{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
609 visninger | Oprettet:

Høje omdr. tomgang {{forumTopicSubject}}

Min jog r er lige blevet "færdig" her igår. Den gik pisse godt igår, men idag tager den bare mange omdrejninger i tomgang. Det virker næsten som om den får falsk luft. Men det kan jeg ikke forstå for det gjorde den ikke igår?

Tomgangsskruen er den helt ligeglad med. Og luftskruen står på grundindstillint, 1,5 omgange. Tænding står på 1,45 før top, og det spiller den max med.

Nogle idéer til hvad det kan være?


Kommentarer på:  Høje omdr. tomgang
  • #1   24. maj 2017 Min scooter kan ikke være punkteret, for det var den altså ikke i går, forstår det ikke!.. smiley

  • #2   24. maj 2017 Ja det jo det. Men hold nu, sådan noget ændre sig sku ikke over en nat, hvis man ikke har pillet ved det

  • #3   24. maj 2017 Hvorfor mener du ikke det kan ske?
    Hvorfor skulle den ikke kunne være tæt i går, og utæt i dag?


  • #4   24. maj 2017 For at den bare går lidt optimalt, skal choker være slået til, luftskruen helt inde, og tomgangskruen helt ude

  • #5   24. maj 2017 Ja fordi den er utæt..

    Men tomgangsskruen har intet at sige med hvordan den kører..


  • #6   24. maj 2017 Den er ikke blevet rørt ved overhovedet siden den kørte lækkert, igår.

    Det handler om at HVIS det skulle have været svage pakninger, så ville de have "gjort sig utætte" Under tryk, hvilket ville ske under kørsel, da den er under tryk der.
    Udfra hvad jeg ved, burde det ikke være muligt at den begynder at suge falskt, bare sådan uden videre, natten over.


  • #7   24. maj 2017 Den er utæt, om du vil der eller ej..

    Hvis vi går ud fra dit gaskabel, gashåndtag og gasspjæld er ok.

    Og nej, den er primært i undertryk når den kører.


  • #8   24. maj 2017 Simmering vag variator er et kendt svagt punkt.

    De popper lidt ud så der kan hives falsk luft ind den vej


  • #9   24. maj 2017 Det har jeg hellere aldrig sagt. Men tomgangskruen justere jo hvor meget der kommer ind ved lukket spjæld. Og der er ikke mht. hvordan den kør. Det er mere det, at den sådan uden videre, bare tager de hundens masse omdrejninger

  • #10   24. maj 2017 Ralle, Ja selvfølgelig får den falsk luft, det kan enhver idiot da se. Det handler mere om at jeg ikke forstår hvordan det kan ske uden videre natten over.

    Max CPH:
    Du har mulighvis fat i noget. Det vil jeg lige kigge nærmere på, takker smiley


  • #11   24. maj 2017 Der er da mange forskellige muligheder for hvordan den kan være blevet utæt..

  • #12   24. maj 2017 Er der? Jeg vil rigtig gerne høre dem, eftersom den ikke engang er blevet så meget som kigget på, siden den var helt 100% tæt. smiley
    Gør mig klogere, Ralle smiley


  • #13   24. maj 2017 Som du helt sikkert ved udvider metal sig når det bliver varmt..
    - Derfor trækker det sig sjovt nok også sammen igen når det bliver koldt..

    Spænder du ikke diverse bolte med korrekt moment og i korrekt rækkefølge, så er der chance for de kan løsne sig når motoren trækker sig sammen..
    Det samme kan ske steder med flydende pakning..

    Den kan også suge lidt flydende pakning ind i motoren, hvis ikke det har været helt tørt inden opstart..

    Er den flydende pakning monteret forkert når motoren er samlet kan det også give problemer..

    Osv..


  • #14   24. maj 2017 Ja det var ikke simmeringe. og alt flydene pakning omkring blokken er komplet, og ikke utæt (Har prøvet med dieselstart). Mistænker studsen eller bundpakningen. Kigger lige på det når jeg får tid.

  • #15   24. maj 2017 Har været igang, med at spænde blokken endnu mere til. Mere pakning, lade det tøre. Dieselstart på diverse steder på blokken, og den er langt fra utæt. Jeg kan også konstatere der ikke er en utæt simmering. De sidder som de skal.
    Studsen har fået nye pakninger, samt et lag flydende. Det eneste jeg kan mistænke er bundpakningen.. Men de tog metalpakninger til squish, burde da holde tæt.. smiley


  • #16   24. maj 2017 Det har så bare ikke tørret længe nok..

  • #17   24. maj 2017 Det tror jeg nu det har. Fra da jeg smed lejer i og samlede blokken, til jeg samlede resten af motoren, gik der en nat i mellem. Plus jeg varmede blokken op med varmepistol, varm, men ikke for varm, så at den kunne sætte sig. Det er tørt. Plus den reagere hverken på dieselstart eller bremserens, i et forsøg på at tjekke utætheder

  • #18   24. maj 2017 Den er lige blevet færdig og da du samlede, der glemte du at smøre simmeringene, så nu er de brændt af og den suger nu falsk luft.
    Eller du har brug en flydende pakning, som ikke er benzinfast og den har nu opløst sig i løbet af natten.


  • #19   24. maj 2017 Du skrev bare i dag at du havde spændt den endnu mere, og den har fået mere pakning, så kan ikke se hvordan der er gået en nat? smiley
    Du er jo fuld af løgn smiley


  • #20   27. maj 2017 Altså det tog mig to dage at få samlet motoren? Første dag på at samle blokken, anden dag på at montere cylle, tænding, vario, kobling osv
    Imellem det er der ligesom gået en nat, smarte..

    Simmeringe blev hundme da smurt som de skulle. Har aldrig haft behøv for at smøre dem, de skal sku nok opfange olie i samme grad som lejerne gør.

    Den flydene pakning er både benzin og varmefast. Har købt den gennem FTZ, og de forsikrede mig om at den nok sku holde på det.

    Hvis simmeringe var utæt, havde den reageret på bremserens.. Og det samme med blokken.


  • #21   27. maj 2017 Kan se vi har misforstået hinanden Ralle. Men ærligt. Kom med noget konstruktivt, eller fis af. Du er her jo uddelukkende for at kritisere og lege bedrevidene. Alt med mode, og bør holdes i en ordenlig tone. Ingen grund til en attitude. Du er typen der bidrager til destruktionen af en ellers hjælpsom kultur.

  • #22   27. maj 2017 #21 Kan kun være skrevet i ren uvidenhed..

    Held og lykke med dit projekt mester..


  • #23   27. maj 2017 Så hverken blokken, cylinderbundpakningen ( hele vejen rundt ), studsen i begge ender og begge simmeringe reagerer på dieselstart spray, så kan den næppe være utæt.

    Så kan det kun være en forkert indstillet karburator.


  • #24   30. maj 2017 Synes stadig at det er sært den ikke reagere på tomgangsskruen.

    Men jeg har ramt en indstilling, som er noglelunde fint, problemos er bare at den har et lille dødpunt som skal rettes ud, men det finder jeg sku nok ud af.

    Men hun render snildt 110, men der stadig møj mere at hente


Kommentér på:
Høje omdr. tomgang

Annonce