{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
252 visninger | Oprettet:

Rasmus C
Rasmus C
Tilmeldt:
11. nov 2015
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 6

Gas spjæld {{forumTopicSubject}}

Hej.
Nu hvor det er begyndt at blive rigtigt koldt.
Så er knallerten også begyndt at brokke sig.
Det vil sige at gas spjældet sætter sig. Når jeg bare giver den mindste smule gas så sidder den fast. Og jeg kan ikke stoppe den. Og er derfor nød til at slukke knallerten i hvert sving og lyskryds. Og det stopper først med at sidde fast efter, ca. 10 min.
Hvad kan jeg gøre for at det ikke sætter sig overhovedet????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gas spjæld
  • #2   9. jan 2017 Karburator sprit er designet til netop den slags smiley

    mvh


  • #3   9. jan 2017 Karburatirsprit, til et gasspjæld, som sidder fast?


    Du løfter gasspjældet op af karburatoren og tjekker det for ridser og skader og ser ned i karburatoren efter ridser og skader.
    Er der ridser eller hakker, så fjern disse med korn 400 slibepapir med lidt 2 takt olie på.
    Tør begge dele af med køkkenrulle og tjek efter at der ikke efterlades noget i karburatoren.
    Smør nu både karburator og gasspjæld med 2 takt olie.
    ( 2 takt olie kan/bør altid bruges steder hvor at meoverskydende olien kan ende med at blive suget ind i motoren )
    Bør nu gasspjældet hen i nærheden af karburatoren, så gaskablet har samme bøjning, som hvis den sad monteret i karburatoren.
    Drej på gashåndtaget og mærk og det glider nemt og frit.
    Gør den ikke det, så find den skarpe bøjning.
    Sidder bøjningen lige over karburatoren og den ikke har en svanehals, så overvej et længere gaskabel, eller kort det af på korrekt måde. ( husk nyt endestykke, som kan købes hos de fleste cykelhandlere ).
    Monter nu en svanehals på karburatoren.
    Er der ingen skarpe bøjninger, så skift kablet, hvis det ikke hjælper at smøre det.
    Du kan sagtens smøre det med WD40.
    Især hvis det er en gammel dåse WD40.
    Ifølge de låsesmede, som jeg kender, så er de nye dåser blevet tykkere i olien.


  • #4   9. jan 2017 Hvis der ikke var en ridse før vinteren, så er der det næppe nu.
    Så er det rim frost, og det binder sig hurtigt.
    Man bruger karburator sprit til den slags, der står altid grader på karburator sprit, det er hvor mange frost grader det kan kllare, Jeg bruger bare -20.

    Og lad være med at bruge sandpapir, det er et spørgsmål om micrometer som kan fucke din motorgang op.
    Når jeg er på enduro tur med teamet i SE, bruger jeg -50, det er en del dyrere, men -20 burde være rigeligt i DK.


    Jeg har rimeligt styr på den slags som Team mekaniker i Husqvarna Eu Enduro teamet og som uddannet MC mekaniker med speciele i racing.

    Mvh
    Søren


Kommentér på:
Gas spjæld

Annonce