{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
325 visninger | Oprettet:

min scooter siger en underlig banken {{forumTopicSubject}}

hej jeg har et problem mit scooter siger en underlig banken fra vario og kobling når jeg køre langsomt og giver en lille smule gas, men jeg har kigget på det hele og alt sider som det skal, jeg har tjekket det flere gange og jeg kan ikke finde ud af hvad det kan være, min vario og kobling er næsten helt ny (2 måneder gammel)

mange tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min scooter siger en underlig banken
  • #1   24. apr 2017 Noget er samlet forkert eller spændt forkert sammen.

    Har du husket shimskiver til vario?


  • #2   24. apr 2017 ja jeg har husket shimskiven, er det ikke kun den der skal side på inderside af blæserhjulet ved vario? ved pinden

  • #3   24. apr 2017 jeg har set at på nogle scootere sider sådan en lille gummi ring ved kobling uden på skruen er det noget der skal være der

  • #5   24. apr 2017 det ved jeg ikke rigtigt men den der der sidder bag ved varioen den sidder helt løst og den kan bare tages af den sidder ikke fast med noget kan det være det?

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #6   24. apr 2017 Kunne måske være koblingsarmene der ikke bliver slynget ud samtidig.
    Du kan prøve og tage fjedrene af koblingsarmene og se om armene kan dreje let.
    Hvis ikke de drejer let kan du eventuelt slibe akslerne let med fint sandpapir og smøre dem let.
    Også sørg for at hver arm har ens fjederspænding.
    Hvis du har trukket unødigt meget i fjedrene kan det være de ikke strammer lige meget.
    Eventuelt lav en video hvor vi kan se variatoren mens motoren køre og tag billeder.


  • Nikolaj W
    Nikolaj W Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Svar: 4
    #7   25. apr 2017 Jeg ved godt hvad det er, min Hot 50 gjorde/sagde nøjagtig det samme som du forklarer.
    Køb nogle nye lejer til krumtappen, og finde en der kan finde ud af det. Skild motoren ad, og sæt de nye i. Når du har samlet den, skulle den gerne køre perfekt! smiley


  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #8   25. apr 2017 Hvis du mistænker lejerne ved krumtappen så kan du prøve og hive akslen ind og ud og op og ned og dreje den og se hvor meget slør der er i.
    Det er bedst at afmontere remskiverne og svinghjulet så du rigtig kan mærke det.


  • #9   25. apr 2017 altså tage koblingen og varioen af og så rykke i akslen ved baghjulet? eller i den ved vario

  • #10   25. apr 2017 men skal man så have krumtappen af?

  • #11   25. apr 2017 og hvis det er mine krumtap lejer kan der ske noget ved at køre med det?

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #12   25. apr 2017 Krumtaplejerne er dem inden ved de forreste remskiver med rullerne og svinghjulet.
    Du kan da godt tage koblingen af også tjekke akslen/lejerne der.

    Hvis du skal skifte krumtaplejer ja så skal du have krumtappen af, det er meget besværligt så må håbe det ikke er dem der er i stykker.

    Hvis lejerne er ødelagt og du bliver ved med at køre så bliver det værre og værre. Også på et eller andet tidspunkt så er det sikkert noget andet der går i stykker så det bliver mere dyrt.

    Men altså det jo ikke sikkert det er lejerne men hvis du ikke kan se nogen fejl ved variatordelene kunne du undersøge det.

    Eller lave en video så vi kan høre det.


  • #13   27. apr 2017 her er der en video så i kan høre hvad den siger. http://www.scootergalleri.dk/video/off-topic/112533-maerkelig_lyd_fra_min_scooter

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #14   27. apr 2017 Kan ikke høre noget der er i vejen.

Kommentér på:
min scooter siger en underlig banken

Annonce