{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.864 visninger | Oprettet:

Tændrør Soder og lidt olierede til? {{forumTopicSubject}}

Hej SG

Hvad skyldes dette?

Mit tændrør er sort og sodet, olieret til?

Køre med br9es

Opsætning
Derbi senda Ny model motor

72cc Airsal
19mm Stage6 karburator (Dyse 110) (Nålen 3 hak)
Stage6 Vforce membran
Doppler endurance Krumtap
Derbi GPR50 Tænding
DR Racing CDI
Powerluftfilter

Knallerten køre som sådan virkelig godt starter altid i første huk
Køre på V power Benzin fra shell med 2 % totaktsolie fra Shell advance Ultra 2 stroke oil

Forstår ikke hvorfor den soder? Tænding er indstillet til standard og maskine har ingen døde punkter? Kunne det være olien som fucker det op?

Er det her fordi der for stor dyse i eller?

108 dyse vil det kunne gøre en forskel?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tændrør Soder og lidt olierede til?
  • Allan  I
    Allan I Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 14 Følgere: 2 Svar: 14
    #1   5. feb 2016 Du kan måske klare det ved at åbne lidt for luftskruen på siden af din karburator. Et nyt tændrør BR8ES tror jeg mere på, er det rette glødetal. Og kør så en lang tur, så den bliver gennem-varm, og læs så tændrøret igen. Held og lykke med det smiley

  • #2   5. feb 2016 hmmm har prøvet køre med br8es det fuldstændig det samme smiley

    Luftskruen er 3 omgange ud lige nu.

    Så tror nok jeg skal have fat i en 105 dyse i den så luftskruen ind smiley

    Tak for svar Allan.

    105 108 så er der den der nok smiley


  • Allan  I
    Allan I Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 14 Følgere: 2 Svar: 14
    #3   5. feb 2016 Hvilket nummer står der på nålen i dit gas-spjæld på karburatoren ? Den skal have mere luft på toppen af kurven, og det kan du få med den rigtige nål. A120 kører jeg selv med.....

  • #4   5. feb 2016 hmmmm køre med den som der fulgte med til karburatoren, den er helt standard.

    Men bange for det tændingen men ellers er det jo olien.

    Måske for meget olie?

    For maskinen køre perfekt ingen dødepunkter.

    Men aner ikke hvad det kunne være

    den har ikke sat sig endnu har været op på de 115km/t og kørt lange ture

    Den lyder sund og alt det, ryger heller ikke når den er varm.. Røgen er heller ikke blå, det hvidt.

    Den lugter selvfølgelig meget benzin men regner med dysen er for stor.



  • Allan  I
    Allan I Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 14 Følgere: 2 Svar: 14
    #5   5. feb 2016 Ja, du har sikkert ret i at dysen er for stor. Den kører jo ellers super, skriver du, så du kan da bare køre videre, uden at der sker noget. Stage6 skriver at din karburator har en W9 nål, passer det ?
    Jeg kører med Helsyntetisk olie fra THansen, og har aldrig haft de problemer.


  • #6   5. feb 2016 Allan, hvilken helsyntetisk snakker du om?
    - Håber det er Castrols, da thansen ikke selv laver en helsyntetisk..


  • Allan  I
    Allan I Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 14 Følgere: 2 Svar: 14
  • Allan  I
    Allan I Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 14 Følgere: 2 Svar: 14
    #8   5. feb 2016 Jeg har kørt med den olie de sidste 10 år minimum, ikke noget at klage over, og det lugter godt af helsyntetisk smiley 3 liter for 200 kr. Den olie tør jeg godt anbefale dig at bruge. Og jeg kører med 70 ccm. TP Black Trophy, 17´5 Dellorto med 102 i dyse, A120 i spjældnål og TP Powered udst. Og den kører bare super smiley

  • #9   5. feb 2016 Jeg er ked af at skuffe dig, men det der er endnu et tegn på thansen er fuld af svindel..

    Den olie der er bare en billig Kroon mineral olie tilsat få additiver, de har hældt på egne flasker og kaldt helsyntetisk.. (Hvilket desværre er lovligt nok).

    Og den er ikke engang billig..
    - Det er LIGE før man kan få 3 liter Castrol POWER 1 Racing til samme pris..


  • Allan  I
    Allan I Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 14 Følgere: 2 Svar: 14
    #10   5. feb 2016 Du har sikkert ret, Ralle, men olien er squ helt ok. Hvad mener du er den bedste at køre med ? Og jeg går aldrig på kompromis med benzinen, det SKAL være Shell V-Power 99 oktan.

  • #11   5. feb 2016 hmmmm ellers går jeg de 2 numre dyser ned til 108.

    Lader den køre med lidt for høj dyse.

    Men var bange for det var noget med tændingen som jeg har læst at hvis tændrøret soder så det tændingen eller tændrøret (så skal man ned i varmenumret) Men i dette tilfælde kan jeg ikke se at jeg skulle gå ned, da jeg køre med 72cc AIRSAL


  • Allan  I
    Allan I Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 14 Følgere: 2 Svar: 14
    #12   5. feb 2016 http://www.stage6.dk/pi/Stage6_19mm_Black_Edition_7737_5396.aspx

    Din karburator leveres med #92 i dyse, og så lægger du 10 % til, de ccm. du øger fra 50 til 70 ccm. det giver cirka #102 du skal dyse op til, så ja, din dyse er lige stor nok.


  • #13   5. feb 2016 Har ikke sikkert ret, jeg har ret.. smiley

    Giver ingen mening at køre på vpower, og taiwansen olie.. smiley

    1. Du kan ikke udnytte oktan 99 på en lav komprimeret sport cylinder, så vælg du bare 95, men brug derimod en bedre olie..
    2. Castrol POWER 1 Scooter er lidt billigere (75,-) og halv syntetisk, men sublim til din opsætning.
    - Tror ikke den vil forbrænde Castrols Racing olie (85,-) helt rent nok. (Hvilket også suppleres af at du ingen problemer har med mineral olie)..


  • #14   5. feb 2016 Eventyr.. Det kan godt være det er 72cc. Men det er stadig kun en sport cylinder.
    - Så det kan godt være du skal op i et 8er tændrør..

    Men du skal med garanti ned i dyse..


  • #15   5. feb 2016 Hmmm altså v power ved godt det ikke udnytter det fulde oktan ud af det, men stadig prøvede se om det hjalp maskinen, ved ikke om det hjalp, men kunne da mærke den går letter op i omdrejningerne, tror bare det mentalt da man altid forventer der sker noget når man køber noget bedre.

    Men ellers jeg går ned i dyse. 105-108 skal jeg lige prøve mig frem.

    Så ved jeg det ikke er min tænding.


  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #16   5. feb 2016 http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/service_tendror.php

    Kan være tændrøret er for koldt.
    Tjek chokeren virker og rens luftfilteret.

    Ellers kunne det måske være at din oliepumpen lukker for meget olie ind.
    Du kan prøve og justere den hvis den kan justeres. Så er der nogle mærker som skal stå ud for hinanden.

    http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/2takt_oliepumpe.php#justering


  • #17   5. feb 2016 Scootergrisen

    Tændrøret er br8es det std på alle gearmaskine

    har tjekket chokeren det manuel, luftfilteret er renset, det nyt.

    Køre ikke med oliepumpe har pillet den fra så blander selv de 2%


  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #18   6. feb 2016 Det kan være standardtændrøret kun er hvis motoren er standard.
    Hvis du laver motoren om kunne det tænkes at standardtændrøret ikke længere er det optimale.


Kommentér på:
Tændrør Soder og lidt olierede til?

Annonce