{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.302 visninger | Oprettet:

Stadig ingen gnist {{forumTopicSubject}}

Hej igen igen ..

Har spurgt her inde før angående idéer til hvorfor mit tændrør ikke gnister!

Det stoppede fra det ene sekund til det andet !
Har prøvet at skifte cdi, sikring , relæ boksene , og til et opladt batteri. Skete intet ,. Skiftede så til andet ledningsnet og stator . Skete stadig intet . Skiftede så ledningsnettet igen, og tog et som jeg med 100% sikkerhed ved virker, fra min kammerat sfx , men stadig ingen gnist . Har slibet svinghjul med fin sandpapir, stadig intet , har skiftet svinghjul , og taget min kammerat og skiftet notten. Stadig ingen gnist . Hvor faen kan problemet ligge henne?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stadig ingen gnist
  • #1   14. okt 2016 Har du styr på stel er iorden?

  • #2   14. okt 2016 Hej. Tjah, vil jeg mene ,. Har nu sat det 3 ledningsnet på. Og tjekket diverse ledninger . Men hvor på stellet skulle der være andre stel forbindelse end dem der er i selve ledningsnettet ? Undrer mig virkelig . Og har ikke råd til at smide den til en mekaniker pt. Syns godt nok jeg har prøvet at skifte alt !

    Har læst man Evt kunne trække en ledning fra batteri minus til noget stel/motor blokken men hvordan man gør det , ved jeg sgu ikke helt . Har også læst man kan prøve at klikke tændingslåsen fra , ved jeg heller ikke om ville hjælpe, men må jeg prøve imorgen.

    Evt nogen som kender en billig mekaniker nær Nordsjælland, eller en som selv har tid til at hjælpe mig med problemet ? For nogen bajer og lidt skillinger..


  • #3   14. okt 2016 Har denne her stel forbindelse i stator ledningen (den grønne ) og en mere oppe ved styret . Og så har jeg den under den grønne , hvor den sorte ting fra stator ledningen skal klikkes på metal dutten på motor blokken

    profilbillede
  • #4   14. okt 2016

    profilbillede
  • #5   14. okt 2016 Ja så burde stel jo være iorden. Men prøv tage tændningslåsen fra og se om det spiller.

  • #6   14. okt 2016 Vil jeg prøve .. men ved du hvorfor det skulle gøre nogen forskel at pille tændinglåsen fra ? smiley

  • #7   14. okt 2016 Så går du udenom alt det der halløj der måske kan være skyld i den ikke gnister:-)

  • #8   14. okt 2016 Det kunne være super lækkert hvis det virkede smiley

  • #9   14. okt 2016 Jeps:-)

  • #10   14. okt 2016 din tændspole skift den smiley


  • #11   14. okt 2016 Har prøvet at skifte tændspolen også, tog den fra min kammerats sfx som jeg vidste virkede . Men stadig intet .

    Nu skal jeg finde en måde at få min kammerats stator ud, da den sidder urokkelig godt fast, så jeg kan prøve den , selvom jeg har prøvet 2 andre . Bare for at være sikker på det ikke er den det er galt med smiley


  • #12   14. okt 2016 det lyder mærkeligt smiley hmm jeg havet dog samme problem bare på en Black magic men det viste sig at være ledningsnettet der var færdigt smiley

  • #13   15. okt 2016 Ja , det er utrolig underligt . Har aldrig haft så mange problemer med at finde selve problemet. Troede også det var ledningsnettet da tidligere ejer har klippet lidt her og der , og fik afvide han skulle ordne statoren før byttehandel , så valgte bare at købe et nybrugt ledningsnet og stator, som er i rigtig fin stand. Men det hjalp ikke, så idag prøvede jeg min kammerats fra hans Honda af, og han cdi - tændspole - batteri - sikringer og relæ . Men stadig ingen gnist.

    Skal finde en måde at få hans stator ud på, da den sider sindsygt fast, for at bekræfte det ikke har noget med stator at gøre. Men den stator jeg købte burde bare virke . Så det gir ingen mening det her


  • #14   15. okt 2016 Prøv dit bundstykke i tændingslåsen? Ved ikke om det er løst på en Honda men det sker af og til at de dør på scootere eller evt tjek ledninger omkring den for hvis der er ir på ledningerne kan det være nok til at den mister gnisten

  • #15   15. okt 2016 Hvaså har eu fpet gang i den?

  • #16   15. okt 2016 Hej. Nej har stadig ikke fået gang i den . Har prøvet at klikke tænding låsen fra idag. Men har ikke hjulpet overhovedet . Har nu købt en gummi Hammer og sandpapir , får at få min kammerats stator ud, og afprøve 3 stator . Og sandpapir til at pudse stelforbindelserne . Men problemet skete fra det ene minut til det andet ? Så fandeme underligt at det er så stort et problem der skyld i den ikke gnister

  • #17   15. okt 2016 Ja det lyder godt nok underligt så. Men du må have held og lykke med det:-)

  • #18   15. okt 2016 Har du prøvet låsen fra hans? Nogen gange skal der bare kun små ting før at skidtet ikke vil noget

    Prøvede med en pgo White magic at den hverken ville det ene eller andet. Der var gnist nogen gange, viste sig at være rustne forbindelser på tændspole. Ved du har været på det område så det kan det ikke være

    Men ir kan også dræbe alt samt rust kan ødelægge en god forbindelse


  • #19   15. okt 2016 Kan desværre ikke få hans tændingalås af da skruerne ved den er smadret, så skal bore dem ud. Men ja, tænker også min sidste mulighed kan være ir eller rust ,. Da jeg har prøvet cdi-relæ- tændspole- tændrør- tændrørshætte - batteri-sikringer- relæ oppe foran , nyt ledningsnet x 3. Ny stator x 2 , slibet svinghjul , andet svinghjul , anden not . Hvad kan ellers være skyld i den ikke gnister ?

  • #20   15. okt 2016 Og det her skete efter en længere tur i regn vejr , hvor den kørte fantastisk , indtil de sidste par kilometer før hjem, begyndte den at gå ud hver gang jeg kom ned i fart, men startede med det samme da jeg kickstartede den. Satte den så oppe ved stationen og kom tilbage nogen timer efter, hvor jeg fik den startet efter noget tid, ved hjælp af choker, men gik så ud igen ved lav fart, og derfra kunne jeg ikke få den startet .

  • #21   16. okt 2016 Ja du har da været hele møllen igennem med den så mærkeligt den stadig ikke vil noget

  • #22   16. okt 2016 Nu prøvede jeg så lige hurtig at sætte det ledningsnet jeg havde købt, over på min kammerats sfx og det så ud til at virke og fik olie lampen til at lyse. Tog så hans stator og samme ledningnet , og resulteret i jeg fik olie lampen til at lyse . Wuhuu. Men underligt nok, gider den stadig ikke at gnistre !

  • #23   19. okt 2016 Har du prøvet det med låsen?

Kommentér på:
Stadig ingen gnist

Annonce