{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
573 visninger | Oprettet:

karbu spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Der løber olie ud i luftfilteret på min Slider.

Jeg regner med det stopper når jeg renser karbu.

Men er det logisk at der bliver ved med at dryppe olie indtil olie tanken har tømt sig gennem karbu ud gennem luftfilter og løbet ned af varioskjoldet og lagt sig i en sø på gulvet?
smiley

Jeg prøver selv lige at kigge på tegninger af min std 12mm dellorto karbu og se om det giver mening at skidt kan få den til at hælde al olien ud.
Men ville være lækkert hvis nogen her ku komme med en uafhængig bekræftelse smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  karbu spørgsmål
  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #1   31. aug 2015 Hvis der bliver ved med at rende olie ud, indtil tanken er tom, så er det enten tilsluttet helt forkert, eller oliepumpen er gået til.

    Der sidder intet i karburatoren der kan gøre så olien bliver ved med at rende.


  • #2   31. aug 2015 nu du siger det er olieslangen kun sat løst på.Kunne være fedt hvis det bare er fordi den lækker smiley

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #3   31. aug 2015 Nu har du vel ikke sat olieslangen fra tanken direkte på karburatoren ?

    Dumt spørgsmål, måske - men jeg har faktisk oplevet det. smiley


  • #4   31. aug 2015 hehe, jeg er faktisk ikke sikker
    har aldrig fulgt slangen og set om den løber op til en oliepumpe eller en olietank smiley
    jeg tror det sidder rigtigt. Jeg har aldrig set den anden ende af olieslangen da smiley

    Jeg har svært ved at finde en tegning hvor jeg kan se "oliens vej gennem karburatoren"

    nogen ideer til hvad jeg skal søge på for at finde en karburator dee er blevet skåret over eller tegnet?


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #5   31. aug 2015 Ikke lige.

    Men jeg kan sige med sikkerhed at dit problem ligger ikke i karburatoren, mængden af olie sådan en oliepumpe leverer er ganske lidt, vi snakker ganske få dråber af gangen, og det er kun når motoren kører.

    Slangen fra oliepumpen til karburatoren er sådan en ganske tynd en, du kan prøve at følge den, og se hvor den løber hen.


  • #6   31. aug 2015 jeg prøver at kigge efter after dinner.

    Men gad godt vide sådan i det hele taget smiley om olien bliver forstøvet efter spjældet, eller hvordan det bliver blandet ind i blandingen.

    jeg har ikke kørt på den i halvanden uge tror jeg.
    Den har ikke tømt olietanken, men der er nok løbet 0.15 liter ud i løbet af den 1.5 uge


  • #7   31. aug 2015 Olien bliver forstøvet efter spjældet ja..

  • #8   1. sep 2015 Jeg har kigget på det.

    olieslangen løber via blæserskjoldet om til højre side af scooteren.

    Der er ikke tegn på noget olie der er på afveje nogen steder før indsugningssiden på karbu.

    Det løber ud af karburatoren mod venstre når den står på sidestøttefod (venstre side)
    så mistænker tyngdekraft...

    Jeg tror ikke det er fordi oliepumpen står og kører.
    Den har masser af strøm på batteriet efter halvanden uge.
    Det burde have drænet mærkbart på batteriet.? eller er det bare mig..
    når der ikke er strøm nok på batteriet så ændrer lyden af hornet og blinket sig.
    Der var masser af juice på det batteri tidligere idag. stadig uden den har været startet op snart 2 uger.
    Den har smidt 2 shots olie mere.



    uanset hvad monterer jeg ny simmering i variosiden i løbet af ugen.
    sørger samtidig for at få renset karburatoren... bare for en god ordens skyld i det mindste.



    Men jeg har jo ikke en chance for at regne ud hvad der er galt, når jeg ikke forstår hvordan olien bliver doseret / holdt i tanken når motoren er tændt/slukket.



    jeg har søgt hele forum igennem.
    Det eneste folk skriver de har prøvet, som hjalp, var at rense karburator.


    BUT WHY? smiley


    profilbillede
  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #9   1. sep 2015 Oliepumpen er mekanisk, den kører kun når motoren kører, det er kun på meget få modeller at oliepumpen er elektronisk.

    Er det ren olie den drypper, eller kan det være olieblandet benzin ?


  • #10   1. sep 2015 Det er ren olie.

    helt blå
    helt tyk

    lugter slet ikke af benzin
    lugter kraftigt af 2taktsolie


  • #11   1. sep 2015 hvis man zoomer ind på det billede jeg lagde ind oven over

    så kan man se der ligger blå olie på vej ud i filteret.

    nu ligger det så der og er så synligt, fordi jeg har tiltet scooteren over på højre side.


    profilbillede
  • #12   2. sep 2015 Som sagt er pumpen mekanisk, så den kører KUN når motoren kører..
    Løber det ud, er din pumpe ret sikkert defekt.


  • #13   2. sep 2015 laaa la laaa la laaa smiley

    profilbillede
  • #14   2. sep 2015 Rolig rolig, de er nemme at finde brugt, da mange der tuner hårdt kører helt uden. smiley
    - Ud over det, tager den 15 min. at skifte, for en der ikke har prøvet det før. smiley


  • #15   2. sep 2015 smiley det giver også mening så.
    Hvis oliepumpen er defekt så kan olien måske løbe lige igennem.

    Det lyder godt de er til at finde brugt smiley
    Sad godt og tænkte at man bare kunne blande olien i selv.
    Men vil ærlig talt meeeeget gerne slippe smiley

    Havde ikke vendt den om og tænkt over hvad folk så gør med omiepumperne hvis de har afmonteret dem smiley

    Har til gengæld allerede undersøgt om de har oliepumpe til den i msp, og det har de ikke smiley

    Så det er rigtig godt du lige siger det faktisk smiley


    har sloges med nogen ting hele sommeren der endelig er kommet på plads, så nu skal der BARE køres nogle kilometer.
    jeg ville blive rimelig træt af at blive forsinket meget mere af det her nu smiley


  • #16   2. sep 2015 Næsten alt hvad jeg ved om motorkøretøjer har jeg lært sådan hen ad vejen, så nogen gange er jeg i gang med noget jeg har helt styr på, og så finder jeg ud af at det hænger sammen med noget jeg ikke engang vidste eksisterede smiley

    Der sidder en oliepumpe.
    som er mekanisk.
    aha! smiley tror den er ved at være forstået så småt. test mig om et par uger igen smiley


  • #17   2. sep 2015 http://www.msp-tuning.dk/pi/Oliepumpe_7005_.aspx

    Hvorfor den ikke står under slider også ved jeg ikke..
    - Men det er altså samme pumpe som en Jog, Neos, Aerox, Sonic, Rally osv. osv. kører med smiley


  • #18   6. sep 2015 ifølge speedline, som jeg skrev en mail til, så er de anderledes og de sendte et link til den her til over 1000kr smiley
    http://speedline.dk/da/scooter/oliepumpe-original-s-ym-3aa1310005/

    men på easyparta lister de en almindelig minarelli oliepumpe
    til almindelig pris
    http://www.dk.easyparts.nl/category/0-4019-1681-2021/Oil-Related-Parts.html


  • #19   6. sep 2015 MEN

    maskinen er holdt op med at lække olie.

    til gengæld løber der benzin ud af afløbsslangen nu.


    Scopteren har længe haft en gendens til at smide olie gennem filteret hvis man fyldte olietanken HELT op.
    Det gjorde jeg inden jeg kørte den sidste tur inden den 1.5 uge den stod og lækkede olie.



    Jeg tog så karburator af for at rense den idag, og så vælter det ud med benzin fra benzinslangen.
    Så vakuum hanen må være gået i udu smiley
    Det har så nok "hjulpet olien ud" ekstra hurtigt


    Men i første omgang må jeg sætte en ny benzinhane på og aå lade være med at fylde olietanken for meget op smiley


    Men jeg deler lige hvis jeg finder en aftermarket oliepumpe til lodret mina uanset hvad hvis jeg finder en.
    Det kan ikke passe de skal koste så meget


  • #20   6. sep 2015 Det er fordi den er original smiley

    Selvom vakuumhanen er i stykker, burde din svømmer og nåleventil lukke for benzinen..


Kommentér på:
karbu spørgsmål

Annonce