{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.123 visninger | Oprettet:

Jannik N
Jannik N
Tilmeldt:
27. sep 2015
Emner: 7 Svar: 29

Generic Trigger - Kan ikke starte {{forumTopicSubject}}

Heyyy SG.

Min Trigger vil sku ikke starte efter den var en tur til mekanikeren.
- Skal lige påpeges at intet er gjort forkert fra mekanikerens side, han er velkendt og har arbejdet med 2 takts maskiner i mange år smiley

Mekaniker siger at den kørte fint da han havde den, men da jeg fik den tilbage startede den kun kortvarigt og spruttede en del.

Derefter gik den ud, og vil slet ikke starte mere.
Den lavede lidt med at lave nogle "sprut" igen, nærmest små tryklufts ekplosioner ud af udstødningen, men efter jeg slog den manuelle choker til, stoppede sprutten men den kan stadig ikke starte.

Kan dette være tændrør eller andet? Er 100% sikker på at den er samlet korrekt af mekanikeren.


Kommentarer på:  Generic Trigger - Kan ikke starte
  • Jannik N
    Jannik N Tilmeldt:
    sep 2015

    Emner: 7 Svar: 29
    #2   24. jun 2017 Var så netop ude efter ikke at give den tilbage til mekanikeren smiley

  • Jannik N
    Jannik N Tilmeldt:
    sep 2015

    Emner: 7 Svar: 29
    #4   24. jun 2017 Den fik skiftet krumtap smiley

    Der er ikke plads ved tændrøret til at tage det af uden at skulle pille ved utallige af skjolde samt andet, så ventede med at prøve det.
    Det er et PFFFTT, så går ud fra der er massere af kompression.

    Den har også stået i en ordentlig regnbye i dag, så kan evt være fugt?


  • #6   25. jun 2017 Altså dengang jeg havde sådanne et problem var det tændrøret der var stået af.

  • #7   25. jun 2017 Jeg lavede en Trigger en gang som havde samme problem, med at den skød ud af udstødningen.
    PÅ den viste det sig at der slet ik sad nogen not i til svinghjulet, så det kan være at han ved et uheld har glemt og sætte den i eller som TT skrev at den har klippet noten.
    Hvis der sidder standart svinghul på den, så skal du enten selv lave en aftrækker eller også købe en. Jeg har kun kunne finde den hos Speedline https://speedline.dk/scooter/generic-trigger-sm/aftraekkere/svinghjulsaftraekker-orignal-s-gr-5211-1

    Men prøv først som andre har forslået, at stik den et nyt tændrør.


  • #8   25. jun 2017 Smid den dog retur til den mekaniker. Ingen her i verden er fejlfrie.

  • #9   25. jun 2017 Det er ikke umuligt og få tændrøret ud af den dog lidt bøvlet, uden og skulle pille et utal af skjolde af den som du nævner.
    En tændrørstop på med 6 kant i toppen, så kan du få en svensknøgle skævt ind under og løsne tændrøret og dreje det ud.
    Men er det evt. en regning eller mekanikeren reaktion, der gør at du ik vil sende den retur til ham som har lavet den??.


  • Jannik N
    Jannik N Tilmeldt:
    sep 2015

    Emner: 7 Svar: 29
    #10   25. jun 2017 Nah, kan bare ikke se nogen grund til at smide den tilbage hvis det er noget så simpelt som et tændrør.

    Til en lille update: Lod den stå natten over, i tilfælde af at det var fugt, og dette hjalp en smule. Kan høre at der er afbrænding NOGEN GANGE nu når jeg kicker, og derved lod jeg også mærke til at 9 / 10 gange jeg kicker, kommer der ingen "os" ud af udstødningen, men 1/10 gange kommer der "os" ud, og den lyder som om den er ved at starte.

    Tændrøret er så vidt jeg ved rimelig gammelt, så smutter forbi t-hansen og køber et nyt, og så må jeg prøve mig frem med at få den på. Min svensknøgle er nemlig for stor til at få ind som udgangs punkt, så skal have fjernet nogen ting.


  • Jannik N
    Jannik N Tilmeldt:
    sep 2015

    Emner: 7 Svar: 29
    #11   25. jun 2017 Rettelse: Har ikke en svensknøgle der er stor nok, så bruger en topnøgle, som er for stor :')

  • Jannik N
    Jannik N Tilmeldt:
    sep 2015

    Emner: 7 Svar: 29
    #12   26. jun 2017 Prøvede lige at starte den en gang mere, og følgene skete:

    Den ville ingenting når jeg prøvede at kickstarte den, men efter noget tid prøvede jeg at give omkring 1/4 - 1/2 gas.
    Ved 1/4 gas kunne jeg høre at den prøvede at starte, og ved 1/2 gas startede den rent faktisk, hvor jeg så kunne erfare at jeg skulle holde grebet på 1/2 gas, ellers døde den. Denne gang kunne den holde tændt i omkring 10 sekunders tid, hvorefter den så døde og slet ikke ville noget igen.

    Kan det snævre problemet lidt ind?


  • #13   26. jun 2017 Ja. Pisse utæt.

  • Jannik N
    Jannik N Tilmeldt:
    sep 2015

    Emner: 7 Svar: 29
    #14   26. jun 2017 Altså den har stået det samme sted 3 dage nu, og der er intet der er dryppet på gulvet, så er ikke sikker på hvad du mener med utæt?


  • #15   26. jun 2017 Hvis den er utæt så hiver den falsk luft ind..og så fpr dubden aldrig startet ordentligt

  • Jannik N
    Jannik N Tilmeldt:
    sep 2015

    Emner: 7 Svar: 29
    #16   26. jun 2017 Ja den er jeg med på smiley Men ville man ikke kunne se utætheden? Min gamle jog r var utæt og der pissede den olie ud fra, så det var nemt at finde fejlen, men på min trigger kan jeg sku ikke se noget sted den ikke skulle være tæt?

  • #17   26. jun 2017 ... Du kan jo heller ikke se om den er tæt... Og kan den lukke olie ud er der direkte hul.. Den kan være utæt ved pakdåserne eller studsen eller en pakning

  • #18   27. jun 2017 Jeg ville få tjekket tændingen på den, for det du skriver var det som den Trigger gjorde som jeg lavede.
    Efter der kom note i så tændingen stod rigtigt, så var problemet løst og den startede uden besvær.


  • Jannik N
    Jannik N Tilmeldt:
    sep 2015

    Emner: 7 Svar: 29
    #19   27. jun 2017 Må lige skaffe værktøj til at få svinghjulet af så smiley

Kommentér på:
Generic Trigger - Kan ikke starte

Annonce