{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
424 visninger | Oprettet:

et problem jeg aldrig har set før {{forumTopicSubject}}

Hej SG, som overskriften siger så er jeg stødt på et problem jeg aldrig har set før. Jeg er blevet lidt i tvivl og har brug for hjælp.

Jeg har en aprilia rally med følgende opsætning

DR racing 50cc
12mm dellorto
Dyse 70
Resten standard.

Det Scooteren gør er at den dør ved halv gas, og går døende i tomgang, også prøver den og komme op i fart igen. Hvis jeg holder den lidt for længe på halv gas så går den i stå. Ved fuld gas tager den fat med det samme ryger fuldt op på fart og holder farten. Slipper jeg gassen, kan jeg høre tændings banken, og den har derved svært at tage af stille og roligt.
Den 4 takter ikke, og holder fint tomgang.

Jeg har tjekket tændrøret og det er sort, og en smule våd. For mig virker det som om at jeg ikke kan få gnisten hurtig nok til at antænde benzinen

Kan det værre fejl i CDI ?,

alt andet er tjekket ?

Håber i kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  et problem jeg aldrig har set før
  • #1   21. sep 2016 Dyse 70???
    Std dysen i Aprlia Rally 45kmt er 72-76.
    Så din dyse er alt for lav.
    Skift tændrøret og skift olien til et andet mærke, som ikke er fuldsyntetisk.

    Tyder på at din luftskrue står en halv omgang for langt ude.


  • #2   21. sep 2016 Hej Tommy, mange tak for dit svar. så skal du høre det sjove. Jeg har været oppe på 78 og 72. Dyse 78 der kan gassen kun tages halvt også dør den. 72 der er udslaget meget mindre, men den agere noget hårdere på halv gas og gør det samme som hvis den var på 78. Jeg har ikke fuld syntetisk kørende. Jeg har nye tændrør som jeg har prøvet af med glødetal 7 og 10. Køre bedst indtil videre med 7.
    Ved dyse 70 har jeg slet ikke det sjove problem. Jeg vil forsøge og prøve din løsning. Mange tak
    Jeg har enda meget kort varigt været helt nede på 66, men så er vi der hvor den ike kan starte, og blandingen er for mager



  • #3   21. sep 2016 Ud med dit luftfilterskum.
    Rens det grundigt i benzin.
    Til sidst når det er tørret, så bør det vrides op i SAE 75 gearolie, men det behøver du ikke, da vi ikke har så meget støv i Danmark.

    Prøv det.


Kommentér på:
et problem jeg aldrig har set før

Annonce