{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.083 visninger | Oprettet:

Yam neos motor problem {{forumTopicSubject}}

Købte en Yamaha neos for 1 md siden, fra 2005, kørt 9700 km.
Den kunne starte, men gik derefter ud, og sælger sagde at det var karburator der skulle renses.
Gav den "gas", ny membran, ny indsugning mellem motor, og karburator, og ny autochoker. Og tændrør, og luftfilter
Troede det var choker der ikke slog fra, men problemet er der stadigvæk som det var før jeg rensede karburator, og skiftede de dele.

Problemet er at den starter super fint, efter lidt tid går den ud, når choker er varm. Den virker.
Fuld gas kan den køre (fint enda)
Når bare jeg slipper gas lidt. Slut går den ud.
Tomgang HELT i bund. Men Kan stadigvæk ikke holde sig i live.
Putter du en finger i indsugningen, kan den så starte igen, og køre fint i tomgang i ?? 5-10 sek, og går så ud.
Putter du en finger i indsugning pr 8 sek køre den fint i tomgang.
Som om den ikke får det benz den skal have. Men kan godt køre med fuld hammer.

Luftskruen står mellem 1 1/8 og op til 2, men driller stadigvæk.
Er der nogle der har et bud på hvad der driller.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yam neos motor problem
  • #1   28. sep 2015 kommer der nok benzin til karburatoren ?
    Jeg ville nok rense karburatoren grundig igen, alle dyser ud og blæses igennem, sikre dig at svømmeren er ok og at nåleventilen sluttet tæt når den lukkes og så ville jeg sætte et nyt benzin filter på.


  • #2   28. sep 2015 Er der krompression på den, samt har du tjekket toppakning og bundpakning. Hvis der ik er meget krompression på den, så ville jeg hive toppen af den og tjekke stempel og stempelringe.
    Har du tjekket vacumhanen/benzinhanen, om den virker som den skal og det ik er den som driller?..


  • #3   28. sep 2015 Kan kompression være problemet når den starter fint når den får choker ??

    Laver kompressions test på den i morgen.

    Benzin filter er fyldt, om den får fuld gas, tomgang, eller jeg selv suger i vacum slangen.
    T


  • #4   28. sep 2015 Fornemmer ikke der er utætheder nogle steder smiley

  • #5   30. sep 2015

    profilbillede
  • #6   30. sep 2015 Så er der kompressionstest
    Ser den ikke fin ud??
    Prøver lige sønnens kørende neos.


    profilbillede
  • #7   30. sep 2015 Og så en kompressionstest på sønnens neos, samme årgang motor osv.
    Lige over 2 bar mere.


    profilbillede
  • #8   30. sep 2015 der er jo ca 2,5bars forskel og det er meget.
    tror fejlen ligger i det, går ud fra den tidligere har kørt fint med de indstillinger / opsætning den havde.
    tror ikke det er et tændingsproblem og så er der karburator som du har renset hvilket heller ikke hjalp på problemet.
    Så tror det er ny cylinder, stempel og pakninger der skal til.

    Men fejlen kan måske også ligge i topstykket / ventiler det er jo en 4 takter ikke?
    Er de indstillet korrekt og ny pakning ?


  • #9   30. sep 2015 Mener og kunne husk jeg en gang fik af vide, at scootere helst ik må komme under 6,5bar i kompression.

    Jeg ville pille cylinder af den og tjekke, for kan evt. være så simpelt som en stempelring der sidder fast.


  • #10   30. sep 2015 Det er vist 2 takt helt op til 2008 eller nyere.
    Det er en 2 takt, og kan sagtens se at lav kompresion har den måske svært at holde i gang i have omd, men stadigvæk mærkeligt at den kan starte når choker er aktiv OG man kan holde den i gang med en finger i indsugningen.
    Den har ikke kørt 4-5 år da jeg købte den.
    Skiller cyl senere, og ser.


  • #11   30. sep 2015 som UWE T skriver så kan det jo også være en ring der har sat sig..


  • #12   30. sep 2015 Hmm er snart løbet tør for lyst ??
    Jeg kan se honings mærker i cyl, og stempelringe er hverken knækkede, eller sidder fast.


    profilbillede
  • #13   30. sep 2015 Stempelringe er 41,7mm
    Og stempel ser rent ud langts siderne.


    profilbillede
  • #14   30. sep 2015 Hmmm ligner ikke et Yamaha logo, er det måske der fejlen ligger, ar det er et lorte cylindersæt der er brugt?
    Står ikke andet.
    T


    profilbillede
  • #15   30. sep 2015 Så er anden cylinder monteret, på anden knallert lå den lige under 8, nu ligger den på samme 6 som det sæt jeg lige har pillet af. smiley

    profilbillede
  • #16   1. okt 2015 Så skal jeg lige opdatere lidt.

    Satte det gamle pæne som nyt cylindersæt nye pakninger og tændrør i igen, da det fra den anden, altså virkede lidt brugt.
    Nålen sad i midten.
    Nu har jeg sat nålen helt? Op?? Er i det nederste hak.
    Stadigvæk lidt problemer, så stillede jeg luftskruen helt i bund, nu LYDER det som om den er der, kan holde hmm okay fin tomgang, og giver jeg gas, trækker den med det samme. Så tror indstilling er næsten okay.
    Men
    Den skal jo ikke have fuld nål, og minus luft???
    Hvad skal jeg gøre???
    Den har nu stået i 5-10 min i tomgang, så det er jo positivt.
    Hilsen knægten på 36


  • #17   1. okt 2015 Kan godt følge dig i, at du snart er kørt sur i den :(. Har jeg forstået dig rigtigt, at du har at sønnen´s kit også ligger på ca 6 bar på din??.
    Har du tjekket simmering på den, både på vario og tændingssiden?.

    Hvis du kører totalt sur i den og har mulighed for og få den til Herlev, så vil jeg gerne se om jeg kan få den til og spinde igen.

    Udfra din info. mht. karb indstilling, så kunne det tyde på den er totalt i skoven.


  • #18   1. okt 2015 Vi har en nr 3 maskine til reservedele.
    Den sagde 7,9 bar på den, og 6 bar med dens stempel, topstykke og cylinder, på min knallert.

    Smed mit eget, som nyt tilbage på den, med nye pakninger, og kørte HELT som den gjorde.
    Tog nålen fra 2 øverst, til aller nederst 4 hak, der blev den LIDT bedre, skruede så luftskruen HELT ind, og nu kan den både holde tomgang, og give gas, uden at gå ud.
    Ang pakdåser, pas, MEN når stempel er helt tilbage, er der vel åbent for udstødning, så kompressionen er vel fra stemplet lukker for udstødningen, og trykker luften sammen mod topstykke?? Ikke bag ved stemplet. Kunne også forstille mig at der så kom både lidt benz og olie ud af defekt pakdåse, og jeg kan ikke se noget svineri smiley
    Hvis det GÅR helt galt, vender jeg tilbage, men den køre næsten helt fint nu, med de indstillinger den har nu , som er helt ud i skoven.
    Men med nål helt oppe, og luftskruen HELT i bund, må der være noget der er helt galt.
    Jeg regner med at jeg kan se på dysen hvad str det er, og det må næsten være det der er galt.
    Er der en "standart" dysse der passer på den??


  • Per C
    Per C Tilmeldt:
    jan 2021

    Følger: 15 Følgere: 2 Svar: 3
    #19   24. mar 2021 Fik du nogensinde løst problemet “starter super fint, efter lidt tid går den ud, når choker er varm.” Jeg ser samme problem på min neos. Når jeg så får startet den igen, efter at den stoppede, kører den perfekt.

Kommentér på:
Yam neos motor problem

Annonce