{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.074 visninger | Oprettet:

PGO G-MAX 150 ccm Trækker dårligt {{forumTopicSubject}}

Hej Alle sammen.

Jeg har et problem som jeg håber nogen kan hjælpe mig med herinde. Jeg har købt mig en PGO G-max 150 ccm 4takt fra 2005.
Den er RIGTIG sløv i optrækket og når max 80 km/t og kommer ikke højere end 6000 rpm. Har fået af vide at det kan være gasspjældsmembranen. Den har jeg haft ude og kigget på. Den ser ikke umidlbart ud til at være utæt... Men den ser dog noget slidt ud på selve alu-delen. Samtidig så var den anden løse aludel i karburatoren forsøgt fikseret med staniol. Dette har jeg fjernet igen da det ikke havde nogen påvirkning på om den var hurtigere eller langsommere end normalt.
Den starter perfekt og holder også tomgang uden problemer. Den tager også okey gas til 6000 rpm når man holder den på centerstøtteben. Nogen som ved om problemet bare ligger i den gasspjældsmembran? evt hele karburatoren. Eller om det ligger et helt andet sted..
Håber der er nogen som kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PGO G-MAX 150 ccm Trækker dårligt
  • #1   27. aug 2016 hvis den membran har det mindste hul giver den ikke helt fuld gas jeg skiftet karburatorer på min Sprint ( samme system ) da den have et gas respons problem og det virket fint så jeg ville smide en på fra en 2 takt så slipper du for det varcum styret gas spjæld og er sikker på den giver fuld gas når den skal

  • #2   28. aug 2016 Okey. Tak for svaret. Ja det var vel også en mulighed hvis man kan finde en fra en 2 takt som passer på. Hvordan med indsugnings studsen? Passer den fra en to takt lige over på?

  • #4   28. aug 2016 den dur fint tt hvorfor skulle den ikke gøre det

  • #6   28. aug 2016 alt det du siger skal jo bare passe sammen så virker det fint med mindre man går helt vildt op i det og det er ikke mærkbart og der er da ikke en pumpe på en Honda cd eller Dax eller 200 ccm atv eller dirt bike eller på min gamle mc faktisk kun på scooter motoren og også biler men ellers ikke

  • #8   28. aug 2016 nej igen jeg har gjort det 3 gange og hver gang køre de fint bedre gas respons faktisk for man skal ikke vente på varcum for at hæve spjældet

  • #9   28. aug 2016 Tak for jeres input. smiley Jeg har fundet ud af at gasspjelet ikke løfter sig ved fuld gas. Så i første omgang vil jeg prøve et nyt. Selvom det ikke umidlbart var til at se et hul, så så selve slæden mig noget slidt ud. Så jeg starter med sårn et og ser hvad der så sker. smiley


  • #10   30. aug 2016 Update!!!
    Nå så fik jeg det nye gasspjel, Det er monteret og!!!! Tja..... Det gav da ihvertfald noget mere bundtræk og hastighed...... Meeeen... Nu der så opstået et andet problem. Nu kan den tage 8000 rpm, men så begynder den at sætte og hakke. Skyde lidt fra potten af og til... Hvis jeg holder den på ca 7000 rpm, så der ikke noget... Og lige i skrevne stund kan jeg bare ikke lige dreje om det er tænding eller benzin problemer(falsk luft)... Nogen ideer????


  • #11   30. aug 2016 Det kan være tændings begrænsning den ligger lige der omkring på en 4 takt

  • #12   30. aug 2016 hmmm okey... Det må jeg lige prøve at undersøge nærmere smiley
    Mener bare at ha læst mig frem til at den gerne skulle kunne tage nogle flere rpm en de 8000 nu smiley


  • #13   30. aug 2016 jeg ved det ikke jeg har ikke tjekket hvad de er opgivet til

  • #14   30. aug 2016 Tak for svar Brian.
    Jeg må prøve at kigge på det igen i morgen når jeg har fået liiiidt mere søvn smiley smiley
    Note til mig selv. " lav ikke MC når du træt " smiley smiley


  • #15   30. aug 2016 man skal generelt ikke lave noget vigtigt når man er træt

  • #16   2. sep 2016 Gir dig helt ret Brian smiley
    Nå update her. Så lykkedes det mig at få den til at køre. Det var et defekt tændrør som drillede... Til sidst kunne den kun holde i tomgang uden at skyde og sætte ud. Så nu fik jeg den langt om længe til at køre ordenligt.
    Tak for hjælpen til jer alle herinde. smiley smiley


Kommentér på:
PGO G-MAX 150 ccm Trækker dårligt

Annonce