{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.512 visninger | Oprettet:

Rasmus M
Rasmus M
Tilmeldt:
2. maj 2015
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 35

Udstødning {{forumTopicSubject}}

Hey har en pgo DR. Big
Har lige købt ny udstødning som så er til en 45 knallert. Jeg har købt den i thansen, men så den så på deres hjemmeside hvor der står noget med man skal fjerne fiskluftsystemet og den skal om dyses og omrulles? Hvad betyder det, og skal jeg gøre det når min ikke er en 45 knallert?
Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstødning
  • #1   17. okt 2016 På den originale udstødning sidder der et rør der går op i en slange der sidder ved karburatoren det stykke gummi skal du have blokket der sidder nok osse en plastik boks som fungerer som katalysator af med den os

  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 35
    #3   17. okt 2016 Man kan vel bare lime gummislangen til?

  • #4   17. okt 2016 Nej det ville da være for dumt..

    Du piller bare gummi slangen inkl. Diverse helt af..


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 35
    #6   17. okt 2016 Slangen går ikke ind til kaburatoren

    profilbillede
  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 35
    #8   17. okt 2016 Ja okay hvis man bare kan nøjes med at tage slangen af, så gør jeg bare det:)

  • #10   17. okt 2016 Falsk luft boks smiley smiley

  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 35
    #12   17. okt 2016 Okay men jeg kan bare tage slangen af og så bare lade boksen sidde ik?

  • #13   17. okt 2016 Thansen har da aldrig anet en skidt om noget som helst, hvem kunne dog tro det? smiley
    - Gider du linke til det?

    Det er tilskudsluft til katalysatoren i udstødningen.
    Det er for at få ilt nok, så katalysatoren kan brænde koks og gasser af rent..


  • #14   17. okt 2016 Det er bullshit, at den er godkendt til Big Max.
    De har fået den godkendt til den gamle Big Max og har så undladt at få den godkendt til den nye Big Max.
    Man må ikke fjerne friskluftsystemet, for Silent Pro har ikke katalysator, så den sviner mere, end den originale.
    Ergo, så er den teknisk set ikke godkendt.

    Thansen har også bevidst solgt livsfarligt fyrværkeri, som de bare har pakket om.
    De sælger også stadig gule 27kg trykfjedre, som i virkeligheden er 50kg.
    Det er de da ligeglade med.
    De koster så lidt og de tjener så meget på dem, så hvis bare halvdelen af kunderne smider dem ud, så har de tjent kassen.

    Hvis du bliver taget i at have en ulovlig udstødning på, som ikke har det rigtige E mærkenummer, så får DU bøden.
    Thansen vil ikke dække den.
    De retter måske teksten og intet andet.


    Faktum er at den IKKE er godkendt til din Big Max, hvis den har katalysator, for du må IKKE fjerne katalysatoren fra et køretøj, som er godkendt med det på.


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 35
    #15   17. okt 2016 Nu er det en DR. Big fra 2013 jeg har. Men har købt en 45 udstødning til min 30 knallert (for den var meget billigere) men der sidder ikke noget rør som slangen fra katalysatoren skal sidde på. Skal jeg så bare lade slangen hænge, eller skal jeg bare pille det første styk slange af og så bare lade katalysatoren være der

  • #16   17. okt 2016 Hvorfor har du det?
    Den er jo ikke godkendt til din knallert?

    Den vil yde for meget, så din motor kan brænde af.
    En std 30er er jo begrænset i gearingen ( via ringen i vario ), så den motor vil bare skrige voldsomt og gå istykker.

    Men det finder du jo nok ud af....


  • #17   17. okt 2016 Katalysatoren sidder jo i din originale udstødning, så den kører du jo ikke længere med..

  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 35
    #18   17. okt 2016 Der er fjernet begrænsningen i motoren, kan den så ikke gå?

  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 35
    #19   17. okt 2016 Eller vil motoren stadig gå i stykker?

  • #20   17. okt 2016 Så skal det nok gå..

  • #22   17. okt 2016 Og så gjorde du det lige alligevel smiley

    Fætter omvendt? smiley smiley

    Du glemte igen lige det link der bakker op om det du skriver?


  • #24   17. okt 2016 Fatty..

    Du taler som du har forstand..
    - Og kom nu med det link til thansen.. Hvis ikke det bare var noget du selv har fundet på..

    Og NEJ, det er ikke nogen ned drosling eller begrænsning..
    - Det er en del af hele EURO2 konceptet, med nedsat forurening.
    Det er som jeg skriver et system der sikre at katalysatoren i udstødningen får nok ilt til at forbrænde de overskydende gasser fra den uforbrændte benzin (som har opbrugt den ilt der var til stede før forbrændingen)..

    Du er satme mere påståelig og vedholden end en forkælet 5 årig knægt..
    - Du må i din alder snart ha lært at forstå, der er folk der har mere viden end dig selv, og at du ikke altid har ret..
    Lær at lyt på andre med bedre viden end dig selv - Du kunne risikere at lære noget ved det..


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 35
    #26   17. okt 2016 Altså jeg ville bare gerne have at vide hvordan jeg får min knallert til at køre hurtigt men godt, har ikke brug for at vide det med forbrænding smiley

  • #27   17. okt 2016 Jeg tog fejl.. Nærmere 2-3 år..
    - 5 År var åbenbart for højt sat.. smiley


  • #29   17. okt 2016 https://da.wikipedia.org/wiki/Euronorm

    Klaphat..


  • #31   17. okt 2016 OMFG.. smiley :D

    Ved du hvad en katalysator gør?
    - Og hvorfor den på en 2T motor har brug for tilskuds luft (ilt) for at virke?

    Du har skrevet 82 år. Ved din alder, det ved jeg ikke passer.
    - Men hvis vi ser bort fra det er noget en 5 årig kunne finde på, er det så fordi du er flov over hvor gammel du er, kontra din viden og opførsel?


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 35
    #32   17. okt 2016 Jeg fik ikke rigtig svar smiley

  • #34   17. okt 2016 Rasmus..

    Du kan sagtens montere den udstødning der.

    Du skal bare huske at dyse din karburator omkring 2-8 numre op.
    - Og så skal du fjerne de begrænsninger der nu måtte være i din motor..


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 35
    #35   17. okt 2016 Tak

  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 35
    #37   17. okt 2016 Hvordan dyser jeg min kaburator op?

  • #38   17. okt 2016 Fatty..

    Nu er dette en dansk hjemmeside, med et dansk forum, hvor vi skriver på dansk..
    Jeg er dansk og jeg går ud fra du er dansk (selvom du tydeligvis har svært ved at forstå det).

    Derfor skriver jeg IK, hvilket er en forkortelse af Intelligens Kvotient.
    - Det er korrekt at det på engelsk forkortes IQ, men igen, nu snakker vi dansk ikke kloge åge? smiley

    Gider ikke spilde min tid på dig.
    Vi kan tage denne diskussion op når jeg er gammel og pensioneret som dig, og jeg som dig ikke har bedre ting at bruge tiden på..


  • #41   17. okt 2016 Jeg spiller ikke smart, jeg retter bare folk når de fyrer lort af..

    Når folk spørg om hjælp herinde, så skal de have KORREKT hjælp.
    Hellere ingen hjælp, end forkert info og hjælp, det er der ingen der fortjener..

    Og jeg forstår skam godt du syntes det er surt altid at blive rettet på (debattere om du vil), men igen, jeg retter kun på folk der tager fejl, og specielt dem der holder fast ved deres forkerte fakta.

    Skal jeg spørge om det link igen, eller var det også bare noget du selv fandt på? smiley


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 35
    #43   17. okt 2016 Altså jeg er vant til at rode med crossere så har ikke så meget med scootere at gøre, men er karburatoren den samme?

  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 35
    #45   17. okt 2016 Øhh ja smiley

  • #48   18. okt 2016 Jeg har ikke orket at læse de resterende indlæg, efter mit det sidste.

    Det er godt at vid, at du bare vil have fart på.
    Det skulle du ha sagt som det første.

    I det tilfælde, så er det en forkert udstødning, som du har købt.

    Du skal købe dette sæt istedet for.


    https://www.msp-tuning.dk/r-setup-sport-o10-9k-supersport.html


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 35
    #49   18. okt 2016 Altså har bare en standard knallert hvor der er fjernet begrænsninger. Det skal ikke være noget vild, skal heller ikke have tuning på, men vill bare ikke købe en udstødning med begrænsning i. Forstå mig ret, ville gerne have den hurtig men stadig så standart som muligt

  • #50   18. okt 2016 Om den kører 45 eller 95 på rullefelt giver nøjagtig samme bøde/straf..

    Om udstødningen er ulovlig, eller alle dele i hele motoren er ulovlige, så er bøde/straf præcis den samme..


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 35
    #51   18. okt 2016 Jaja men skal snart af med den så gider ikke ligge så mange penge i den, og så er der også større chance for ikke at blive stoppet når den ligner den er lovlig smiley

  • #52   18. okt 2016 Det er rigtig nok ja..

  • #53   19. okt 2016 9K og den originale er ikke så forskellige i udseende.

  • #54   19. okt 2016 Ralle har altså ret. Katalysatoren som sidder i en scooterudstødning hedder en 2-vejs, og har derfor brug for ilt tilskud for at kunne omdanne gasserne. Grunden til at man bruger 2-vejs katalysator er bare at den er billigere.

    En katalysator i en bil er en 3-vejs, hvilket betyder den IKKE har brug for ilt tilskud for at omdanne.


Kommentér på:
Udstødning

Annonce