{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
490 visninger | Oprettet:

Rasmus M
Rasmus M
Tilmeldt:
2. maj 2015
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 35

Lygter {{forumTopicSubject}}

Jeg har en pgo DR. Big. Ville høre om der var nogle der vidste om det er standart at der sidder en lille posisionspære inde i den store lygte. Problemet er at den tidligere ejer har pillet ved det, så er ikke sikker på om den skal sidde der, eller om det er ham der har boret et hul til den.
Tak på forhånd:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lygter
  • #2   25. sep 2016 Det afhænger måske af årgangen.

  • Jp B
    Jp B Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Svar: 2
    #3   25. sep 2016 På nogle Big's sidder der en pære, på andre ikke. Men hullet er med sikkerhed, ikke boret af andre end fabrikken.

    profilbillede
  • Jp B
    Jp B Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Svar: 2
    #4   25. sep 2016 Her er den med en pære i.

    profilbillede
  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 35
    #5   26. sep 2016 Problemet er der kun er ledninger til hovedlygten, og så er der 2 ledninger som hver skal gå hen til posisionslygterne i siderne

  • #7   27. sep 2016 En lygte med en enkelt pære, vil med sikkerhed lyse dårligere end en lygte med to pærer.

  • #9   28. sep 2016 Så er der noget helt galt med din parabol på den med dobbelt.
    35/35 halogen, frem for bobbelpæren, det giver en seriøs forskel.
    Ser du på forskellen fra H4 til H7 pære, så har du en lygte med 2 tråde, hvor at parabolen skal kunne både kort og langt lys.
    Den er derfor ikke optimere til en den ene, eller den anden.

    Jeg ved ikke hvordan at du har gjort det med dobbeltlygten, men noget må du ha gjort forkert.
    Om du er løbet ind i spændingsfald eller forkert montering, det ved jeg ikke.
    Måske bare overbelastning af lysspolen ( som ikke er på ret mange watt ), hvis du har tændt begge pærer i dobbeltlygten.


  • #11   28. sep 2016 Helt ok.
    Jeg har haft mine kampe med www.scootergrisen.dk herinde.
    Omkring varioindstilling og krumtappe.
    Har du forsøgt på at måle spændingen ved lygten ved 2500rpm med 2x18watt og ved 2x25watt og ved 2x35watt?
    husk også at måle nede ved spændingsregulatoren.
    Så kan du jo regne dig frem til lysspolens afgivne effekt.
    Hvis du så er klar på at miste lidt lys i tomgang, så kan du vikle spolen om, så den yder flere ampere, men mindre spænding.
    Den tabte spænding ved tomgang, den får du retur i de højere omdrejninger og da det er en scooter, så ligger den altid relativt højt i omdrejningerne.

    sidste mulighed er at montere en ekstra ensretter og køre det hele over batteriet.
    Så skal du bare have tykkere ledninger og et hjælpe relæ. ( hvilket du nok skal alligevel ).


  • #13   28. sep 2016 4 takt er direkte fra batteriet, så enten kører man kortere ture og lader batteriet hver gang, eller man finder en anden løsning, hvis man godt kan lide lys på vejen.

  • #15   29. sep 2016 2x35 burde også være nok.
    Problemet er vel bare at du kun har en enkelt pære?
    Eller har du 2?
    Så kan den ene pære være træt/slidt?


  • #17   29. sep 2016 Ok.

Kommentér på:
Lygter

Annonce