{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.074 visninger | Oprettet:

Ledning til tændspole brændt af {{forumTopicSubject}}

Min Yamaha slider vil her efter vinteren ikke tage gassen. Har kigget lidt rundt omkring, renset karburator osv..

Lagde mærke til at den ene ledning ( den sorte) er futtet helt af. Se billede. Den ser orange ud, da der kun er kobber tilbage.

Hvad går denne ledning til? Kan ikke rigtig følge den rundt da den er bundet ind i tape. Evt nogen som har et ledningsdiagram til slider?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ledning til tændspole brændt af
  • #1   1. mar 2017 det er en stel ledning og tror din maskine har et problem med stel forbindelsen så den trækker alt stel igennem den ene ledning

  • #2   1. mar 2017 Du har et problem med din stelledning.
    Derfor har denne ledning trukket alt strøm på din Slider. Også lyset.

    Du skal have en ny stelledning i mindst 2,5mm².
    Trukket fra motoren, til stellet og videre til batteriet.

    Hvis din stator har en stelledning til ledningsnettet, så tjek ledningen, hele vejen til batteriet.


  • #3   1. mar 2017 Iøvrigt.
    Klip den tape op og skift ledningen.
    Den kan sagtens være skadet andre steder, eller ha lavet skade på andre ledninger.
    Køb så nogle ruller isolerbånd i en god kvalitet og saml ledningsnettet, når du er færdig.
    Så er dit ledningsnet komplet og som nyt.


  • #4   1. mar 2017 Der er ikke batteri på maskinen. Hvor skal jeg så trække den? Har givet den ny stelledning, og dette hjalp ikke. Men er det så fordi tændspolen ikke får stel eller hvad?
    Dog synes jeg at det er underligt at den har kørt lige indtil jeg stillede den i vinterhi. Men giver den en ny ledning og ser hvad der sker..


  • #5   1. mar 2017 Gør som jeg beskiver og saml det hele på noget rent metal på stellet, hvor der ikke kommet vand.
    Så se bort fra batteriet.
    Normalt, så er det stelledningen mellem el-starteren og batteriet, som fungerer som stelledning.
    I dit tilfælde, så kan lyset ha søgt stel igennem din CDI, så den nu er brændt af.


  • #6   1. mar 2017 Har lige været ude at afisolere. Som du skriver, så går den sorte ledning(den brændte) sammen med en tykkere ledning, som skal side på batteriet og går ned på elstarteren.

    Du skriver at den har trukket lyset gennem ledningen, men scooteren kan jo godt starte, og selvom ledningen er brændt over, så lyser den stadig? Nu er det blivet mørkt, så tror måske jeg venter til i morgen med at sætte ny ledning på.


  • #7   2. mar 2017 Skal jeg sætte ledningen hvor den sad før, altså ved ledningen til elstart og batteri, eller skal jeg sætte den direkte på stel?

  • #8   2. mar 2017 Begge dele.
    Man kan aldrig få for mange stelledninger.


Kommentér på:
Ledning til tændspole brændt af

Annonce