{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
686 visninger | Oprettet:

Pgo dr big kører mærkeligt i starten {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Som overskriften siger har jeg en dr big. Den har faktisk kun kørt 4200 km.
Jeg har kørt med alverdens tun på den, men da jeg hár mistet en g-max til politiet ville jeg jo også miste denne dr big hvis jeg blev stoppet igen.
Så jeg besluttede at gøre den lovlig mens legen var god, og så må man jo finde sig i at hastigheden befinder sig på de ca 30km/t.
Jeg satte alle de lovlige dele på og satte selvfølgelig også nye pakninger på alle steder.
Mit problem er svært at forklare, bla fordi symptomerne lyder som et karburatorproblem, men den er indstillet som fra fabrikken.
Men jeg skal prøve at forklare: Den starter med det samme og står helt fint i tomgang, men så længe den automatiske choker er aktiveret dør den hvis jeg drejer håndtaget mere end 1/3. Når den har stået lidt bliver det lidt bedre i den forstand at nu kan den hakke afsted med 2-4km/t og hvert 10 sekund ca tager den lidt mere ved og går så ned igen på de 2-4km/t. Sådan foregår det flere gange og på et tidspunkt går den så helt op i fart og kører ca 30km/t. Når den først er oppe i fart køre den helt stabilt, bortset fra når jeg skal bremse ned eller holde for rødt lys, så begynder den at hakke igen. Den er dog lidt hurtigere til at komme op i fart igen hvis motoren er helt varm.
Jeg kan ikke finde nogen fejl men har da et par forslag til at hjælpe den til at accelerere bedre. jeg kunne fek´s fjerne tragten ved membranen. Jeg kunne også prøve at sætte en 74 dyse istedet for den standard 72 der sidder i nu.
Det skal siges at det eneste der ikke er originalt nu er krumtappen og dens lejer. Jeg satte en "Motoforce Evolution Racing" krumtap i dengang jeg kørte med 70cc tun.
Den var den dyreste hos speedline og så satte jeg "SKF Polini Evolution" lejer i. Det har den kørt godt med, men det skulle jo heller ikke have noget at sige bare fordi scooteren bliver lavet lovligt. Krumtappen glider/drejer jo lige fint rundt af den grund.
Nogen har sagt at den nok er utæt et sted, men jeg har tjekket og tjekket og kan personligt ikke finde noget sted den skulle være utæt, og stelforbindelserne sidder også som de skal.
Dette giver ihvertfald grå hår i hovedet.
Hvis der er nogen af jer erfarne kloge hoveder der sidder og får ideer til hvad problemet kan være, eller måske ligefrem selv har prøvet det samme vil jeg være superglad hvis i svare på dette.
Alle svar er selvfølgelig velkomne.
På forhånd tak....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pgo dr big kører mærkeligt i starten
Kommentér på:
Pgo dr big kører mærkeligt i starten

Annonce