{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
493 visninger | Oprettet:

Meget rustent stel Derbi Senda R 1998 {{forumTopicSubject}}

Hej SG.

Jeg har for et års tid siden skrevet lidt herinde mht. at købe en senda til at skrue på.

Jeg fik skaffet mig en ret slidt en af slagsen fra 1998. Den starter og kører egentlig fint nok, den er bare meget rusten. Det meste af stellets maling skaller af og ruster. Jeg har dog tænk mig at skille den helt af og få blæst stellet.

Jeg er gået i gang med at skille den af komplet, men jeg render hele tiden ind i skruer som simpelthen er rustet total fast. Har prøvet at bade dem i WD40 osv. men der sker ikke rigtig noget. I frustration ende jeg med at knække venstre bagskjold af. Har svært ved at finde org skjolde på nettet så jeg vil gerne undgå at knække plastik igen.

Har i nogen gode fif?

I øvrigt, jeg synes det er svært at finde dele til så gammel en senda. Er Gilera SMT og Suzuki RMX delene ikke nogenlunde det samme?

PS. kunne rigtig godt bruge blinklys bagpå, men jeg kan ikke se hvordan jeg monterer dem? De er ikke med som standard, så der er ikke rigtig nogen huller eller noget i plastikken bag på. (pisse irriterende at skulle slippe gassen for at signalere op ad bakke)

Sig til hvis i vil have billeder!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meget rustent stel Derbi Senda R 1998
  • #1   15. mar 2017 Den er typegodkendt med blinklys hele vejen rundt. Normalt sidder de på bagskærmen. En god måde at få så rustne skruer af, er at varme dem...

  • #2   15. mar 2017 #1
    Jeg har fundet hullerne til blinklysene, de var bare dækket helt til i skidt!

    Nogen hjemmebrygget måde at varme dem på? Har nemlig kun et lille bitte kælder rum hvor jeg roder med den, og har ikke særlig meget værktøj lige pt. smiley

    Ville en varmepistol kunne gøre det?


  • #3   15. mar 2017 Varme og platik er en dårlig kombination.

  • #4   15. mar 2017 Det kan også hjælpe at slå på bolten med en hammer inden man prøver at løsne.

  • #5   7. apr 2017 Har bestemt at bore dem ud. Opdaterer henover påske !

  • #6   8. apr 2017 Isåfald så skaf et stub bor. De der Bilka og aldi bor får ikke meget ud af de bøjer bare af smiley

  • #7   11. apr 2017 Fik et par stykker løs med en slagskruetrækker, men nu alt der sidder tilbage skal nok bores. Har anskaffet hvad der populært kaldes en ornepik. Det er sådan nogen jeg har brugt på andre ting og de har virket efter hensigten.

    Regner med at få motor og karburator ud i dag.
    Nogen der hver hvordan jeg får styret fra resten af stellet?


  • #8   11. apr 2017 ja det er samlet i kronrøret. altså midterstykket er der ikke en stor skrue der i midten? ligeledes skal du løsne den øverste bro fra benene.

  • #9   11. apr 2017 Mmh, der sad en bolt midt i, den er hul hele vejen gennem den roterende del af for enden.

    Fik møtrikkerne af på de bolte som holder motor, men ud af tre bolte, var der kun 1 som jeg fik ud. De andre sidder fast, har prøvet at hamre lidt, men de rykker sig slet ikke. De ser ikke voldsomt rustne ud, så tænker jeg måske gør noget forkert ? Det er bare langt bolte som går gennem motor og stel :s

    I andet nyt, så har jeg købt en billig Senda, same model og årgang, uden krumtap, for en slik.


Kommentér på:
Meget rustent stel Derbi Senda R 1998

Annonce