{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.982 visninger | Oprettet:

Puch Maxi K starter ikke {{forumTopicSubject}}

Jeg var ude at køre på min Puch maxi K her den anden dag, og så døde den lige pludselig.

Den startede og kørte helt fint, men nu kan jeg simpelthen ikke få gang i den

Jeg har tjekket tændrør og renset det, og jeg har tjekket om den gnister.

Da jeg rensede tændrør, og puttede det i igen, og så prøvede at starte, startede den stadig ikke. JEg tog så tændrøret ud, og det så ud som om der var en smule olie på tændrøret


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Puch Maxi K starter ikke
  • #2   5. maj 2017

    profilbillede
  • #3   6. maj 2017 Kan desværre ikke se billede!
    Havde samme problem for ikke så lang tid siden. Sort og olieret tændrør. Ikke kørt mere en 6-7 km. Og kunne ikke gniste.
    Har siden skiftet benzinen ud. Da jeg havde brugt 2 taks olie til tunet scooter/knallert ( hel syntetisk). Der løb også uforbrændt sort olie ud af udstødnings røret og røg en del. Også varm. blandet med 2% olie.
    Og et tændrør med højt nr. Ngk 8 et eller andet..
    Bruger nu noget del syntetisk 2 takts olie og ngk 4 et eller andet. Selfølgelig 2% blanding.
    På en lovlig maxi og køre fint nu, og ryger ikke så meget når jeg starter den.
    Håber det kan hjælpe.


  • #4   6. maj 2017 Hej Michael.

    Jeg bruger et ngk 4 et eller andet tændrør også, og det er helt nyt. Jeg har dog brugt noget castrol semi syntetisk olie, og det er 2%. Den gnister men den starter stadig ikke_


  • #5   6. maj 2017 Nå for filen da.
    Gå ind på min profil og se hvad jeg har skrevet i forum.
    Har haft lig samme problem og løsning der til.
    Og du har også kontrolleret at din tænding står ok. At platinerne åbner sådan ca 1-1.5 mm før top?
    Men kig først i min profil.


  • #6   6. maj 2017 Det ser ikke ud til at der kommer benzin til tændrør. Jeg har sparket en del gange i kickstarteren, og når jeg så tager tændrør ud er det stadig helt tørt. Der er dog en lille smule olie derpå

  • #7   6. maj 2017 Hmm ja der skal jo benzin til, så den kan køre.
    Prøv og tag luft filtret af, og stop en klud i karburatoren. Brug choker og fuld gas. Og jog så nogle gange på kickstarteren.
    Hvis den ikke starter, kontrollerer så om tændrøret er vådt.
    For hvis det er det, så er det muligvis ikke karburatoren, der er stoppet.


  • #8   7. maj 2017 Det kunne godt lyde som om dine platiner er færdige, eller et noten har rykket sig så den stadig gnister men gør det på forkert tidspunkt hele tiden! Men kan den "springe" lidt i gang hvis du f.eks. bruger dieselstart? For hvis ikke den gør er det fordi tændingen står forkert, har selv prøvet det smiley Held og lykke!

  • #9   10. maj 2017 Tak for svarene smiley

    Det viser sig min cylinder var stået af


  • #10   10. maj 2017 Ja ok det havde jeg ikke lige set komme. Da det sjælden er det, der går i stykker på en standart maxi.
    Men så er du jo blivet det klogere smiley


Kommentér på:
Puch Maxi K starter ikke

Annonce