{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
402 visninger | Oprettet:

ingen variatordæksel, er det dårligt? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg var ude og kigge på en scooter idag, og da jeg kom der ud så jeg at variatordækselet var ødelagt. Kan det være dårligt at køre uden dæksel? for det er så ødelagt at jeg ligeså godt kunne tage det af.

Og det skjold der sidder rundt om blæserhjulet svinghjulet mangler også, så sagde min far at det ikke var så godt fordi det er der for at sende luft ind til cylindern.

nogen det kan hjælpe mig med de to ting :)?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ingen variatordæksel, er det dårligt?
  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #1   24. jun 2016 På nogen scootere holder variatordækslet på starterdrevet eller den bagerste aksle med koblingen så der ville det ikke være godt hvis det mangler.
    Det er forskelligt afhængig af modellen.
    Men hvis du kører i regnvejr eller det plasker op med vand så kan kileremmen komme til at glide plus at der kan komme sten ind og alt muligt der kan ødelægge ting.

    Og ja hvis blæserskjoldet mangler så bliver motoren nok ikke kølet godt nok.

    Så nok bedre at finde en anden.


  • #2   24. jun 2016 Det er en Yamaha Booster, ved ikke om dækslet holder noget på den:)
    jeg køre ikke i regn så det er ikke så slemt med vand smiley
    Kan man godt købe blæser skjolde? for scooteren var ikke så dyr


  • #3   24. jun 2016 Det holder på bagerste aksle med et leje så dårlig ide at køre uden det.
    Ps booster findes kun i 45kmt i dk ved ikke om du er klar over det smiley

    Og ja du kan sagtens købe et skjold men booster er ellers generelt svær at få dele til
    skjolde osv (dog passer alle motordele med andre bws typer)


  • #4   24. jun 2016 jeg er 19 jeg kan godt køre en 45 smiley hvis det var det du mente haha
    ja skjolde er jeg lidt ligeglad med smiley skal bare have den at køre på:)

    http://www.kinastumper.dk/til-svinghjul-110/blaeserskjold-v-svinghjul-p1303
    ville det her blæser skjold passe?

    http://speedline.dk/da/scooter/kickstarterskjold-originalt-s-ap-ap8206111/
    og ville den her variatordæksel passe?

    mange tak for svarene smiley


  • #5   24. jun 2016 Der er bare mange der sælger dem som 30er så bare du ikke blev snydt.
    Bare sørg for at få reg attest med ellers er den værdiløs smiley

    Blæse skjold ja
    Vario skjold er ikke sikker men tror det og
    skal lige sige jeg nok har taget fejl med hensyn til bagerste aksel og støtte leje
    da det skjold du linker til ihvertfald ikke har noget støtteleje.
    Mente bare at min booster havde det ligesom alle andre mina motor har
    Men efter jeg har set det billed af det skjold du linker til bliver jeg pludselig i tvivl.


    Men vil også sige pas på da booster er en gammel scooter er der mange af dem der er i meget ringe stand og det lyder ikke som om den du har kigget på er en undtagelse smiley



  • #6   24. jun 2016 nej jeg ved faktisk ikke hvad stand motoren er i... har jeg ikke lige tænkt over..
    men hvis den ikke har det for godt er det så cylinder man skal skifte eller kan det godt ske at det er hele blokken der kan være noget med? har ikke ret meget forstand på cvt motor


  • #7   24. jun 2016 Ligemeget om du er 45,hvis du ikke har et kørekort kan du ikke lovligt køre en 45.

  • #8   24. jun 2016 har kort til bil smiley

  • #9   24. jun 2016 Motoren har jo nok kørt 3 gange rundt om jorden siden dengang i start/midt 90erne så kan godt ske at samtlige lejere skal skiftes + som du selv er inde på cylinder hvis det ikke er blevet gjort. Remtræk osv trænger nok også til en kærlig hånd, For slet ikke og snakke om bremser, el osv.

    Lyder ikke til den er blevet passet særlig godt på, så medmindre det er et projekt du er på jagt efter, Ville jeg nok finde noget i lidt bedre stand smiley


  • #10   24. jun 2016 ja det er lidt et projekt jeg er på udkig efter, vidste dog ikke hvad år booster var fra haha
    men det er lidt mere end jeg havde lige havde troet jeg skulle udskifte haha


  • #11   24. jun 2016 Kan selvfølig ikke sige præcist hvad der skal skiftes men den lyder til at være i ringe stand så går ud fra den skal hovedrenoveres.

    Jeg ville gå efter en pgo af nyere årgang hvis jeg var dig.

    Ellers en velholdt aprilia sonic eller måske en piaggio zip
    Hvis det skal være noget småt
    Og så kan de fås relativt billigt hvis det må være 45er

    Og alle dem jeg nævner er også lettere at få dele til end booster.


  • #12   24. jun 2016 ja har kigget noget rundt og booster er ikke på ret mange tun sider heller... må se om jeg kan finde noget til samme pris fra pgo eller noget så smiley
    mange tak for alle svarene smiley hjulper en del!!!


  • #13   24. jun 2016 Det var da så lidt
    Det er jo det vi har forummet til smiley

    og ja lodret minarelli er ved at være en pæn død fisk smiley


  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #14   25. jun 2016 Hvis den ikke har nummerplade på og det er en stor knallert så kunne du undersøge om du kan få de papir med der skal til for at få nummerplade på.

Kommentér på:
ingen variatordæksel, er det dårligt?

Annonce