Det er MÅSKE sket efter jeg har kørt igennem en lille men dyb vandpyt hvor vandet slog op om scooteren, men jeg er ikke helt sikker, her ved mig selv holder den fast under halvtag og jeg har hurtigt kigget de ledninger igennem jeg har kunnet komme til og intet virker vådt eller lign.

Det er mega træls nu hvor min Speedfight er på værksted.
og min cykel ikke har været brugt så længe at den er rustet/iret fast i 5 gear

På forhånd mange tak for gode råd til noget jeg måske kan tjekke hurtigt uden at skulle skille denne scooter alt for meget fra hinanden, for det får jeg først hjælp til når jeg har nogle reservedele der dukker op hvor der kommer en og hjælper mig med at skille den runner af og har forstand på hiper2, men vil jo gerne have den at køre på indtil han kommer forbi efter sin NRG MC3 LC DD som jeg giver ham for at arbejde en del med den her runner for at tune den lidt.

Hvad kan være sket der har fået min runner til at skyde og fnise af mig når jeg nu bare så gerne vil køre på den?

På forhånd tak for hjælp..........
Mange tak endda hvis den kommer i gang igen

Kommentarer på:  Pludseligt skyder min runner og stopper hele tiden? :O
  • #1   5. dec Af med alle skjoldene omkring sædet og under det og find din CDI og tør alle ledninger og stik af.
    Og gør det samme med dit svinghjul/stator.

Kør din runner ind i en varm garage natten over, uden skjoldene på.
    Så kan den måske være blevet tør nok.

• #2   5. dec Mange mange tak for det gode råd!
    Men en scooter burde jo altså ikke få vand fordi man kører igennem en vandpyt, det kunne min kære speedfight aller finde på.

Lorte scooter hvis der ikke skal mere til!!!

Jeg sætter den ind i mit hus natten over!

• #3   5. dec Du mangler måske en bagskærm eller noget tilsvarende.
    Det kan også være en samling på nogle lednigner, som ikke er samlet godt nok med gummi, så der kan komme vand ind.

• #4   5. dec Min scooter har den motor bagskærm på hen over det forreste af dækket, men den lange bagskærm der sidder på selve scooteren er blevet fjernet, så jeg altid har frisk lækker mudder bag på min jakke når jeg har været ude i regnvejr.

Men jeg har bestilt en lang bagskærm til SP modellen, altså den hvor jeg skal fjerne den lille bagskærm og så monterer denne i stedet for.

Jeg har fundet CDI og mærket tøret alle ledninger til og fra, tjekket at den gummi tyller omkring ledninger der går ind i CDI nu også er tæt, men intet hjælper.

Så nu bliver den skubbet ind i mit køkken natten over.

Jeg takker dig igen for din hjælp, det fraholder mig fra at blive lettere sindsyg over den her nye åhhhhh så gode scooter, som jeg kun har købt fordi den skulle være åhhhhh så god.

• Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 16 Følgere: 29 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 5.513
    #5   5. dec Når den begynder på sit pjat, så tjek gnisten, er den klar og blå ? Hvis ja, så er det ikke et tændingsproblem.

Det er efterhånden en ældre scooter, så tjek lige studsen for revner også.

Jeg tror aldrig jeg har set den type bagskærm på en Runner SP, den plejer at være 2 delt.

• #6   5. dec Kan huske jeg oplevede det samme på min Jog R når jeg kørte igennem vandpytter. Der var kommet vand i tændrørshætten og tændrørskablet. Så det var byt til nyt.

• #7   5. dec Mange tak igen, ja nu har jeg så kørt den ind i mit lille hjem for at få varmen over natten, det skal siges at mit hjem nu stinker af benzin så det er lige før jeg sidder og svimler noget over det, puha puha.

Hvem der dog havde en opvarmet garage!!

Det sjove er jo at den fint kan startes ved lave omdrejninger fra tid til anden, har lige haft den startet igen kort da den skulle indenfor.

Men så snart man forsøger at give gas dør den bare, nogle gange med et lille skud/pift.

Det ville den jo ikke kunne hvis tænding var kortsluttet, så jeg håber det bare er fugt, men er lidt usikker på det.

Igen tak for jeres hjælp so far.

• Reject ™
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

#8   5. dec Den burde ikke stinke af benzin, den står ikke og drypper ?

• #9   5. dec Nej det gør den ikke, men tænker der er noget benzin damp i udstødningen som den jo har gået ud hele tiden, skudt og fnyset af mig.

Dertil skal det siges at jeg i går drænede bundkaret på scooteren og det rendte jo lidt ned af den.

Nu er det heller ikke så stort her ved mig, det er kun 38 kvadratmeter, to etager, så 76 kvadratmeter i alt.

Det kommer let til at lugte, jeg har sat en lille effektiv olie ovn med blæser til at varme stedet og scooteren op her til i morgen, håber det hjælper, men intet rigtigt godt sker før jeg far en fra Svendborg omkring og hjælpe mig med at monterer nogle dele og så får han min Piaggio NRG M3C LC DD for det til at lege med selv bagefter.

Så får jeg der lært lidt og alt ender sikkert godt

• #10   5. dec Husk at lufte ud.
    En olieovn æder ilten, så du bliver træt og svimmel og dine hjerneceller dør.

No shit.

• #11   6. dec Lige lidt for sent på den der Tommy.
    Tror det er et overstået kapitel med den hjerne!

Jeg satte den hen over et lille gulvtæppe her i nat og her til morgen da jeg vågnede var det gennemvædet i benzin og benzinen drypper nu fra min scooter med en dråbe pr 2 sekund cirka.

Det kommer fra en pumpe lign. tingest under den i venstre side og nu har jeg så sat den ud, jeg kunne lige så godt være brændt ihjel i nat.

Så nu står den udenfor og drypper de sidste 8 liter i tanken færdig.

Jeg har nul ide om hvordan man tager det plastik af sådan en runner her, har forsøgt lidt men uden hjælp.

Lorte scooter siger jeg bare so far, meget gladere for en speedfight 2 i forhold til alt det pis jeg har haft på under en uge efter anskaffelse og den her runner har stået indenfor i varme hele dens liv, er så god som ny, har ikke gået særligt mange km, så det kan jo ikke anfægtes.

Tror bare det er den skide Hiper 2 motor folk har stirret sig blind på.

Men nu ofrer jeg så en 2000 kr i dele og giver en Piaggio NRG MC3 LC DD for at få den fikset lidt op.

Hvis den så forråder mig kører jeg den ud på en mark, hælder den over med benzin og brænder den af, skal nok dele videoen her på SG.

Sådan noget lort.

• #12   6. dec Lige lidt for sent på den der Tommy.
    Tror det er et overstået kapitel med den hjerne!

Jeg satte den hen over et lille gulvtæppe her i nat og her til morgen da jeg vågnede var det gennemvædet i benzin og benzinen drypper nu fra min scooter med en dråbe pr 2 sekund cirka.

Det kommer fra en pumpe lign. tingest under den i venstre side og nu har jeg så sat den ud, jeg kunne lige så godt være brændt ihjel i nat.

Så nu står den udenfor og drypper de sidste 8 liter i tanken færdig.

Jeg har nul ide om hvordan man tager det plastik af sådan en runner her, har forsøgt lidt men uden hjælp.

Lorte scooter siger jeg bare so far, meget gladere for en speedfight 2 i forhold til alt det pis jeg har haft på under en uge efter anskaffelse og den her runner har stået indenfor i varme hele dens liv, er så god som ny, har ikke gået særligt mange km, så det kan jo ikke anfægtes.

Tror bare det er den skide Hiper 2 motor folk har stirret sig blind på.

Men nu ofrer jeg så en 2000 kr i dele og giver en Piaggio NRG MC3 LC DD for at få den fikset lidt op.

Hvis den så forråder mig kører jeg den ud på en mark, hælder den over med benzin og brænder den af, skal nok dele videoen her på SG.

Sådan noget lort.

• #13   6. dec Så er din benzinpumpe nok bare død.
    Plastikken er ikke så svær at få af.
    Da jeg skiftede cylinder på min Runner LC DD, der hældte jeg 1½ liter kølervæske i benzintanken, da jeg lige fik overset placeringen af kølerpåfyldningen.
    Så jeg fik tømt tanken ved at fjerne alt plastik og sætte en beholder under tanken og så fjerne benzinhanen, så det væltede ud i den beholder som jeg havde sat.

Det samme skal du bare gøre og så finde benzinpumpen og finde utætheden, som nok bare er en knækket/mør slange.

• Reject ™
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

#14   6. dec Den var så utæt kan jeg læse.

Skjolde på en Runner er yderst nemme at afmontere, sålænge skruerne ikke er rustet fast.

• #15   6. dec Jeg ved det ikke helt sikkert, men nu kommer den gode herre forbi her fredag og hjælper mig med den, så jeg krydser både fingre og tæer for at denne scooter ikke blive brændt.

Tror det både er en utæthed og noget tænding.
    Men på fredag kigger vi efter det og monterer Malossi TC Unit K15.

Så burde den rulle igen og også lidt hurtigere.

Der er nogen der siger en gammel model ikke kan være LC og en 30ér til det må jeg sige at den er den gamle model, fra 2004 og købt som en 30ér ved en forhandler af ham jeg købte den af i sin tid da han selv købte den.

Speedometer har LC temp indikator, så stel og motor er sikkert ikke skiftet rundt.

Heldigvis har jeg dejligt billede og Ide af ham jeg købte den af, som sagde han aller havde haft forsikret den selv hvilket vækker lidt mistanke, men lige godt er det den ondte lynme et godt køb så god stand den visuelt er og i Km gået.

• Reject ™
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

#16   6. dec Du er blevet fyldt med løgn.

Runner 30 er luftkølet, og har aldrig været solgt med den type spoiler heller.

Hvis det mod alt forventning er en 30'er, så er det en 45'er der er bygget over på et 30 stel.

Hvis det er en 30 Runner, så skulle stelnummer meget gerne starte med ZAPC36.

• Reject ™
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

#18   6. dec Mjah, den sidste Runner jeg købte var en 30'er, og den gav jeg 200 kr for.

Okay indrømmet, den står ikke helt så flot som din, men hvad kan man forvente til den pris.

• #20   6. dec LC DD findes kun som 45er.

Tjek op på stelnummeret, som står på undersiden af scooteren i højre side.
    Slå stelnummeret op på www.nummerplade.net

Dukker der en nummerplade op med 4 tal, så er det en 45er.

• Reject ™
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

#21   6. dec Jeg vælger lige at overse den besked, men tag lige og ret den, og slet hans adresse, det er ikke tilladt at hænge folk ud.

• #22   6. dec 200 kr?
    Okay.

Ja den er da lidt svær at slå lol

• #23   6. dec Hej rejected, det er netop derfor jeg hverken har nævnt hans brugernavn eller hans rigtige navn, men kun har givet adressen så andre ikke falder i fælden.

Så længe jeg ikke har hængt nogen specifik person ud, altså hverken navn eller brugernavn skulle det fint overholde reglerne.

Så kan folk jo altid tænke over det hvis det er den adresse de får af vide de kan hente en scooter på.

Jeg ønsker ikke det skal ske for andre.

• Reject ™
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

#24   6. dec Det er heller ikke tilladt at oplyse mandens adresse, eller andet der kan bruges til at identificere ham.

• #25   6. dec Vi tjekker det fredag, så vidt jeg husker skulle du også søge nu reg att hjem til den runner Reject. men ikke noget med emmenet og gøre. Men det er let og finde ud af om hans er en 45, eller 30ér der er bygget om, men nej en 30ér er ikke født sådan, men der er mange der er bygget om.

• #26   6. dec Okay, men nu kan jeg ikke rette det, kan jeg få dig til at slette det så.

Syntes det er lidt træls at man ikke kan kommunikerer ud at man er blevet svindlet af en så man kan forhindre andre i at blive det.

Har du måske en måde til hvordan jeg så kunne gøre det?
    Så andre sg brugere ikke bliver svindlet af ham i Marked, for i gjorde jo heller ikke noget ved det da jeg anmeldte ham direkte her til SG i sin tid, nul og niks gjorde i ved og manden har stadigvæk sin profil her.

• Reject ™
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

#27   6. dec Yep, det skulle jeg, men det kostede 100 kr, så ok, den kostede mig 300 alt i alt.

Og korrekt, der er rigtig mange ombyggede, det er også noget af det nemmeste at gøre, jeg har selv bygget et par stykker eller 4.

• #28   6. dec Har os bygge et par katanaér og SR50ér om, Men vi tjekker nummeret på fredag, så får du besked, men jeg har set hans kvirtering, så kan han altid få en ny reg att, vis det er en 45ér

• Reject ™
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

#29   6. dec Ja, det skulle da gerne være en mulighed.

Jeg håber det er en ombygget, og at i finder fejlen på den, fordi de kører nu altså godt.

• #30   6. dec Ja og stabile, vis de bliver taget hånd om.

• #31   6. dec Mange tak for du fjerner svindlerens adresse, nu man ikke må beskytte andre for at blive udsat for det samme.

Har du en ide til hvordan jeg kan fortælle andre at der er en der svindler uden at bryde jeres regler, nu i ikke engang selv gør noget ved det når man direkte anmelder ham til jer?

Det kunne hjælpe mange da hen sælger mange scootere, ham og hans søn på deres lille gård godt ude på landet.

Jeg håber så meget at denne Runner bare er en 30ér ellers får jeg sådan en hovedpine IGEN

Det er langt sjovere med sjov, spas og god hygge!

• #32   6. dec Hvordan man får en Runner til 300kr forstår jeg slet ikke.

Det er altså godt gået!

• #33   6. dec 300kr for en Runner?
    Tjek nu lige om den er stjålet og om stelnummeret overhoved passer med slutsedlen.

• #34   6. dec Ja, det ville da nok være et godt råd til REJECTtm, men han virker jo til at vide hvad han gør, så det må jo kunne lykkedes at købe en Runner så billigt.

Jeg personligt skal da have nul og niks med stjålne sager at gøre, det giver dårlig karma og man kan ikke tillade sig at blive det mindste sur når man så en dag selv har haft indbrud.

Jeg har set det ske flere gange i mit liv at folk der køber mange hælervare før eller siden får en rigtig dårlig en på opleveren.

Så hellere spare op lidt længere og undgå at støtte den slags og udbredelsen af det.

• Reject ™
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

#35   6. dec Tommy, Efter som jeg sidder med registreringsattesten, som SKAT har sendt, så skulle det være underligt at maskinen var stjålet, især fordi de kontakter sidste registrerede ejer inden de udsteder en ny attest.

Den er selvfølgelig også tjekket ved Politiet.

• #36   6. dec Det er altså godt gået.

Var det fra familie/vennekreds eller virkeligt fra en du aldrig havde snakket med før?

I sådanne handler kan jeg ikke lade være med at insisterer på at give mere end de forlanger, jeg havde givet ham minimum 1000 kroner for ellers ville jeg få dårlig samvittighed, altså medmindre det var fra familie eller vennekreds hvor den slags tilbud jo kan dukke op.

• Reject ™
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

#37   6. dec Det var fra en bruger her på SG, den skulle bare væk.

Jeg har købt en del billige maskiner igennem årene, alle med deres fejl og mangler, men når man selv kan skrue, så er det ikke et større problem.

Er især glad for indsprøjtningsmodellerne fra Aprilia.

• #38   6. dec Ja jeg har selv haft tre Aprilia Ditech, det tog mig godt nok noget tid at lære den at kende, men til sidst kunne jeg lave alt på den selv uden undtagelse og det indsprøjtning er jo så det samme om det sidder på en Gilera eller en Peugeot, så når man først kan lave den ene følger resten med.

Blev så enormt overrasket over det lille benzinforbrug trods 70cc og malossi styreboks.

Det har jeg aldrig set så lavt lige siden.

Men jeg stoppede med at have Ditech fordi de har det med at der går fugt i dem når de holder udenfor, havde jeg haft en garage havde jeg sikkert haft en Runner med det kit på også.

Men sjovt at se at du altså kan købe det indsprøjtningskit og sætte det på en hvilken som helst scooter hvis du vil, dog har f.eks Ditech luftkompression via extra stempel. men det er bare en elektrisk kompressor.

Så kan du sætte det på en gammel Puch hvis man vil.

Der er en hjemmeside hvorfra du kan bestille disse kits, det er de samme som laver disse kits og sælger dem til Aprilia, Gilera og Peugeot, det er ikke noget de laver selv, altså selve indsprøjtningsdelen.

I de senere år har isør Aprillia fået noget tykkere ledninger og bedre pakninger og gummi på deres indsprøjtning, men har stadigvæk hørt de får fugt problemer fortsat hvis de holder ude fast.

Det er det eneste der fraholder mig fra at have en Ditech eller factory lige nu og så det faktum at jeg ikke arbejder i nogen scooter efter nummerplade loven, altså efter 2006

Jeg gider ikke det nummerplade narhat kontrol.

• Reject ™
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

#39   6. dec MIg bekendt er det Orbital der lavede indsprøjtningen til Aprilia, Gilera, Piaggio, og Peugeot, har aldrig set et løst kit.

Jeg ved der findes løse kit fra en anden producent, en bekendt har haft det monteret på en Kymco, men det er slet ikke samme system som det fra Orbital.

Ditech's og Factory's har deres problemer, men sålænge de bliver vedligeholdt, så kan langt det meste undgåes, dette gælder så generelt alle maskiner, indsprøjtning eller ej.

• #40   6. dec Ja selvfølgeligt, men lige meget hvor fin stand din ditech med de tynde ledninger osv, er i, hvis den står udefor vil den bygge fugt op i f.eks. i indsprøjningshovedet og så skal man skrue det af og give det en tur med hårtøren, det er da let nok, men da skide træls hvis du skal møde på arbejde om 10 minutter en kold, klam og mørk morgen.

Jo der er løse kits fra dem, hvis jeg finder linket igen engang sender jeg det til dig eller poster det her på SG.

De sælger også til små maskiner, jeg har selv set bilederne af hovederne og de var 100% magen til, men jeg kan vitterligt ikke huske om de hed Orbital, men folk skrev det var det samme dengang jeg læste det for over et år siden nu.

Kommentér på:
Pludseligt skyder min runner og stopper hele tiden? :O