{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
290 visninger | Oprettet:

Kymco Agillity 30 4T problemer :/ {{forumTopicSubject}}

Heysa smiley

købte igår en Kymco Agillity 30 4T, kørte godt 18 km hjem, hvor der overhovdet ingen problemer var, men da jeg senere skulle ud at køre, gav det et ordenlig "knald" fra udstødningen, og 5 sec efter tager den gassen af, som hvis man slukkede på tændingsnøglen, kort tid efter starter den op igen og kører videre,

men pludselig 2 min efter går den helt ud, og hver gang jeg kører kort tid nu, går den ud og så skal jeg vente lidt inden jeg kan starte den igen smiley

hva kan der være galt, har fået afvide den har fået skiftet tændrør, olie, og renset karburator, (har tjekket tændrør, det ser nyt ud)

har tjekket ruller, de er halv firkantet, luftfilteret er beskidt, og benzin filter ser lidt gammel og brugt ud.. kan de være skyld i det ? eller evt andre ting ?? smiley



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kymco Agillity 30 4T problemer :/
  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #1   2. sep 2015 Den tidligere ejer ved måske noget.

    Prøv at kig på ventilspillerum, reed valve, air injection cut off valve, karburator, vakuumslange. CDI stik, generator stik.

    Hvis du lige har købt den vil det jo sikkert være en god ide og give den noget service lige meget hvad, så kig i serviceskemaet og lav de ting der står der.


  • #2   3. sep 2015 Det lyder desværre som om der er noget der ved varme udvider sig og så ikke længere fungerer som det bør og dette er noget svært at diagnosticere, da problemet så "forsvinder" når den køler af.

    En motor skal (groft sagt) have 3 ting for at fungere:
    - Benzintilførsel (og det korrekte blandingsforhold)
    - Kompression (og generel tæthed i motoren)
    - Tænding af benzinen (og på det rigtige tidspunkt).

    Som jeg ser det er der en mulighed for fejl alle stederne, for det at den føles som om tændingen er gået betyder blot at motoren ikke har mulighed for at antænde benzinen.

    Benzintilførselsfejl: Der er her tre muligheder. Enten er benzinfilteret stoppet, eller der er ikke så meget benzin tilbage og det indre benzinfilter i tanken er stoppet så højt som benzinstanden er. Prøv at hæld noget mere benzin i (92 eller 95 oktan uden olie) og ryst maskinen/tanken lidt. Virker dette ikke, så skift benzinfilteret.
    Er det ikke tilførslen, så kan det være skidt i karburatoren, muligvis kommet deri da tidligere ejer har haft den åben, som suges op og stopper for så at falde til bunds når der ikke længere er en trykforskel der holder det fast. Dette må være et ret stort stykke skidt, som en flig af et blad eller noget.

    Har dette ikke hjulpet, så må vi tjekke om det er tændingen. Det at strømmen løber varmer nemlig de elektriske komponenter op og dette kan vise en løs forbindelse, hvis delene er beskadiget.
    Dette testes ved at tændrøret tages ud og lægges på topstykket og så drejer du motoren rundt med en boremaskine så længe som du plejer at have kørt indtil problemet opstår. Tjek også her om det er det rigtige tændrør: NGK CR7HSA eller CR7HIX.
    Hvis skidtet stopper med at gniste er der en fejl et sted og så må du arbejde dig baglæns. Eventuelt ved bare at prøve med en anden tændspole. smiley

    Er problemet i kompression, så start med at stille ventilerne. De kan være stillet for stramt af tidligere ejer, så de ikke lukker tæt når motoren er gennemvarm (5-10 minutters kørsel i sommervejr eller op til 30 minutter i frostvejr, alt efter kørsel).
    Er det heller ikke dette, så er det lidt sværere, så den venter vi med. smiley

    Anyway, så synes jeg også at du skal skifte luftfilteret og rullerne nu, da den aldrig vil køre optimalt ellers. smiley


Kommentér på:
Kymco Agillity 30 4T problemer :/

Annonce