{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
410 visninger | Oprettet:

Puch Maxi K cylinder indsprøjtnings hul størrelse {{forumTopicSubject}}

hej Folkens!
har som tidligere nævnt at jeg har fået en Gammel Gammel Puch Maxi der trænger til en grundig overhaling
men er i tvivl om plumpen er fjernet da den går med meget høje omdrejninger hvordan kan man se det? kan det måles med et Skydelære? og hvad størrelse er hullet når den er plumpet?
mvh Adam Nielsen



Kommentarer på:  Puch Maxi K cylinder indsprøjtnings hul størrelse
  • #1   11. jan Det kan godt måles med et skyde skydelæred.
    Kan lige give dit målet når jeg få fri.
    Der er 2 forskellige størrelser,da der findes 2 forskellige cylindre og stempler
    Men vis du allerede har pillet karburator og studs af så smid lige et billed op


  • #2   11. jan Billeder af Plum..

  • #3   12. jan det gør jeg

  • #4   12. jan Plumben er vidst nok 6mm.
    Hvis du kan få en lillefinger ned i hullet, så ved du at den er gal.


  • #5   12. jan hullet i plumpen skal være 8mm originalt

  • T.T
    T.T Online Tilmeldt:
    maj 2012

    Følgere: 13 Emner: 3 Svar: 2.280
    #6   12. jan Hullet i plumpen er 9mm på den gamle model (med rund Bing karburator) og 8.7mm på de nye med 4kantet karburator. Stempellængden er 55mm på den gamle og 52.5mm på de nye

  • #7   12. jan T.T
    Er der forskel på plejlstangslængden, på de to årgange?


  • T.T
    T.T Online Tilmeldt:
    maj 2012

    Følgere: 13 Emner: 3 Svar: 2.280
    #8   12. jan Nej den er den samme. Jeg kan ikke huske målet, men jeg tror..den er 77mm.
    Kompressionshøjden er den samme for begge 2, det ene stempel er bare en smule kortere end det andet.


  • #9   12. jan Så cylinderlængden er også den samme.
    Den med det korteste stempel, vil vel fungere, som et hakket stempel?
    Så lidt mindre plumb, men med tidligere indsugning?

    Sagt lige ud, så skal man da altid vælge cylinderen med den store plumb og det korte stempel, hvis man vil have en "lovlig" maxi.
    Den kommer jo aldrig over 40kmt på et rullefelt alligevel.


  • T.T
    T.T Online Tilmeldt:
    maj 2012

    Følgere: 13 Emner: 3 Svar: 2.280
    #10   12. jan Cylinderhøjden er den samme ja. Om der er forskel i porttiming på dem..det har jeg faktisk aldrig målt efter. Det korte stempel er / var meget brugt i både maxier og de ældre MS og VZ'ere som et "hakket" stempel"

    Samler man de rigtige "lovlige" dele, som den gamle model motor (med rund Bing) + det kortere stempel og krydrer den med et højkomprimeret topstykke så er den god for ~50 km/t på en go dag.

    Motorerne er ellers næsten identiske fra gammel til ny, en af forskellene er at de 3 "støtter" som ankerpladen er skruet fast i er flyttet en anelse så man ikke kan justere tændingen til det samme som på den gamle. Sammen med den lidt mindre plump fik de taget topfarten ret effektivt af den.



  • #11   12. jan Underligt.
    begge er vel godkendt med 1HK?
    Den ene har måske bare flere Nm eller flere omdrejninger?


  • T.T
    T.T Online Tilmeldt:
    maj 2012

    Følgere: 13 Emner: 3 Svar: 2.280
    #12   12. jan Jeg kan ikke huske det, enten er det 1hk eller så var det 1.2hk ?
    Det er længe siden jeg har haft med dem at gøre.

    Tændingstidspunkt er svjh også forskelligt på dem, vist 1 eller 1.2mm før top på den nye og kan ikke justeres til tidligere, den gamle gik allerbedst ved 1.6 - 1.8mm før top.



  • #13   13. jan Nåå ja.
    Kreidler hed også 1,2HK på klistermærket.
    1HK er mega tarveligt at køre med.


Kommentér på:
Puch Maxi K cylinder indsprøjtnings hul størrelse