{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
351 visninger | Oprettet:

Rulle indstiling {{forumTopicSubject}}

Hey Sg ville bare lige høre angående rulle indstilling hvis de skal indstilles 100% rigtigt. Gælder det så ikke bare om at rullerne skal være så lette som muligt uden at den begynder at miste topfart men på samme tid må de så ikke blive så tunge at den begynder at blive sløv eller have død punkter. Er det rigtigt forstået eller er jeg helt gal på den? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rulle indstiling
  • #1   10. feb 2016 Det er forkert..

    Den eneste måde du kan se rette vægt på, er med touch trikset på remskiverne.. (Google det).


  • #2   10. feb 2016 har tjekket på google og syntes ikke rigtigt at jeg kan finde noget smiley

  • #4   10. feb 2016 Ruller bruges til at justere omdrejningerne i acceleration. Dette skal passe til henholdsvis cylinderens og udstødningens optimale arbejdsområde, for at få mest muligt effekt ud af scooteren. - Det er bla. også derfor det er vigtigt at vælge en korrekt udstødning når man tuner. Det betyder alt på en totaktsmotor smiley

  • #5   10. feb 2016 køb nogle prøve ruller og prøv dig lidt frem vægten skal passe med din motor s kræfter og det samme skal trykfjederens styrke i kg og de ruller hvor den er hurtigst i opt og top skal du vælge det er nemt at høre og mærke når du køre på den

  • #6   10. feb 2016 Jeg bruger selv tusch når jeg ruller ind. Jeg trækker 4 streger på varioen og remskiverne i koblingen, på sammen måde som når man tegner/deler en lagkage op.
    Ved hjælp fra hvad der er tilbage af stregerne, hvor langt den kører ud i varioen og koblingen.


  • #7   10. feb 2016 Er jeg ik tilfreds og derved prøver med ny rullevægt, hvor jeg har lavet nye streger og tager en tur og derefter aflæser.
    Når jeg er tilfreds med optræk og har mindst tilbage af stregerne, så har jeg fundet den rigtige rulle vægt.
    Samme metode bruger jeg også, når jeg eksperimentere med forskellige trykfjedre.


  • #8   11. feb 2016 Og så er der dem der ik gider have en skrigende motor, og giver den lidt tungere ruller og mister lidt optræk til gengæld larmer den mindre og køre længere på en liter.

Kommentér på:
Rulle indstiling

Annonce